Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه شهيد محسن حججي فارغ‌التحصيل رشته کاردانش بود، گفت: امسال موجي براي مهارت‌آموزي در کشور ايجاد شده و همه دستگاه‌ها به ميدان آمدند.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاري فارس، علي زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر با بيان اينکه داوري مطلق نسبت به هر نظام آموزشي درست نيست، اظهار داشت: بايد بر اساس شاخص‌هايي اين قضاوت صورت گيرد و نمي‌توان مطلقاً گفت شرايط آموزش و پرورش نامناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: آموزش و پرورش با توجه به اينکه با يک جامعه دائماً در حال نو شدن در تعامل است بايد از ايستايي دور شود.
زرافشان ادامه داد: علي‌رغم توفيقاتي که در آموزش و پرورش داشته‌ايم در بخش‌هايي که ناظر به کيفيت آموزش و پرورش است نياز به تحول داريم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مدرسه آينده، تعبير رئيس جمهور درباره مدرسه است و معلم محوري، سواد رسانه اي، تفکر انتقادي، شاداب‌سازي مدارس و توجه به مهارت‌آموزي از مسائلي است که در برنامه رئيس جمهور مورد توجه است.
وي با بيان اينکه استلزامات خوبي براي آموزش و پرورش در برنامه ششم ديده شده است، گفت: اين مسئله و رأي خوبي که مجلس به وزير آموزش و پرورش داد طليعه خوبي براي سال تحصيلي جديد است.
زرافشان تصريح کرد: کاستي‌هايي وجود دارد اما نبايد کاستي‌ها ما را به کلي نااُميد کند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه از سال 53 کار معلمي را آغاز کرده است، گفت: ما دستاوردهاي خوبي در سال‌هاي گذشته داشته‌ايم اما لازم است در بخش‌هايي براي بهبود شرايط، تحولاتي داشته باشيم.
وي با بيان اينکه سند تحول بنيادين متقن‌ترين سندي است که در آموزش و پرورش توليد شده است، عنوان کرد: اجراي اين سند ملزوماتي دارد براي مثال يکي از زيرنظام‌هاي آن زيرنظام فضاست که بايد مدرسه را براي دانش‌آموزان جذاب کنيم و اين فضا محيطي براي زندگي کردن دانش‌آموزان باشد.
زرافشان بيان داشت: شاداب سازي مدارس بدون داشتن فضاي مناسب براي ورزش محقق نمي‌شود و حياط‌هاي کوچک، شادابي دانش‌آموزان را کمرنگ مي‌کند در حالي که شرايط مناسب و اهميت دادن به حوزه تربيت بدني و هنر به پيشروي تعليم و تربيت کمک مي‌کند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: بودجه‌ها درست هزينه نمي‌شود و کلاس‌ها به يک اتاق تنزل يافته است که محيط خشک کلاس دانش‌آموزان را دلزده مي‌کند.
وي گفت: بودجه‌اي که به مدارس نيازمند به تخريب و بازسازي اختصاص داده شده مبلغ قابل توجهي است و اين اقدامات کمّي هم در جهت اصلاح اوضاع آموزش و پرورش بسيار مهم است.
زرافشان با بيان اينکه خروجي دانشگاه فرهنگيان دو گروه هستند خاطر نشان کرد: گروهي 4 سال آموزش مي‌بينند که برنامه درسي آنها مبتني بر سند تحول تغيير کرد و سال گذشته برنامه درسي 16 رشته اصلاح شد و گروه دوم بر اساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگيان جذب مي‌شوند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصريح کرد: مطالبه جامعه آموزش و پرورش بايد اين باشد که آموزش شايستگي‌هاي حرفه‌اي معلمي بايد از مسير دانشگاه فرهنگيان بگذرد.
وي ادامه داد: از مجموع 300 هزار معلم، 50 هزار نفر از مسير دانشگاه فرهنگيان جذب شده‌اند و با ادامه اين روش آموزش و پرورش حرفه‌اي تحقق نمي‌يابد.
زرافشان گفت: جذب نخبگان در دانشگاه فرهيان کافي نيست و لازم است به حقوق، شأن و منزلت معلمان اهميت داده شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه نگاه کارمندي به معلمان بايد اصلاح شود، افزود: ما درخواست کرديم تا زمان آزمون استخدامي معلمان تغيير کند و همزمان با بقيه دستگاه‌ها نباشد و ارديبهشت ماه انجام شود تا ما زمان کافي براي آموزش معلمان داشته باشيم اما موافقت نشد.
وي با اشاره به نياز دانشگاه فرهنگيان به 15 هزار ميليارد بودجه عمراني بيان داشت: بودجه عظيمي در برنامه پنجم توسعه به دانشگاه‌هاي ديگري رفت و به دانشگاه فرهنگيان توجه نشد در حالي که با دقت بيشتر مي‌توانست به اين دانشگاه جذب شود.
زرافشان ادامه داد: مستقل از اينکه کنکور آثار مخربي دارد ما در درون آموزش و پرورش با برگزاري آزمون‌هاي ورودي مدارس، روح دانش‌آموزان 12 و 15 ساله را آزرده مي‌کنيم، در حالي که در سند بنياد نخبگان بر عدم جداسازي و گسترش آموزش فراگير تأکيد شده است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به اجراي 20 ساله طرح فراگير در خصوص دانش‌آموزان ابتدايي اشاره کرد و گفت: ازمجموع 140 هزار دانش‌آموز استثنايي، 70 هزار نفر در مدارس خاص هستند و 70 هزار نفر در مدارس معمولي تحصيل مي‌کنند و همه در مجموعه وزارت آموزش و پرورش اتفاق‌نظر داريم که تنوع مدارس بايد کاهش يابد.
وي تصريح کرد: براي کاهش تنوع مدارس ابتدا بايد شرايط و انتظارات جامعه اصلاح شود.
زرافشان بيان داشت: وقتي صحبت از تحول مي‌کنيم آن را مساوي با معلم مي‌دانيم که براي داشتن معلم کارآمد بايد دانشگاه فرهنگيان جدي گرفته شود و جذب معلم تنها از مجراي آن باشد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: دسترسي علمي کمّي خوبي در کشور وجود دارد اما سند تحول يک قدم بالاتر است و بايد آموزش و پرورش را کيفي کرد که در آن مدرسه زندگي، مهارت‌آموزي و جلوگيري از آسيب‌هاي اجتماعي تحقق يابد و گام مورد انتظار براي تحول، عملياتي کردن هدف 5 سند تحول بنيادين است.
زرافشان با بيان اينکه شهيد محسن حججي فارغ‌التحصيل رشته کاردانش بود، گفت: امسال موجي براي مهارت‌آموزي در کشور ايجاد شده و همه دستگاه‌ها به ميدان آمدند و اميدواريم به برکت خون پاک اين شهيد اين مسير درست براي رشد کشور ادامه يابد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۴۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد

حمید طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مداس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهر حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

به گفته طریفی حسینی این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملا استاندارد است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که بعضا به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آن‌ها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا ‌بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: انشالله از مهرماه برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و  سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و ... که باید تامین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • شرایط ثبت نام در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • شرایط ثبت در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • دانش‌آموزان نهم استان‌ تهران به رشته‌های مهارتی روی‌آوردند
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • تفاوت های کنکور در ایران و افغانستان      
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ