Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیویورک-ایرنا-کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل با ابراز نگرانی ازکمبود شدید مالی کمیته حقوق بشر قاره آمریکا هشدار داد که نارسایی های مالی این کمیته حمایت از حقوق قربانیان حقوق بشر در این قاره وجهان رابه مخاطره انداخته است.

راوینا شمدسانی سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه ضمن ابراز نگرانی از کمبود های فاحش مالی مربوط به کمیته حقوق بشرقاره آمریکا گفت که پیشقدمی این کمیته درزمینه اصلاحات مربوط به قانونگذاری و خط مشی کشور ها تاثیرات سازنده ای بر موضوع حقوق بشر در این منطقه وجهان داشته و با گذاشتن منابع حیاتی و ارزشمند در اختیار قربانیان حقوق بشر نقش مهمی را در حمایت از حقوق گروه های آسیب پذیر بازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی این نکته را نیز یاد آور شد که کمیته مذکور از شرکا و نهاد های وابسته به دفاتر حقوق بشر سازمان ملل در کشور های مختلف این قاره محسوب می شود و بعنوان مرجعی درجهت توسعه و پیشرفت استانداردهای حقوق بشر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.
وی در ادامه با اشاره به این که این کمیته در سال های اخیر از سوی شماری از کشور های منطقه وجهان تحت فشار های غیر ضروری قرار گرفته از کشور های عضو سازمان ملل خواست تا با احترام به تعهدات خود درحمایت از حقوق بشر در جهان منابع مالی لازم را برای تقویت این نهاد تامین کرده و این کمیته را در اجرای وظایف خطیر خود یاری برسانند.
سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل در نهایت کشور هایی را که در پرداخت دیون خود درکمک به این نهاد کوتاهی کرده اند به بی توجهی به حقوق بشر متهم کرده و تصریح کرده است که: تلاش های نیرومند این کمیته در دفاع از حقوق انسان ها باید مورد حمایت آن ها قرار گیرد و نه آن که بخاطر این تلاش ها مجازات شود.
اروپام**-4-541 *شبس* انتشار دهنده: بهمن بامداد**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۳۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت آمریکا با استفاده از حق وتوی خود مانع متهم شدن رژیم صهیونیستی بر سر جنایت های غزه می شود.

«اَگنِس کالامارد» دبیرکل سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه اعلام کرد: آمریکا مانع متهم شدن اسرائیل به نقض حقوق بشر در غزه می شود.

اَگنِس کالامارد با اشاره به نقض گسترده حقوق بشر در جهان گفت: به ویژه در شش ماه گذشته آمریکا از مقامات اسرائیلی در برابر نظارت بر ارتکاب نقض متعدد حقوق بشر در غزه، حفاظت کرده است.

دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت آمریکا با استفاده از وتوی آتش بس ضروری در غزه، جایگاه شورای امنیت سازمان ملل را بی معنا کرده است.

آمریکا تاکنون ۳ بار قطعنامه های شورای امنیت درباره جنگ غزه را وتو کرده است.

کد خبر 6087951

دیگر خبرها

  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!