Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم متقی‌نیا، امام جمعه موقت خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر، در سخنانی با بیان این‌که یکی‌از نشانه‌های تقوای اجتماعی حفظ بیت‌المال بوده، اظهارکرد: مال حرام در لباس آرزوها خود را نشان داده و توقعات همان لباس آرزوها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: بنا بر فرمایشات حضرت علی(ع) سرانجام مال حرام اندوه بوده و هیچ کسی در دنیا و آخرت از این اندوه در امان نخواهد بود.
متقی‌نیا در ادامه با اشاره به روز مباهله و این‌که مباهله روزی است که در آن بزرگ‌ترین فضیلت و دلیل خلافت ائمه‌اطهار(ع) بیان شده است، ادامه داد: در این روز پیامبر اکرم(ص) با تمام اهل بیت‌اش در مقابل بزرگان مسیحی نجرانی قرار گرفت و دعا فرمودند که هر کسی‌که بر حق نبوده عذاب بر آنان نازل شود که وقتی رئیس نجرانی این صحنه را مشاهده کرده پی به حقانیت اهل‌بیت برده و لذا از پیشنهاد خود صرف‌نظر نمودند.
امام جمعه موقت خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنانش با محکوم کردن کشتار مسلمانان میانمار و این‌که سکوت جوامع بین‌المللی براساس منافع است، گفت: نسل‌کشی مردم در میانمار، سوریه، بحرین و یمن برای جلوگیری از رشد جمعیت مسلمانان انجام می‌شود.
وی افزود: نیروهای عربستان و رژیم صهیونیستی با وهابیت ائتلافی براساس منفعت‌طلبی بر مبنای نفت دارند و تمامی مجامع بین‌المللی با سکوت خود صرفاً به یک محکومیت اکتفا کرده‌اند.
امام جمعه موقت خرم‌آباد اضافه کرد: البته در نسل‌کشی مسلمانان که سابقه طولانی داشته اهداف پلیدی نهفته، چراکه شاهد حمایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی و عربستان سعودی از این قتل عام مسلمانان هستیم و بدون شک این نسل کشی‌ها با هدف پیش‌گیری از رشد جمعیت مسلمانان طی 70 سال آینده انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به روز خانواده، ادامه داد: یکی‌از مسائلی که بایستی مورد تاکید واقع شود حفظ کیان خانواده و اهمیت دادن به آن است.
متقی‌نیا تاکید کرد: یکی‌از وظایف نهادهای انقلابی و فرهنگی جلوگیری از تهدید آسیب‌های خانواده با انجام برنامه‌ریزی‌های فعالانه و نه منفعلانه خواهد بود.
امام جمعه موقت خرم‌آباد به برخی از موارد تهدیدکننده بنیان خانواده اشاره کرد و افزود: بی‌ارزش جلوه دادن خانواده، ترویج سبک زندگی گریز از پذیرش مسئولیت و تشکیل خانواده، ترویج معاشرت‌های دور از اخلاق، ترویج بی‌غیرتی و کم‌رنگ کردن نقش غیرت و ترویج اسراف و تجمل‌گرایی از مهم‌ترین آسیب‌های تهدید‌کننده نظام خانواده است.
حجت‌الاسلام متقی‌نیا با تاکید بر پیشگیری و حفاظت خانواده در برابر آسیب‌های اجتماعی گفت: نهادهای فرهنگی وظیفه دارند با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی به‌صورت فعالانه از نهاد خانواده در برابر آسیب‌های اجتماعی محافظت کنند.
امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: تجمل‌گرایی و رواج فرهنگ‌هایی همچون چشم و هم‌چشمی و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دیگر بنیاد و اساس خانواده را متزلزل می‌کنند که باید با برنامه‌ریزی این مشکلات را کنترل کرد.
وی در ادامه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی‌از برکات نورانی امام راحل(ره) است و باید همواره انقلابی فکر و عمل کند.
امام جمعه موقت خرم‌آباد تاکید کرد: هیچ مصوبه و اقدامی متفاوت از مبانی انقلاب و میراث امام خمینی(ره) از مجمع تشخیص مصلحت نظام نبایستی مشاهده گردد همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند که این مجمع انقلابی فکر کند، انقلابی عمل کند و انقلابی بماند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۰۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9 حجت‌الاسلام دهقان امام جمعه شهر بلوک جیرفت روز گذشته در سانحه تصادف جان باخت. لحظات این تصادف که با خروج یک خودرو از فرعی به اتوبان و وقوع برخورد شدید رخ داد را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • آغاز فعالیت سامانه ناپایدار همرفتی و وزش شدید باد از فردا
  • هواشناسی اصفهان برای سامانه همرفتی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳ برابر شد
  • دست نکونام در خط حمله بازتر شد