Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تيوولي محصول جديد سانگ يانگ است که براي نخستين بار در سال 2014 ميلادي با نام پروژه X100 به بازار معرفي شد.
به گزارش گروه فضاي مجازيخبرگزاري ميزان، کمپاني سانگ يانگ از جمله خودرو سازهاي قديمي کره اي به شمار مي رود که عمدتا به ساخت خودروهايي با کيفيت اما با طراحي ظاهري نه چندان جالب مي پردازد ولي به تازگي خودرو هاي سانگ يانگ در نماي ظاهري هم حرفي براي گفتن دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تيوولي محصول جديد سانگ يانگ است که براي نخستين بار در نوامبر سال 2014 ميلادي با نام پروژه X100 به بازار معرفي شد، تيوولي برگرفته از شهري در ايالت لازيو ايتاليا بوده و نکته جالب توجه اينکه اگر به حروف آن برعکس نوشته شود بدين صورت خوانده مي‌شود:” I LOV IT”
اين اتومبيل در مجموعه کراس اوورهاي سايز B يا همان شاسي بلند هاي کوچک شهري قرار مي گيرد؛ گروهي که در حال حاضر با تقاضاي بالايي در بازار مواجه بوده بطوريکه بخش زيادي از خودرو سازان معتبر دنيا براي دستيابي به بازار مختلف و افزايش سهم خود در آن به ساخت خودرو در اين کلاس مي پردازند از جمله توليدات موفق در بازار هاي جهاني در اين گروه مي توان به نيسان جوک ، پژو 2008 و رنو کپچر اشاره نمود که در فضاي شهري عملکردي تيز و بهره وري بالايي دارند.

طراحي ظاهري تيوولي در جلو با اخم همراه بوده و چراغ‌هاي روشنايي در روز (DayLight) در بالاي چراغ‌هاي جلو تعبيه شده‌ اند؛ درب‌هاي عقب به شيشه‌هاي دودي مجهز شده‌ و چراغ ترمز روي باله عقب قرار گرفته است؛ آينه‌هاي جانبي خودرو با تنظيمات برقي به صورت اتوماتيک باز و بسته مي‌شوند و روي آن‌ها راهنماي LED قرار گرفته، در نماي جانبي تيوولي با رينگ‌هاي 16 يا 18 اينچي اسپرت به مشتريان عرضه شده است. سيستم برف‌پاک کن اين خودرو به صورت اتوماتيک و به سنسور باران و يخ‌زدا نيز مجهز شده اين کراس‌اوور کوچک به صورت استاندارد از مه‌شکن در جلو و عقب بهره برده و از سنسور فاصله‌سنج در عقب وجلو برخوردار است.
هنگام ورود به داخل تيوولي ، يک صفحه نمايش 7 اينچي مشاهده مي کنيد که اين نمايشگر در تيپ هاي بالا و پنل نشانگرهاي قابل تنظيم با شش رنگ مختلف ، با رقباي مهم در اين گروه رقابت مي کند .
کمپاني کره اي در استفاده از رنگ مشکي براق در تزيينات داخلي اندکي زياده روي کرده همچنين بعضي از مواد استفاده شده در حد استاندارد اتومبيل هاي پيشرو در اين کلاس نيستند.

سانگ يانگ، 3 سطح تزيينات داخلي را براي مشتريان خود در نظر گرفته است ويژگي هاي تيپ SE اين خودرو شامل روکش داخلي خاکستري رنگ ، رينگ هاي 40 سانتي متري ، کروز کنترل ، سيستم هدايت هوشمند ( با حالت هاي نرمال ، اسپورت و کامفورت ) ، بلوتوث و 7 کيسه هوا مي شود.
ويژگي هاي تيپ EX هم عبارتند از روکش خاکستري يا بژ ، رينگ هاي 45 سانتي متري ، کنترل آب و هواي دو ناحيه اي ، صفحه لمسي 18 سانتي متري با دوربين عقب ، صندلي هاي جلو گرمکن دار ، چراغ هاي جلوي ضد مه و يک روکش براي اسباب و وسائل .
تجهيزات تيپELX هم عبارتند از رينگ هاي اسپرت ، استارت بدون سوييچ ( دکمه اي ) ، سنسورهاي پارک عقب و جلو ، شيشه هاي تيره براي ديده نشدن داخل ، بال عقب ، چراغ جلوهاي اتوماتيک ، برف پاک کن هاي حساس به باران و مسيرياب است.

فرمان تيوولي D-CUT Shape بوده اين مدل به فرمان هايي که قسمت انتهايي آن صاف بوده اطلاق مي شود که موجب ايجاد فضاي بيشتر در قسمت پاهاي راننده خواهد شد.
از ديگر ويژگي هاي موجود در کابين اين خودرو مي توان به وجود دکمه اي در قسمت چپ اهرم دنده اشاره نمود که به کمک آن دنده در حالت دستي در اختيار راننده قرار خواهد گرفت.
فاصله بين دو محور تيوولي، 2600 ميليمتر است که اين امر سبب شده تا سرنشينان عقب در شرايط مساعدي قرار داشته باشند و به راحتي در مسير هاي طولاني سه نفر در صندلي هاي عقب در وضعيت مطلوب قرار داشته باشند.
قسمت صندوق بار اين کره اي 423 ليتر حجم داشته که بخش زيادي از نياز هاي يک خانواده را در جابجايي بين شهري مرتفع خواهد کرد البته لازم به ذکر است که فضاي بار رقيب فرانسوي تيوولي کره اي، رنو کپچر از اين خودرو بيشتر است.
سانگ يانگ کره اي براي تيوولي دو موتور 1.6 ليتري بنزيني و ديزلي 4 سيلندر 16 سوپاپه در نظر گرفته که پيشرانه 1.6 ليتري بنزيني 128 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقيقه و 160 نيوتن متر گشتاور در 4600 دور در دقيقه را توليد مي کند که اين قدرت توسط گيربکس 6 سرعته Aisin به محور جلو منتقل مي شود؛ حداکثر سرعت تيوولي 175 کيلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 100 آن 12 ثانيه خواهد بود.
يکي از نکات منفي اين خودرو شنيده شدن صداي موتور در داخل کابين بوده که به هنگام افزايش دور موتور در تيوولي اين امر ملموس تر است.

حجم باک تيوولي 47 ليتر بوده و مصرف سوخت اين خودرو در داخل شهر معادل 9.8 ليتر در هر صد کيلومتر و در خارج شهر 5.7 ليتر در هر صد کيلومتر بوده که به صورت ترکيبي برآيند اين اقام به 7.2 ليتر در هر صد کيلومتر مي رسد.
تيوولي در قسمت ايمني و کنترل پايداري اين خودرو سيستم هاي مناسبي را در اختيار قرار داده که شامل شش کيسه هوا در 10 نقطه مختلف، سيستم ضد لغزش در زمان شتاب گيري، سيستم فعال ضد واژگوني خودرو، سيستم کمکي در سربالايي، سيستم ضد هرزگردي و ديگر ويژگي ها مي شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۲۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند

محمدرضا پور معین، عضو انجمن خادمان قرآن در حاشیه بازید از نمایشگاه «دستاوردهای وقف» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: موجب خرسندی است که نگاه متفاوتی در حوزه وقف در جریان است و با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر در حوزه توجه به دانش بنیان‌ها، سازمان اوقاف و امور خیریه با اینکه شاید انتظار نمی‌رفت یک سازمان فقاهتی و فرهنگی و دینی اینقدر خوب در این امور شرکت کند، حقیقتاً خوب ورود کرده و جای تشکر دارد.

وی اظهار کرد: شاید قبلاً یک آبراه، یک پل یا درمانگاه را به حوزه وقف وارد می‌کردیم اما اکنون شایسته است که واقفان هم در حوزه دین و هم حوزه خدمات به مؤمنان در زمینه رفع نیازهای جدید اقدامات خیرخواهانه خود را انجام دهند.

پورمعین عنوان کرد: در زمینه ایجاد فضای بهداشتی و درمانی که در حوزه دهان و دندان با عنوان ایمپلنت می‌شناسیم، امروز در این نمایشگاه دیدم که کار شگرفی توسط وقف در این حوزه انجام شده که هم با علوم روز و هم با هزینه کمتر به دست مردم می‌رسد.

وی افزود: ساختن مسجد حتماً لازم است اما سلامت نمازگزار نیز واجب است. داشتن مردمانی سالم و با حال و روز خوب با آشنایی علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرد. همچنین امروز مشاهده می‌شود که در حوزه وسایل نقلیه ابتکاراتی انجام شده که جای این اقدامات خالی بود و امید است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

عضو انجمن خادمان قرآن تصریح کرد: در حوزه فرزند آوری و امور اجتماعی و بانکی و زیر ساختهای ارتباطی هنوز جای کار وجود دارد. ما به عنوان تنها کشور شیعه جهان باید مثل یاقوت و الماس بدرخشیم چون هم ابتکارات خوب و هم جوانان هوشمند داریم و هم زمینه فعالیت در این کشور پهناور وجود دارد. باید از همه پتانسیل خود در راه پیشرفت ایران اسلامی استفاده کنیم.

کد خبر 6092198 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • با این کلاهبرداری‌های اینترنتی آشنا شوید
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید