Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@00:14:44 GMT

بدهی دولت به بانک‌ها ۱۶۶هزار میلیارد تومان شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۵۲۴۸۶

در ۴ ماهه نخست سال جاری بدهی دولت به بخش بانکها و موسسات مالی ۱۶۶هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸درصد رشد داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از تسنیم، بر اساس آمارهای اقتصادی بانک مرکزی، بدهی بخش دولتی به بانکها و موسسات مالی غیر بانکی در تیر ماه سال جاری، 169 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس؛ بدهی دولت به بانکها 166 هزار میلیارد تومان می‌باشد که نسبت به تیر ماه سال قبل 28 درصد رشد کرده است. گفتنی است بدهی شرکتهای دولتی به سیستم بانکی کشور با رقم 2.7 هزار میلیارد تومان با کاهش 27درصدی همراه بوده است.

گزارش بانک مرکزی حاکی از آن است که بدهی بخش غیر دولتی در این مدت رشد 22درصدی را داشته و به رقم 958 هزار میلیارد تومان رسیده است.

لازم به ذکر است، در چهارمین ماه سال کل دارایی سیستم بانکی کشور به غیر از بانک مرکزی 2400 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به تیر 95 رشد 18درصدی را تجربه کرده است.

گفتنی است،در حالی که در مدت مذکور کل سپرده های بخش غیر دولتی سیستم بانکی 1300هزار میلیارد تومان بوده، سپرده های قرض الحسنه با رقم 61 هزار میلیارد تومان رشد 29درصدی را شاهد بوده است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شما یا نمیدانید یا میخواهید که ندانید!

به گزارش انتخاب، عبدالناصر همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت : خبرگزاری رسمی دولت ⁩، به طور بسیار مبتدی، مدعی شد که تحلیل اینجانب در مورد ‌ نرخ تورم ⁩ اشتباه است! 

‏این خبرگزاری متوجه این موضوع هست که من نیز به مانند رئیس جمهور دولت سیزدهم که در مقام مقایسه عملکرد،به امار تورم بانک مرکزی در شهریور ۱۴۰۰ استناد می کردند،به آمار بانک مرکزی در خصوص نرخ تورم سال ۱۴۰۲ استناد نموده ام، نه به نرخ تورم نقطه به نقطه اعلام شده توسط مرکز آمار!

یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می داند ولی شما یا نمی دانید یا میخواهید که ندانید. 

‏هر توجیهی که بیان کنید، دولت بایستی پاسخگوی کوچک شدن سفره مردم و کاهش ارزش ریال باشد. 

‏این دو مورد را چگونه توجیه می کنید؟!

دیگر خبرها

  • شما یا نمیدانید یا میخواهید که ندانید!
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت