Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامرضا شفیعی‌زاده در خطبه‌های این هفته آئین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه رشت با اشاره به کشتار مردم مظلوم میانمار اظهار کرد: این نسل‌کشی در کشور اتفاق افتاده که سردمدار آن جایزه صلح نوبل را اخذ کرده است، چگونه است که این جایزه به کشورهایی داده می‌شود که جنایت در آن‌ها دیده می‌شود؟ در صورتی‌ که ویژگی دارنده جایزه باید صلح و دوستی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه دشمنان باید بدانند امنیت پایدار خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: ما از آمریکا و برجام خیری ندیده‌ایم و همان‌طور که امام فرمودند، آمریکا قابل‌ اعتماد نیست و نباید به آن‌ها اعتماد کرد.

امام‌ جمعه موقت رشت به تغییر مدیریتی در سطح عالی استان گیلان اشاره کرد و متذکر شد: مدیران استانی، کشوری و سازمانی برای موفقیت در کار باید سازمان کشور و استان خود را بدون تنش اداره کنند که تنها راه موفقیت مسؤولان، بهره‌مندی از نظرات بزرگان به‌ خصوص نماینده ولی‌فقیه است.

شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه استان گیلان در شرایطی نیست که مسؤولان و مقامات استان دارای تنش باشند، افزود: بهتر است برای حل مشکلات اهتمام داشته باشیم اما برخی‌ها منتظرند مسائل و اختلافات را در جامعه گسترش دهند.

وی با بیان اینکه فتح خیبر بعد از عدم پیروزی با دستان پرصلابت امام علی(ع) رقم خورده است، تصریح کرد: در جنگ خندق در خصوص شرکت حضرت در جنگ پیامبر اکرم(ص) فرمودند که یا علی دوست نداری تو به‌ منزله هارون باشی و من به‌ منزله موسی با این تفاوت که بعد از من پیامبری نخواهد آمد؟

خطیب جمعه رشت با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها گفت: امیدواریم با این کار نیک، افراد نیازمند با دغدغه کمتری وارد مدرسه شوند.

وی با اشاره به نزدیکی ایام محرم بیان کرد: عزاداری امام حسین(ع) از بعد از شهادت ایشان توسط حضرت زینب(س) آغاز شد و امروز با عظمت بیش از بیست‌ میلیونی در اربعین به دست ما رسیده است.

شفیعی‌زاده یادآور شد: امروز برای جلوگیری از این عظمت خواهان تضعیف آن شده‌اند، به‌ گونه‌ای که با ورود ناهنجاری‌ها و خرافات، می‌خواهند عزاداری را از جهت معرفت تهی کنند.

امام‌ جمعه رشت با تأکید به اینکه شعر و شعور باعث عظمت عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) شده است، گفت: اگر شعور را از ما بگیرند با ورود خرافات، آسیب جدی و خطرناک در عزاداری سید و سالار شهیدان ایجاد خواهد شد.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه مداحی صرف در مراسم‌های عزاداری آسیب جدی به نهضت امام حسین(ع) می‌زند، افزود: با محکم کردن فکری جوانان و از طریق منبرها، این عظمت به ما رسیده است، بنابراین نباید بگذاریم مجلس امام حسین(ع) به‌ دور از روایت باشد که این خود یکی از آسیب‌های جدی محسوب می‌شود.

خطیب جمعه رشت، پرهیز از غلو در مدح اهل‌بیت(ع) را از مسائل مهم در عزاداری دانست و گفت: در عزاداری مزاحمت برای مردم و رعایت نکردن وقت نماز به‌ خصوص در روز عاشورا از دیگر آسیب‌هایی است که باید برای رفع آن اهتمام داشت

شفیعی‌زاده با اشاره به دهه عاشورا و بزرگداشت امربه‌معروف و نهی از منکر در این ایام اظهار کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر از فرایض مهم دینی است، می‌طلبد در این هفته به طول سمبلیک هم که شده، به ترویج آن به پردازیم.

امام‌ جمعه موقت رشت با اشاره به بزرگداشت روز خانواده در هفته پیش رو بیان کرد: امروز یکی از آسیب‌هایی که فرزندانمان را به‌طورجدی مورد تهدید قرار داده است، هجمه دشمن در فضای مجازی است که می‌طلبد خانواده‌ها دقت بیشتری را در نظارت بر فرزندانشان داشته باشد

شفیعی‌زاده با بیان اینکه شرایط بازنشستگان نیازمند به حمایت است، افزود: می‌طلبد در روز بازنشستگان توجه مسؤولان برای رفع مشکل این عزیزان معطوف تأمین نیازهای آن‌ها شود

وی به روز بزرگداشت امر به معروف و نهی از منکر در این ایام اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از فرایض مهم دینی است، می‌طلبد در این هفته به طول سمبلیک هم که شده به ترویج آن به پردازیم.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به بزرگداشت روز خانواده در هفته پیش‌رو بیان کرد: امروز یکی از آسیب‌هایی که فرزندانمان را به طور جدی مورد تهدید قرار داده، هجمه دشمن درفضای مجازی است که می‌طلبد خانواده‌ها دقت بیشتری را در نظارت بر فرزندانشان داشته باشند.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه شرایط بازنشستگان نیازمند به حمایت است، توضیح داد: می‌طلبد در روز بازنشستگان توجه مسؤولان برای رفع مشکل این عزیزان معطوف تأمین نیازهای آن‌ها شود

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۰۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ سعیدی در دیدار با ماموستا احمدی امام جمعه بوکان ضمن تقدیر از زحمات وی گفت: کار و رسالت علماو ائمە رسالتی بسیار سنگین ارزنده و پرافتخار است و ما قدردان خدمات و تلاش‌های ارزنده شما در بسط و توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی هستیم.   ماموستا احمدی امام جمعه بوکان نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی غرورآفرین سپاه پاسداران و وعده صادق و تنبیه رژیم اشغالگر قدس گفت وجود سپاه و بسیج در کشور موجب آرامش و ایجاد امنیت در جامعه شده و باید قدردان این نعمت اللهی باشیم.   در ادامه فرمانده سپاه بوکان به همراه جمعی از فرماندهان نظامی با حضور در منزل امام جمعه سابق بوکان با ماموستا خلیفه زاده دیدار کردند.   ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان در این دیدار ضمن قدردانی از حضور فرماندهان نظامی و سپاهی تصریح کرد: وحدت مسلمانان اهل تسنن و تشیع در کشور در سایه جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس و صمیمیت اقوام و مذاهب در همه عرصه ها، جلوه‌های زیبایی در همدلی مسلمانان را در ایران اسلامی خلق کرده است.   فرمانده سپاه بوکان نیز در این دیدار گفت: امامان جمعه در حفظ دوام و بقای آرمان‌های انقلاب اسلامی و صیانت از حقوق شهروندی نقش و مسئولیت دوچندان دارند.   در پایان از زحمات خدمات و تلاش‌های ارزنده و همچنین سوابق مبارزاتی و فعالیت‌های علمی و حوزوی ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود