Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا جعفری روز جمعه در حاشیه افتتاح اولین جشنواره بازی های بومی محلی شمال شرق کشور در شهرستان رامیان استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حفظ و گسترش بازی های بومی محلی بعنوان میراث ناملموس کشور یک وظیفه فرابخشی مورد نظر اکثر دستگاه هایی است که رویکرد فرهنگی دارند.
وی افزود: در همین راستا و برای عینیت بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری، تمام دستگاه های مرتبط با امر فرهنگ، اهتمام ویژه ای به موضوع معرفی و ترویج ورزش های بومی محلی و سنتی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه بیان داشت: جشنواره ای که هم اکنون در محل اردوگاه مرحوم امیرمحمد قاسمی شهرستان رامیان در حال برگزاریست با حضور تیم هایی از چهار استان گلستان، مازندران ، خراسان شمالی و سمنان و بیش از 100 ورزشکار و مربی از جمله فعالیت هایی می باشد که در راستای صیانت از امر فرهنگ و ورزش مورد نظر مسئولان کشوری می باشد.
وی یادآور شد: به طور همزمان در استان های دیگر کشور نیز جشنواره های منطقه ای بازی های بومی محلی درحال برگزاری است.
جعفری در ادامه افزود: تاکنون 8 جشنواری ملی و 4 جشنواره بین المللی برگزار شده است که یکی از مهم ترین برنامه های فدراسیون در سال جاری برگزاری مسابقاتی تحت عنوان جام ریاست جمهوری، جشنواره ملی روستا در استان اصفهان بود که با حضور بالغ بر 1000 ورزشکار از 31 استان کشور انجام شد.
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی در ادامه گفت: استان گلستان یک ایران کوچک است که با داشتن جاذبه های گردشگری فراوان توانست میزبانی این جشنواره را به خود اختصاص دهد و هدف وزارت ورزش نیز بارز ساختن این توانایی ها است تا در راستای کمک به گردشگری ورزشی نقشی در پویایی اقتصادی پایدار در این عرصه داشته باشیم.
جعفری با اشاره به فعالیت این فدراسیون ابراز داشت: این تشکیلات که به عنوان فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی نامگذاری شده در کل دنیا منحصر به فرد است که اخیرا مورد استقبال دیگر کشور ها نیز قرار گرفته و در قرقیزستان یک تشکل بین المللی بعنوان کنفدراسیون ورزش های قومیتی ایجاد شده که زمینه را برای حضور ورزشکاران برتر این جشنواره ها مهیا می سازد.
وی افزود: مسابقات جهانی ورزش های قومیتی به صورت دو سالانه پیش بینی شده در صدد هستیم برای حضور در تورنمنت سال 2018 به میزبانی کشور ترکیه آماده شویم و تلاش می کنیم در برخی رشته ها همچون چوب کشی، سوارکاری و کشتی محلی تیم هایی از قومیت ها را به مسابقات ترکیه اعزام کنیم.
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور در پایان خاطر نشان کرد: حفاظت از میراث فرهنگی و ورزشی کشور باید جزئی از دغدغه همه دستگاه ها باشد و انتظار می رود حضور پررنگ تر رسانه ها بتواند این فعالیت هارا بیشتر از پیش در جهت آشنایی همگان با این ورزش ها انعکاس دهد.
اولین جشنواره بازی های بومی محلی آقایان و بانوان شمال شرق کشور به میزبانی شهرستان رامیان در استان گلستان روز جمعه آغاز شد و طبق اعلام مسئولان، مدت برگزاری این جشنواره یک روزه است.
این مسابقات در سه رشته دال پلان یا نشانه گیری، چوب کشی و طناب کشی در قسمت بانوان و سه رشته طناب کشی، چوب کشی و پا چوپا در قسمت آقایان برگزار می شود.
1860
انتشار دهنده: تاج محمد شیری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۰۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر سعید ابیت اظهار کرد: همزمان با آئین سنتی طلب باران و پنجاه به در دومین جشنواره روستایی و عشایری در این استان قزوین دایر می‌شود.

وی افزود: با برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام شده عشایر این استان در این جشنواره با برپایی سیاه و سفید چادر حضور فعال خواهند داشت.

وی اظهار داشت: عشایر از طوایف، ایلات و مناطق مختلف استان با عرضه محصولات لبنی، گیاهان دارویی، صنایع دستی، پخت نان و آش‌های محلی توانمندی‌های خود را بعنوان جامعه مولد به معرض نمایش خواهند گذاشت.

ابیت یادآور شد: این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت امسال در محل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین از ساعت ۱۵ الی ۲۱ همراه با بازی‌های محلی و بومی اقوام ایرانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6097703

دیگر خبرها

  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد