Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: دنیا و مجامع بین‌المللی در برابر قتل عام مسلمانان میانمار سکوت اختیار کردند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلای الغدیر برگزار شد با بیان اینکه یکی از نشانه‌های رعایت تقوای اجتماعی و گروهی حفظ بیت المال است، افزود: باید تقوای فردی و اجتماعی در جامعه رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره حفظ بیت المال به فرمایشات حضرت علی (ع) اشاره کرد و با بیان اینکه این امام همام می‌فرمایند اگر بیت‌المال مهریه زنان باشد آن را باز خواهم گرداند و این امر نشانه ضرورت توجه و حفظ بیت المال در جامعه است، تصریح کرد: همچنین ایشان می‌فرمایند که مال حرام در لباس آرزوها خود را نشان می‌دهد و سرانجام مال حرام اندوه خواهد بود.

حجت الاسلام متقی‌نیا در ادامه به روز مباهله اشاره کرد و با بیان اینکه این آیه همواره مورد تاکید ائمه اطهار (ع) قرار گرفته و در این راستا همه را دعوت به مطالعه معارف این آیه می‌کنم، اظهار کرد: معرفی فضیلت آیه مباهله در زمینه های مختلف از سوی رسانه ها، مطبوعات و صدا و سیما ضروری است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد در ادامه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از برکات نورانی و یادآور امام(ره) و انقلاب است.

متقی‌نیا اضافه کرد: باید تفکرات امام راحل و انقلاب در مجمع تشخیص مصلحت نظام حاکم باشد و در این مجمع باید انقلابی فکر و عمل کرد.

وی در بخشی از سخنان خود به فاجعه و قتل مسلمانان میانمار اشاره کرد و یادآور شد:این قتل‌عام مسلمانان در معرض دید جهانیان در حال رخ دادن است و ما شاهد قتل عام کم نظیر مسلمانان میانمار هستیم.

متقی‌نیا با تاکید بر اینکه قتل عام مسلمانان پیشینه دارد و این امر در گذشته وجود داشته و همواره در این رابطه شاهد سقوط جاهلیت مدرن بوده‌ایم، تاکید کرد: امروز در میانمار مسلمانان را زنده زنده در آتش می‌سوزانند، خانه‌های آنها را به آتش می‌کشند و این در حالیست که دنیا و مجامع بین‌المللی در این رابطه سکوت می‌کند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد به حضور نیروهای عربستان و ارتش رژیم صهیونیستی و تشکیل ائتلاف صهیونیستی و وهابیت در کشور میانمار علیه مسلمانان اشاره کرد و گفت: ما شاهد سکوت مجامع بین‌المللی در این رابطه هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی کانون خانواده‌ها را نشانه گرفته است، تصریح کرد: باید دستگاه‌های فرهنگی به این مهم وارد شوند و از بروز این آسیب‌ها جلوگیری کرده نه اینکه منفعلانه عمل کنند.بی‌ارزش جلوه دادن خانواده، ترویج اباهه گری، ترویج سبک زندگی، گریز از تشکیل خانواده و پذیرش مسئولیت وترویج بی غیرتی ناموسیرا از جمله آسیب هایی عنوان کرد که کانون خانواده ها را نشانه گرفته است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۱۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم‌الهدی: امامتِ سیاسی دشمن دارد و تا امروز هم این دشمنی ادامه داشته

حجت الاسلام سید احمد علم الهدی روز شنبه در مراسم اجتماع صادقیون در حرم مطهر رضوی افزود: از وجود اقدس امام صادق (ع) نقل شده که فرمود «هرکس برای درک ظلمی که بر ما رفت، تلاش نکند و بر آن نکوشد، شریک همان ظالمی است که در مقابل ما عمل کرده است» این حدیث راوی اهمیت این شناخت است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: شهرت اصلی امام صادق (ع) در میان ائمه اطهار (ع) به علم، دانش و تربیت اصحاب و شاگردان است، اما آن‌چه باید در روز شهادت ایشان بیش از پیش موردتوجه قرار بگیرد، مظلومیت این امام همام و فلسفه مظلومیت ایشان است. باید بدانیم دلیل مظلومیت امام صادق (ع) چه بود و اساساً چرا حضرت تا این اندازه با برخورد قهری، سلبی و جنایتکارانه حاکمیت وقت رو به رو می‌شد.

علم الهدی افزود: اگر امام صادق (ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمی‌شد، اما آن‌ها می‌دانستند که اصل امامت تشکیل نظام رهبری و تشکیلات و حکومت است.

وی ادامه داد: نه تعلیم دین، نه تربیت شاگرد و نه آموزش علوم طبیعی هیچ کدام علت اصلی مظلومیت حضرت نیست. امام صادق (ع) فقط یک عالم نبود که عده‌ای دورشان را بگیرند و فقط علوم دین را فرا بگیرند. امام صادق (ع) در مقام حجت بالغه الهی ادعای امامت داشت و این ادعا از نظر دستگاه حاکم به عنوان یک آفت قطعی در برابر استمرار قدرت و حکومت آن‌ها به شمار می‌رفت و اگر امام صادق (ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمی‌شد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که تحقق امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است گفت: امام فقط شاگردپرور و عالم نیست و عمده وظیفه امام به این است که در پیشامد شرایط و موقعیت ها، یک نظام حاکمیتی تشکیل بدهد و به موازات امامت مرامی، امامت سیاسی جامعه را هم به دست بگیرد.

علم الهدی افزود: سرچشمه همه مظالمی که در حق اهل بیت (ع) روا داشته شد، همین اعتقاد به امامت سیاسی بود. به‌خاطر همین موضوع بود که علی‌ابن ابی‌طالب (ع) را در محراب، حسین ابن‌علی (ع) را در گودی قتلگاه و سایر امامان معصوم را هرکدام در یک مقام به شهادت رساندند و در طول حیات بابرکتشان نیز انواع و اقسام جنایت‌ها را درحق آن‌ها و پیروانشان روا داشتند.

وی ادامه داد: امامت سیاسی دشمن دارد. دشمنی که یک زمان حتی در مسجد شمشیر بر فرق، ولی خدا می‌زند، یک زمان با اسب بر پیکر امام شهید می‌تازد و یک زمان نیز همچون منصور دوانیقی ملعون، امام صادق (ع) را با دست بسته و لباس خانه در خیابان پشت اسب می‌کشاند و امروز هم دشمنان دین این‌چنین هستند.

دیگر خبرها

  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • علم‌الهدی: امامتِ سیاسی دشمن دارد و تا امروز هم این دشمنی ادامه داشته
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • تصاویری از قبرستان بقیع
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود / ۵ باند فرودگاهی برای جابجایی ۲۶۰ میلیون مسافر
  • مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق(ع)