Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@10:35:51 GMT

جامعه امروزی از زندگی حسینی فاصله گرفته است

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۵۱۵۳۹

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی، خطیب جمعه کاشمر در خطبه های عبادی سیاسی امروز خود با اشاره به اهمیت خانواده گفت: قرآن کریم خانواده ای را که منتصب به پیامبر اکرم است را به عنوان خانواده ای نمونه و الگویی که تا قیامت ماندگار هست و می‌تواند سرمشق همه خانواده ها و الگوی همه مسلمانان و انسانهای والا شود را معرفی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هرچند در بین اقوام و مذاهب مختلف در طول تاریخ انسانها، خانواده ها و افراد مختلفی بوده اند که تشکیل خانواده داده اند اما هیچ کدام شان را قرآن کریم همانند خاندان پیامبر به عنوان الگوی برتر معرفی نکرده است.
طباطبایی با اشاره به اینکه ما باید از این خانواده الگو بگیریم، جامعه امروزی را بسیار نیازمند این الگو گیری دانست و اظهار کرد: باید رمز بقا و موفقیت این خاندان را بدانیم.
وی با اعلام اینکه خانواده ای می تواند موفق باشد که اعتماد به نفس بالا داشته و در دشواری ها و سختی‌ها صبر و توکل بر خدا و ایمان و عقیده ای مستحکم داشته باشد، بیان کرد: اگر امروز شاهد از هم پاشیدگی خانواده‌ها هستیم چون اعضای خانواده‌ اعتماد به نفس پیدا نکرده و ایمانشان ضعیف است.
خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه اگر دین و توکل بر خدا داشته و به آخرت ایمان داشته باشیم و به دنبال صداقت، پاکی و درستی باشیم ماندگار و موفقت خواهیم شد، اظهار کرد: بدون شک با پول، ثروت، تجملات و ظاهر ‌نمی توان به موفقیت و رستگاری واقعی رسید.
وی همچنین به 25 ماه ذیحجه روز نزول سوره مبارکه دهر اشاره کرد و افزود:‌ ‌این سوره در شأن خاندان پیامبر، وجود مقدس امیرالمومنین، فاطمه زهرا(س)، و امام حسن(ع) و حسین(ع) نازل شده است.
طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن ماه محرم اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه شور و شوق حسینی همگان را مشتاق به شرکت در مراسم های عزاداری سید الشهداء می کند و در این ایام حال و هوای مردم عاشورایی و الهی می گردد، بیان کرد: در برگزاری برنامه های عزاداری و جلساتی که به آنها بسیار سفارش شده باید برنامه ریزی های صحیحی داشته باشیم.
خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه مجالس از هر نوع حاشیه ای که مخالف شأن امام حسین(ع) باشد باید دور باشد، افزود: مجالس عزاداری باید با عظمت، مفید و در شأن امام حسین(ع) برگزار شود.
وی با اعلام اینکه مسئولان هیئت های مذهبی باید در این خصوص توجه جدی داشته باشند، از مصادیق خوب برگزار کردن ماه محرم را حضور باشکوه جوانان دانست و اظهار کرد: باید در جهت جذب جوانان به مجالس امام حسین(ع) تلاش کرد.
طباطبایی با بیان اینکه با این توطئه ها و تهاجم فرهنگی، جوانان بیش از هر زمان دیگری نیاز دارند در طول سال حسینی و عاشورایی باشند، بیان کرد: باید شور و شوق حسینی را در جوانان زنده کرد.
وی ماه محرم را فرصت مناسبی برای آوردن جوانان به مجالس امام حسین(ع) دانست و اظهار کرد: باید از اعمال خلاف عرف و شرع مثل آوردن ساز، جریده، حرکات خلاف شرع و ایجاد آلودگی صوتی که موجب آزرده شدن مردم می شود شدیدا پرهیز شود.
خطیب جمعه کاشمر همچنین با تاکید بر استفاده و اصل قرار گرفتن سخنرانها، تحلیل گران، خطبا و منبریها و فضلا در مراسم‌ها، گفت: نباید از ابتدا تا پایان مراسم بلندگو فقط در دست مداح باشد و منبری وقتی برای سخنرانی نداشته باشد.
وی با اعلام اینکه باید فلسفه، آثار و تاثیر قیام امام حسین(ع) بازگو شود، بیان کرد: متاسفانه جامعه امروزی از زندگی حسینی فاصله بسیاری گرفته است.
طباطبایی یکی از پیام های عاشورایی که امام حسین به ما داده را تبعیت از ولایت دانست و افزود: اگر مردم آن روز رهبر خود را تنها نمی گذاشتند و تبعیت می کردند امروز سرنوشت اسلام و امت اسلامی غیر از آنچه بود که اکنون می بینیم.
طباطبایی با تاکید بر اینکه مسئولان باید در خصوص توصیه ها و دستورات مقام معظم رهبری در خصوص برخورد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با دولت میانمار اقدام کنند، بیان کرد: به رغم اینکه تنها در میانمار 4 تا 6 میلیون مسلمان زندگی می کنند اما خواهند نابودشان کنند.
وی با اشاره به اینکه باید در این خصوص حرکتی انجام شود، گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران باید در این خصوص موضع سیاسی و دیپلماسی بگیرد.
طباطبایی با بیان اینکه اگر رهبری می فرمایند به آمریکا نباید اعتماد کرد جای تفسیر و تحلیل ندارد که بخواهیم قلم به دست بگیریم و سخنان ایشان را تحلیل کنیم، افزود: وقتی بی وفایی و ناجوانمردی آنها را می بینیم نباید به دنبال برقراری ارتباط باشیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۱۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان مصدوم با اقدام به موقع کارشناس اورژانس مهریز

 طباطبایی مدیر روابط عمومی اورژانس یزد گفت: ساعت ۱:۴۹ بامداد دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، واژگونی یک دستگاه خودروی سواری ۴۰۵ در محور مهریز – کرمان ۲۰ کیلومتر بعد از مسجد ابوالفضل مهریز به مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ استان گزارش شد.

وی افزود:  بلافاصله پس از دریافت این خبر نزدیک‌ترین کد امدادی اورژانس از محل پایگاه مسجد ابوالفضل (ع) به محل حادثه اعزام شد. 

طباطبایی ادامه داد: پس از رسیدن عوامل امدادی اورژانس بر بالین مصدومان این حادثه و ارزیابی اولیه‌ی ۲ مصدوم این حادثه، مشخص شد یکی از مصدومان این حادثه کیفیت تنفس طبیعی نداشته که با شجاعت، تشخیص و اقدام مناسب کارشناسان اورژانس مهریز مصدوم ۲۴ ساله نجات یافت.
 
مدیر روابط عمومی اورژانس یزد گفت:کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان مهریز (پایگاه مسجد ابوالفضل) شرکت کننده در این ماموریت حیات بخش؛ آقایان ابوالفضل صبوری و سعید خداداد بغداد آبادی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شهید مطهری الگویی وارسته برای نسل امروزی است
  • پایان ۳۹ سال غربت/ تشییع پیکر معلم شهید در ورامین
  • نجات جان مصدوم با اقدام به موقع کارشناس اورژانس مهریز
  • ترکیب احتمالی استقلال برای مصاف با ذوب‌آهن
  • ترکیب احتمالی تراکتور مقابل فولاد
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • عیادت از جورج شکور؛ خالقِ سه گانهِ حماسه های ماندگار …
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد