Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- عملیات حج، آرام آرام به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و فارغ از فراز و نشیب های بی شمار در مقاطع مختلف، چه بسیار ناگفته هایی که شاید بسیاری از زائران حتی از آن مطلع نمی شوند.

به گزارش جمعه پایگاه اطلاع رسانی حج، تامین تدارکات و پشتیبانی 86 هزار نفر در خارج از کشور نیازمند برنامه ریزی دقیق و کاری طاقت فرساست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بخش های مختلفی در ٢ شهر مکه مکرمه و مدینه منوره، شبانه روز در تلاش بودند تا آرامش زائران حفظ شود و بدون دغدغه به انجام اعمال معنوی خود بپردازند.
تیم های پزشکی، حمل و نقل، تدارکات و پشتیبانی، راهنمایان حجاج و بسیاری گروه های دیگر،‌ بدون هیچ چشم داشتی ساعت ها تلاش کردند تا زائران ایرانی کمترین دغدغه را داشته باشند.
فداکاری گروه های مختلف در روزهای حساس موسم حج بویژه در ایام تشریق،‌ بیمار شدن پزشکان از حجم بالای کار، گرمازدگی راهنمایان و فعالان عرصه حمل و نقل یا سوختگی شدید آشپزهایی که در گرمای فوق العاده بالای آشپزخانه ها ساعت ها ایستادگی کردند تا غذای مناسب و سالم به دست زائران برسد فقط گوشه ای از زحماتی است که کارگزاران حج در مدت حضور زائران در این موسم متحمل شدند.
در میان گروه های خدمتگزار ضیوف الرحمن شاید در هیچ جا نامی از یک گروه برده نشده است، گروهی 6 نفره که در دو مقطع زمانی در مدینه منوره وظیفه تامین اقلام مورد نیاز زائران و پشتیبانی آشپزخانه ها را بر عهده دارد.

** پشتیبانی و تامین کالای مورد نیاز هیات ایرانی
وقتی با رییس ستاد مدینه برای بازدید از آشپزخانه الدخیل رفتم،‌ فرصتی شد تا نگاهی به وضعیت انبارهای تدارکات بیندازم و از نزدیک با کار آنها آشنا شوم.
باور اینکه این حجم کالا بویژه در «مدینه بعد» برای بیش از 40 هزار زائر توسط یک گروه 6 نفره تامین و سازماندهی می شود، قدری سخت بود و از آن سخت تر اینکه این افراد برخلاف ما که در هتل اسکان داشتیم،‌ در یک اتاق 12 متری استقرار داشتند اما پرانرژی در تلاش بودند تا لحظه ای در تامین نیاز زائران وقفه ای ایجاد نشود.
مسئول تغذیه و تدارکات مدینه منوره درباره نحوه پشتیبانی اقلام مورد نیاز زائران گفت: تهیه کالا در عربستان از طریق قرارداد با شرکت های فعال در این زمینه انجام شد و در ماه رجب، کمیسیون تدارکات بر اساس برآورد و برنامه غذایی تنظیم شده، قراردادهای مورد نیاز برای توزیع در شهرهای مکه و مدینه منعقد کرد.
اصغر حاجی زاده افزود: در«مدینه قبل» تیم تدارکات 10 روز زودتر برای فراخوانی شرکت ها و ثبت سفارشات مستقر شد و در «مدینه بعد» ،‌ پیش از عزیمت به مکه مکرمه، بخشی از اقلام تهیه و در انبارها و برخی هتل ها ذخیره شد تا اگر شرکتی نتوانست در موعد مقرر کالای مورد نیاز را تامین کند، با مشکل مواجه نشویم.
به گفته وی، گروه 6 نفره تدارکات معمولا از هشت صبح تا یک بامداد فعال است، و این گروه که در دور دوم حضور زائران در مدینه منوره(مدینه بعد) از 11 شهریور در این شهر کار خود را آغاز کرده است، تا آخرین پرواز و خروج تمام زائران به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
او درباره اقلام باقیمانده در انبارها در پایان عملیات حج گفت: برنامه ریزی به گونه ای است که کالایی در انبارها باقی نماند؛ البته در قرارداد با شرکت های تامین کننده، بحث کالای مرجوعی و اضافی نیز پیش بینی شده است اما ثبت سفارش بر اساس برآوردهای دقیق انجام می شود و به گونه ای است که کمترین میزان مرجوعی را در پایان عملیات حج داشته باشیم.
مسئول تغذیه و تدارکات مدینه منوره اضافه کرد: موجودی همه هتل ها کنترل می شود تا در پایان عملیات حج به صفر برسد و اگر اقلامی در برخی هتل ها زیاد باشد، نسبت به جابجایی آنها برای مصرف در هتل های دیگر اقدام می شود.
به گزارش ایرنا، امسال بیش از 86 هزار زایر ایرانی برای حج تمتع عازم سرزمین وحی شدند که 68 هزار نفر آنها توسط هواپیمایی ایران ایر و حدود 18 هزار نفر دیگر توسط هواپیمایی سعودی از 20 فرودگاه عازم مدینه منوره و مکه مکرمه شدند.
عملیات رفت زایران ایرانی از هشتم مردادماه آغاز شد و چهارم شهریورماه به پایان رسید و عملیات بازگشت حاجیان ایرانی از چهاردهم شهریورماه آغاز شد و تا پنجم مهرماه ادامه دارد.
هنوز بیش از 35 هزار حاجی ایرانی در مکه مکرمه و بیش از 11 هزار نفر در مدینه منوره حضور دارند و تاکنون بیش از 32 هزار حاجی ایرانی وارد کشور شده اند.
طبق برنامه ریزی ها، آخرین پرواز زایران ایرانی به مقصد کشور از فرودگاه های جده و مدینه به ترتیب در روزهای سی و یکم شهریور و چهارم مهرماه انجام می شود.
اجتمام**٣٢٢٩*7329*1961*دریافت: حنانه شفیعی* انتشار: مریم مسعود

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۲۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «امشب به صرف بورش و خون» نوشته مهدی یزدانی‌خرم و کارگردانی صابر ابر از ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ در بلک‌باکس پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب روی صحنه رفته است.

با پایان بلیت اجرا‌های ماه اردیبهشت «امشب به صرف بورش و خون»، پیش‌فروش بلیت ۲۰ اجرای این نمایش در ماه خرداد، از طریق سایت تیوال آغاز شد.

دانشجویان رشته‌های مختلف می‌توانند در «یکشنبه‌های دانشجویی» با تخفیف به تماشای این اثر نمایشی بنشینند.

صابر ابر این مونولوگ را که بر اساس رمان «نازنین» فئودور داستایوفسکی و ترجمه یلدا بیدختی شکل گرفته است، در کنار فاطمه نقوی به صحنه می‌برد.

دیگر عوامل نمایش «امشب به صرف بورش و خون» عبارتند از: مجری طرح: امیرسپهر تقی‌لو، طراح صحنه: صابر ابر، طراح لباس: ندا نصر، طراح گرافیک: فرهاد فزونی، طراح نور: نیلوفر نقیب ساداتی، محمدرضا رحمتی، طراح گریم: لعیا خرامان، طراح صدا: عرشیا باقری، مشاور رسانه‌‎ای: فریبرز دارایی، تبلیغات: استودیو این/جا، تبلیغات مجازی: آریان امیرخان (قیلم نیوز)، دستیار کارگردان: جواد باقری، گروه کارگردانی: الهام میرشفیعی، نیما سکوت، دستیار تهیه و تولید: محمدامین ساکی.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جاری شدن سیل در شهر مدینه عربستان
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • تصاویری دیده نشده از حال و هوای شهر مکه در ۷۰ سال قبل
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند