Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی جمعه شب در آیین پایانی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان بیان کرد: خوشحالم عرض کنم رویکرد استانی در مدیریت استان یک رویکرد همه جانبه بوده است و صرفا به فیزیک و ساخت ساختمان نپرداخته ایم.
وی افزود: نخستین رویکرد ما توجه به حق انسان بوده است زیرا هنر زاییده فکر و ذهن انسان است همانطور که خداوند در خلقت جهان هستی هنرنمایی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آثار زینت یافته بر هر جغرافیایی از هنر خداوند است و بخشی از آن را هم به عاریه در نزد انسان قرار داده است که با خلاقیت و استعداد خویش بتواند از طریق زبان هنر و با ظرافت خاص توجه ها بویژه نگاه حکمرانان و دولتمردان را به حق مردم معطوف سازد.
هاشمی تصریح کرد: تئاتر؛ هنر ذکاوت، تیزبینی، مهارت و نقش آفرینی برگرفته از استعداد هنرمند را بصورت زنده به نمایش می گذارد.
وی با اشاره به ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری لادیز در زاهدان گفت: ساخت این مجتمع بزرگ زاییده همین نگاه است.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: مجری این پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر 600 میلیارد تومان با حمایت شهردار، شورای اسلامی وقت شهر و فرماندار زاهدان به سرانجام رسید که باید ادامه پیدا کند.
وی بر حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی در عرصه های مختلف اظهار داشت: بخش خصوصی می تواند بسیاری از نیازها را با توجه به اشتیاق و میل جامعه، با نقش آفرینی به مردم عرضه کند.
وی تاکید کرد: مدیران تصمیم گیر و روسای انجمن های نمایشی باید هنر ارتباط خود را توسعه دهند زیرا هنر ارتباط و داشتن توانایی برقراری تعامل یک ضرورت است لذا هنرمندان بعنوان بخشی از نمایندگان افکار فعال جامعه همچون ورزشکاران و دانشگاهیان باید پیشتاز ایفای نقش موثر در عرصه ملی برای استان باشند.
هاشمی ادامه داد: قابل قبول نیست که هنرمندان بزرگی در این استان گمنام باشند که این نیاز به نقش فعال خود هنرمندان دارد.
وی بیان کرد: آن دوران گذشته است که همه نقشها برعهده دولتها باشد، امروز عصر ساختن با مشارکت ملت و دولت در کنار هم با لحاظ نوع ضرورت‌هاست، لازمه توسعه، توسعه فکر، ارتباط و درک متقابل با قبول کثرت و تنوع زیستن است.
به گزارش ایرنا، در پایان این جشنواره از 2 اثر بخش صحنه ای و سه اثر بخش خیابانی تجلیل شد و 2 اثر با نام های
«آسوکه زرنج» به کارگردانی مهدی تقی زاده و «آیفون» به کارگردانی سعید بادینی در بخش صحنه ای به عنوان برترین نمایش های بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی به سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافتند.
7316 **6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت، شش نمایش دیگر با مضامین فرهنگ رضوی و با هماهنگی دبیرخانه جشنواره، در شهر محل تولیدشان، این رویداد را همراهی می‌کنند.

مطابق این گزارش، شش نمایش که همزمان با هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اجرا خواهند شد به این شرح معرفی شدند:

۱. نمایش «سنجاب» نوشته لیلا روغنگیر قزوینی و کارگردانی مهدی روز بهانی از ۱۳ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.
۲. نمایش «الو سلام» نوشته مهرداد رایانی‌مخصوص و کارگردانی قباد دارابی در روز‌های ۲۵ و ۳۰ اردیبهشت‌ماه در پلاتو الغدیر شهر اسلام‌آباد غرب به صحنه می‌رود.
۳. نمایش «پانما» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی لیلا مهدی آبادی از ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تئاترشهرِ شهر کرمانشاه به صحنه می‌رود.
۴. نمایش «پیچ کمر» نوشته و به کارگردانی سید محید میر حسینی از ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در آمفی تئاتر پروفسور حسابی شهر تفرش به صحنه می‌رود.
۵. نمایش «دست‌های سرخ» نوشته سیدحسین فدای حسین و کارگردانی سیدرضا رفیعی از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در پلاتو حسین پناهی شهر یاسوج به صحنه می‌رود.
۶. نمایش «سفر سوزن‌بان» نوشته مهدی صالحیار و به کارگردانی علی مجیدپور، همزمان با دهه کرامت در تئاتر شهر شهر تبریز به صحنه می‌رود.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، بخشی از بیست ویکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) به ریاست فرهاد قائمیان است که با محوریت اجرای عمومی آثار در شهر‌های محل تولید، از اواخر فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و اخبار آن بر روی وب سایت جشنواره به نشانی www.shamstoos.ir قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۱ اردیبهشت ماه
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی/ شایعه ناخالصی سکه از کجا آغاز شد؟
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما