Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@14:58:37 GMT

مسئولان باید نسبت به وعده‌ها پاسخگو باشند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۵۲۳۶۸

مسئولان باید نسبت به وعده‌ها پاسخگو باشند

نماینده رهبر انقلاب در شورای امنیت ملی گفت: مسئولان باید نسبت به وعده‌هایی که داده‌اند پاسخگو باشند و اینطور نباشد که موقع انتخابات وعده‌هایی داده شود و بعد پیگیری نشود. به گزارش جهان نيوز، در راستای سلسله جلسات «سایه تمدن اسلامی برای تایید، تکمیل و تصحیح برنامه های دولت دوازدهم» (دولت سایه)، نشست تخصصی بررسی و نقد برنامه های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم با حضور جمعی از کارشناسان این حوزه در دفتر نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعید جلیلی در این نشست گفت: آقای روحانی قبل و بعد از انتخابات ۴ هدف اصلی برنامه های خود را مفاهیم جاذبی از جمله «رفاه»، «امنیت»، «آزادی» و «پیشرفت» عنوان کرد و در روز رای اعتماد به وزرا در مجلس نیز از لزوم مشارکت جامعه در «تصمیم سازی» و «تصمیم گیری» ها، دفاع از «حقوق شهروندی»، «مبارزه با فساد» و «شفاف سازی» سخن گفتند؛ اکنون باید دید این محورها تا چه حد در برنامه های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات منعکس شده است؟
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: امروز روند پیشرفت درعرصه فن آوری ارتباطات بسیار سریع است و سوال این است که چه برنامه ای دارید تا به واسطه ی این پیشرفتها، حداکثر رفاه و امنیت برای کشور بدست آید؟
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از راه های ایجاد رفاه بیشتر برای مردم این است که «بوروکراسی» به حداقل برسد و زیرساخت این امر نیز باید با گسترش فناوری ارتباطات و دولت الکترونیک محقق شود.
وی تاکید کرد: انتظار می رفت تا وزیر ارتباطات دقیق توضیح دهد در سال ۹۶‌ دولت الکترونیک چه مختصاتی دارد و قرار است قدم به قدم در سال ۱۴۰۰ به کدام نقطه در این باره برسیم؟
جلیلی اظهار داشت: مسئولان باید نسبت به وعده هایی که خودشان داده اند پاسخگو باشند و اینطور نباشد که موقع انتخابات یا اخذ رای اعتماد وعده های کلی داده شود و بعد از آن نیز نسبت به اجرای وعده ها پیگیری انجام نشود.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: یکی از محورهای بسیار مهم در حوزه وزارت ارتباطات، به سرانجام رساندن «شبکه ملی اطلاعات» است که باید آخرین میزان پیشرفت در ۴ سال گذشته بیان و سپس مراحل تکمیل آن به مردم گزارش داده شود.
جلیلی خاطرنشان کرد: در عرصه ایجاد شغل نیز باید مشخص شود در حال حاضر از طریق فضای مجازی و عرصه ارتباطات چقدر توانسته ایم برای کشور ایجاد اشتغال کنیم و بر این اساس، حد مطلوب پیشرفت در این عرصه چه عدد و رقمی است؟ در برنامه های وزیر محترم تاکید شده که رقم کنونی باید تا سال ۱۴۰۰ به ۵ برابر برسد. باید دید میزان واقعی اشتغال بر اساس فناوری ارتباطات در حال حاضر چقدر است تا از ۵ برابر شدن این رقم، تصویر واقعی داشته باشیم.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: یکی از بسترهای بسیار مهم برای حفظ «امنیت» جامعه موضوع «امنیت روانی» است.
وی گفت: وزیر ارتباطات در بخشی از برنامه خود نسبت به بازتعریف مرزهای اخلاق و معنویت در جامعه تاکید کرده است، پس اگر قایل هستیم که اخلاق و معنویت حدود و مرزهایی دارد، باید برای حفظ حریم آن نیز برنامه مشخص و روشن داشت.
جلیلی اظهار داشت: عرصه فناوری ارتباطات ظرفیت های بسیار خوبی برای پیشرفت کشور دارد، از جمله اینکه می توان از این طریق به «شفاف سازی حکمرانی» و مبارزه با فساد کمک کرد ولی در این عرصه نیز سهم وزارت ارتباطات در فراهم کردن زیر ساخت های لازم باید تعریف شود.
عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در پایان تصریح کرد: امروز «شورای عالی فضای مجازی» یک فرصت بزرگ برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است زیرا این شورا باعث میشود تا فرصت اجماع سازی درباره مسایل کلان حوزه ارتباطات ایجاد شده و حضور سران قوا در این شورا و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به این شورا، می تواند امکان اتخاذ تصمیم های کلان و مفید برای کشور را فراهم سازد.
منبع: مهر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست ویدئو کنفرانسی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در استان ها با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین احمدی رئیس این کمیته و مسئولان کمیته فرهنگی در استان ها امروز سه شنبه(11 اردیبهشت) در تهران برگزار شد.

در این نشست که با محوریت سیاست ها و برنامه های فرهنگی اربعین 1403 و آخرین تحولات در خصوص مراسم پیاده روی اربعین برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین نواب در سخنانی بر لزوم تثبیت معارف دین در اربعین تاکید کرد و بهره گیری از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب را در برنامه ریزی های آینده ضروری خواند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت شور و شوق مردم برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی را گسنرده و وصف ناشدنی توصیف و تصریح کرد: این شور و هیجان باید با معنویت و معارف دینی کامل گردد تا نشاط و لذت همراهی در این مراسم عظیم همچنان در میان مشتاقان حفظ و تقویت شود.

وی در ادامه به تشریح دلایل حضور افراد با دیدگاههای مختلف در مراسم اربعین پرداخت و درعین حال تصریح کرد: این همایش عظیم بایستی درجهت خالص سازی انگیزه ها پیش برود و کلاس درسی برای اربعینی ها باشد.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: شماری از افرادی که در اربعین حضور می یابند در طول سال به این اندازه وقت برای شرکت در اجتماعات دینی نمی گذارند و این بهترین فرصت است که آنها با معارف و مسایل دینی آشنا شوند و در راستای اهداف آمام حسین(ع) محتواهایی که برای اربعین و اربعینیان مفید است به آنها منتقل شود. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به محورهای هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و برخی از آنها از جمله اخلاق و معنویت ، عدالت و مبارزه با فساد ، استقلال و آزادی ، عزت ملی و سبک زندگی را از محورهایی دانست که می تواند در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های آینده اربعین مورد توجه قرار گیرد. 

وی افزود: بعنوان خادم فرهنگی اربعین پیشنهاد می کنیم هر یک از این محورها در یک سال در اولویت فعالیت های ستاد مرکزی اربعین قرار گیرد و برجسته شود.

وی خطاب به حاضران گفت: شما بعنوان پرچمدار فعالیت های فرهنگی اربعین در سراسر کشور خدمت و فعالانه در این عرصه ها تلاش نمایید ، امام حسین(ع) هم افرادی را که دراین مسیر گام بر می دارند در دنیا دستشان را می گیرد و در آخرت هم مورد توجه سیدالشهداء و فرزندانش خواهد بود.

بر پایه این گزارش، دراین جلسه، حجت السلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین گزارشی از برنامه ها و سیاست های فرهنگی اربعین 1403 ارائه کرد و افزود: پیشنهادها و توصیه های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در برنامه ریزی ها مورد توجه و استفاده قرار خواهد گرفت.

درپایان این جلسه ، آخرین اقدامات ، برنامه ها و سیاست های فرهنگی اربعین پیش رو ارائه و بحث و بررسی شد و حاضران نقطه نظرات و دیدگاه خود را در خصوص نکات مطرح شده بیان کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی «تصویر ایران پس از وعده صادق» برگزار می‌شود
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • امنیت شغلی کارگران سبب آرامش جامعه می‌شود
  • تصاویری از تشکیل چندین دریاچه‌ شیرابه در تهران؛ وعده مسئولان دروغ شد! | فیلم
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!