Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@12:47:25 GMT

پشت پرده سریعترین راه های کاهش وزن

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۵۴۹۲۱

محمد تقی انوشه متخصص تغذیه و عضو آکادمی متخصصین تغذیه و رژیم درمانی آمریکا با تاکید بر اینکه کاهش وزن هشت تا 12 هفته ای فقط برای فریب اذهان عمومی است، بیان کرد: در واقع از نظر متخصصان تغذیه هیچ راه سریعی برای لاغری وجود ندارد، طبق استاندارد های بین المللی کاهش ماهیانه سه الی چهار کیلویی وزن با رعایت رژیم مناسب، بهترین و سالم ترین روش لاغری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشگاه خبرنگاران: عضو ایرانی آکادمی متخصصین تغذیه و رژیم درمانی آمریکا با انتقاد از خود درمانی ها برای لاغری سریع، از بازار داغ سودجویی‌های این موضوع خبر داد.

محمد تقی انوشه متخصص تغذیه و عضو آکادمی متخصصین تغذیه و رژیم درمانی آمریکا با تاکید بر اینکه کاهش وزن هشت تا 12 هفته ای فقط برای فریب اذهان عمومی است، بیان کرد: در واقع از نظر متخصصان تغذیه هیچ راه سریعی برای لاغری وجود ندارد، طبق استاندارد های بین المللی کاهش ماهیانه سه الی چهار کیلویی وزن با رعایت رژیم مناسب، بهترین و سالم ترین روش لاغری است.

وی در خصوص بازار داغ سودجویی و تبلیغات دروغین شبکه های اجتماعی و ماهواره ای برای سود آوری قابل توجه مافیای فروش داروها، مکمل های لاغری و چربی سوزی سریع، گفت: در بیشتر موارد افراد برای دست یابی به لاغری سریع با خریداری محصولاتی همچون قرص، دمنوش ها، کرم ها و ژل های موضعی، فریب چنین تبلیغاتی را می‌خوردند، پس از یک دوره کاهش وزن ، با قطع مصرف محصول فورا دوباره چاق می شوند و حتی وزنشان نسبت به قبل از دوره مصرف دارو ی مورد نظر، بیشتر می شود ، موضوعی که به قیمت جان قربانیان و به نرخ سود روز شمار سوداگران این بازار تمام می شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان هشدار جدی نسبت به تاثیرات مخرب و حتی برگشت ناپذیر انواع داروها، کرم ها و حتی دمنوش های کاهش وزن، ادامه داد: چنین محصولاتی که بی حساب و کتاب و عموما در شبکه های اجتماعی نامعتبر تبلیغ شده و به فروش می رسند دقیقا همانند بوم رنگی است که پس از یک دوره کاهش وزن ظاهری دوباره تا چندین برابر قبل چاقی را به فرد بر می گرداند و علت این موضوع نیز چیزی جز تحلیل عضلات و کاهش شدید آب بدن نیست.

وی تاکید کرد: مکمل ها، دارو های لاغری و انواع محصولات که برای کاهش وزن در شبکه های مجازی تبلیغ می‌شوند، نه تنها هیچ مبنای علمی معتبری ندارند بلکه در واقع عملکرد این محصولات به گونه ای است که در طول دوران مصرف، میزان آب بدن به شدت کاهش می یابد و حجم عضلات تحلیل می رود و به همین علت ظرف چند هفته فرد 8 یا 12 کیلو لاغرتر می شود زیرا عملا با کاهش آب و ضعف عضلانی بدن سوخت و ساز کاهش پیدا می‌کند و تمام مواد غذایی در بافتهای مختلف انباشته شده و با قطع مصرف محصول لاغری و بازگشت دوباره آب از دست رفته بدن ، به یکباره فرد چاق تر از قبل خواهند شد .

این عضو آکادمی متخصصین تغذیه و رژیم درمانی آمریکا، با تاکید بر اینکه از نظر علم تغذیه نسخه واحدی برای لاغری یکسان همه افراد وجود ندارد، یاد آور شد: قبل از اقدام به رژیم های لاغری خودسرانه باید هر فردی از نظر وضعیت جسمی تحت معاینات بالینی قرار بگیرد زیرا در برخی موارد با همین معاینات و آزمایشات ساده ریشه اصلی چاقی و اضافه وزن پیدامی شود که اصلا ارتباط چندانی به تغذیه فرد ندارد، در اغلب موارد مشکلات تیروئیدی یا حتی برخی تداخلات دارویی عامل مهم چاقی و اضافه وزن در افراد است که باید فورا درمان شوند بنابر این اعتماد به تبلیغات شبکه های مجازی و حتی توصیه های افراد نامعتبر برای لاغری فوری و درمان چاقی بزرگترین اشتباه است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۴۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود

 به گزارش تابناک، رشد و توسعه فیزیکی کودکان یکی از دغدغه‌های اصلی والدین است که در آن، قد بلند ترجیح داده می‌شود و به عنوان نشانه‌ای از سلامت و تندرستی در نظر گرفته می‌شود.

علاقه به داشتن قد بلند نه تنها در میان کودکان بلکه در میان والدین آنها نیز مشهود است، چرا که اغلب با مزایایی چون اعتماد به نفس بالاتر و موقعیت‌های اجتماعی بهتر همراه است. با این حال، تعیین قد نهایی یک فرد تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله ژنتیک، تغذیه و سبک زندگی قرار دارد.

به گزارش فرطب، ژنتیک به طور قطعی در تعیین قد نقش دارد، اما تغذیه صحیح نیز می‌تواند تاثیر بسزایی بر روند رشد قدی داشته باشد. تغذیه کافی و متعادل باعث تامین مواد مغذی لازم برای رشد و نمو سلول‌ها و بافت‌های بدن به خصوص استخوان‌ها می‌شود. در این میان، اهمیت مصرف پروتئین و مواد مغذی خاص نظیر کلسیم و ویتامین D که نقش اساسی در تقویت ساختار استخوانی و بهبود رشد قدی دارند، نباید نادیده گرفته شود.

از این رو، درک اهمیت تغذیه در کنار عوامل ژنتیکی و توجه به نقش آن در تحقق پتانسیل رشد قدی کودکان، می‌تواند به والدین کمک کند تا با اتخاذ رویکردهای مناسب تغذیه‌ای، زمینه ساز رشد بهینه فرزندان خود باشند.

اهمیت تغذیه در رشد قدی کودکان
رشد قدی کودکان نه تنها تحت تاثیر عوامل ژنتیکی قرار دارد، بلکه تغذیه صحیح نیز نقش کلیدی در این فرآیند ایفا می‌کند. احمد اسماعیل زاده تاکید می‌کند که ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری برای رشد استخوان‌ها و بهبود قد کودکان حیاتی هستند.

تاثیر پروتئین بر افزایش قد کودکان
پروتئین، به عنوان یکی از اساسی‌ترین مواد مغذی برای تقویت بدن کودک و تحریک هورمون‌های رشد، معرفی شده است. این ماده مغذی برای سلامت ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، پوست و سایر اندام‌های بدن ضروری است.

نقش لبنیات در رشد قدی
لبنیات، به ویژه شیر و ماست، حاوی پروتئین و دیگر مواد مغذی هستند که می‌توانند به افزایش قد کمک کنند. مصرف روزانه ۳-۴ وعده لبنیات به دستیابی به پتانسیل رشد در کودکان و نوجوانان کمک می‌کند.

اهمیت شیر و فرآورده‌های لبنی در دوران کودکی
شیر و فرآورده‌های لبنی منابع خوبی از انرژی، پروتئین‌ها، فسفر، منیزیم، ویتامین D و به ویژه کلسیم هستند که برای رشد و نمو کودک ضروری می‌باشند. مصرف این محصولات در دوران کودکی به تقویت استخوان‌ها و رشد اسکلتی کمک می‌کند.

تاثیر ویتامین D و کلسیم بر رشد قد
علاوه بر کلسیم، ویتامین D نیز در تقویت استخوان‌ها و بهبود رشد قدی نقش دارد. ویتامین D به تراکم و استحکام استخوان‌ها کمک کرده و کمبود آن می‌تواند به ضعف عضلانی و اختلال در رشد قد منجر شود.

افزایش ترشح فاکتور رشد شبه انسولین با مصرف لبنیات
محصولات لبنی نه تنها به جذب کلسیم کمک می‌کنند، بلکه ترشح فاکتور رشد شبه انسولین را نیز افزایش می‌دهند که این امر به نوبه خود به رشد اسکلتی کمک می‌کند.

از این رو، توجه به تغذیه مناسب و غنی از پروتئین، کلسیم، و ویتامین D در دوران رشد کودکان، می‌تواند به دستیابی به حداکثر پتانسیل قدی آن‌ها کمک کند.

 

دیگر خبرها

  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • طوفانی که پرده‌ها را کنار زد
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد  
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • سریعترین شناگر ایران رکورد ماده ۱۰۰ متر آزاد را شکست