Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شکست استقلال برابر جم 10 نفره، برکناري احتمالي منصوريان را پس از اولتيماتوم 2 هفته اي به وي را در پي خواهد داشت. به اين بهانه به تاريخ اخراج‌هاي درست و نادرست مربيان خوب و بد دنياي فوتبال پرداخته ايم.
سرويس ورزش مشرق – در تاريخ فوتبال مربيان زيادي اخراج شده اند، برخي حقشان بوده که اخراج شوند و برخي البته نادرست و به ناحق با حکم اخراج مواجه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در خاورميانه بسياري از تيم هاي ملي و باشگاهي کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس به اخراج سريع مربيان خود مشهورند، معمولا فرصتي به مربيان در اين تيمها داده نمي شود و اولين شکست تحقير آميز در يک مسابقه مهم کافي است تا آن مربي حتي براي رفتن به فرودگاه و فرار از خشم اعراب، با هزينه شخصي اقدام کند و براي پس گرفتن ما بقي پول خود نيز به اين منطقه باز نگردد.
فارغ از اين ماجراي قديمي و نخ نما شده در کشورهاي عربي که بيشتر توهين به ذات فوتبال محسوب مي شود تا يک اقدام حرفه اي، بايد گفت که در تاريخ فوتبال حرفه اي کم نيستند مربياني که به ناحق اخراج شده اند.
فيليپ فريزر نويسنده مشهور اسپورتستر لندن در مقاله مورخ 14 سپتامبر 2015 خود به نام مربياني چون کارلوس کي‌روش، آنچلوتي، دل بوسکه، مورينيو و جان کارور اشاره مي کند و مي نويسد: اين مربيان نتايج خوبي در تيم هاي خود کسب کرده اند و لااقل بايد گفت که اگر زمان بيشتري به آنها داده مي شد ممکن بود به اوج برسند اما مالکان يا مديران عامل باشگاه ها و تيم هاي ملي بسيار عجولند و صبر ندارند.
اسون گوران اريکسون را به ياد بياوريد، سال 2008 و تيم فوتبال باشگاه منچستر سيتي!

آيا اخراج او در آن سال بدترين اتفاق در تاريخ اين باشگاه نبوده است؟ تاکسيم (تقسيم) شينواترا مالک آسيايي وقت من‌سيتي اين مرد با تجربه را به خاطر دو تساوي و يک شکست پياپي اخراج کرد.
مايکل لادروپ را به ياد بياوريد، سال 2014 و سوانسي تيمي که در اوج بود و موي دماغ بزرگان ليگ برتر مي شد. او از سال 2012 با سوانسي بود و با اين تيم رشد کرد و به افتخاراتي نيز در سطح نام و بضاعت اين باشگاه دست يافت اما يکروز صبح با صداي تلفن همراه خود از خواب بيدار شد و به او گفتند وسايلت را جمع کرده ايم داخل راهروي خروجي استاديوم گذاشته ايم.
سام آلاردايس و سال باشکوه 2010 در رداي مربيگري تيم فوتبال باشگاه بلکبرن راورز، او مگر چه کار بدي کرده بود؟ جز اين که با بلکبرن اوج گرفت و 4 ستاره جوان را پرورش داد و اين باشگاه با فروش آنها سود نجومي به دست آورد اما 3 شکست پياپي باعث شد او اخراج شود.
گلن رودر به سال 2007 از نيوکاسلي اخراج شد که بدون ترديد اين تيم را يک تنه بالا آورده و به رتبه هاي خوبي در جدول رسانده بود، مالک باشگاه طاقت 5 شکست پياپي البته از تيم هاي بالاي جدولي را نداشت و او را اخراج کرد.

اخراج کارلو آنچلوتي به سال 2015 از رئال مادريد نيز به زعم نويسنده اين گزارش بسيار ناعادلانه و توهين آميز بود، گويا اين رسانه هاي مادريدي بودند که به جاي فلورنتينو پرس براي رئال مادريد تصميم گرفتند و آنچلوتي ايتاليايي را که هماهنگي خوبي با خبرنگاران مادريد نداشت، اخراج کردند.

البته همه اخراج ها ناعادلانه نبوده است!
کدام هوادار چلسي با شنيدن خبر اخراج گرانت خوشحال نشد؟ يا مگر از اين بهتر مي‌شد که سايمون گريسون از ليدزيونايتد برود؟ البته که بنيتس مربي خوبي بوده و هست اما شايد خروجش از ليورپول به منزله درمان يک بيماري مزمن در رگ هاي قرمز اين باشگاه محسوب مي شد. او بايد مي رفت تا ليورپول احيا شود.
هري ردنپ تاتنهام هم از آن ماجراها بود، خوب يا بد به هر حال با رفتنش باعث شد تاتنهام از رنسانس فريز شده خود خارج شده و به دوران مدرنيته خود وارد شود.

آلگري ميلان اما واقعا اخراجش بي انصافي بود، نبود؟ اما نماد اخراج اعادلانه تعلق مي گيرد به ويسنته دل بوسکه، کسي که 45 دقيقه در سکوت و تاريکي پشت درب اتاق مديرعامل ايستاد تا بالاخره در باز شد و حکم اخراجش را پس از قهرماني تيمش به او تحويل دادند!

يوپ هاينکس پس از قهرماني در اروپا در تابستان 98 به دليل کسب نتيجه نامطلوب در لاليگا و قرار گرفتن تيمش در مکان چهارم جدول از کار برکنار شد. حضور سرمربي جديد در رئال مادريد يک ماه هم طول نکشيد و او در هيچ ديداري هدايت اين تيم را در دست نگرفت. خوزه آنتونيو کاماچو با لورنزو سانز رئيس وقت باشگاه به مشکل خورد و پس از سه هفته از کار برکنار شد. کاماچو شش سال بعد دوباره براي هدايت رئال مادريد تلاش کرد و اين بار 115 روز سرمربي اين تيم بود.
در فوتبال ايران نيز اخراج هاي درست و غلط کم نبوده است، مربياني که فقط به خاطر شکست تيمشان در دربي اخراج شده اند، مربياني که خوب بوده اند اما هماهنگ نبوده اند، مربياني که برعکس، هماهنگي خوبي داشته اند اما عملکرد بدشان باعث شده تا در نهايت اخراج شوند.
18 ارديبهشت 1354؛ بعد از باخت 3-1 از استقلال در باشگاه پرسپوليس اتفاقاتي رخ داد ودر نهايت همايون بهزادي از هدايت سرخها کنار رفت.
7بهمن 1373؛ حميد درخشان سرمربي آن روز سرخها هم در روز 7 بهمن بعد از تساوي 0-0 در بندر عباس کنار رفت وجايش را به يورگن گده داد.
18 آذر ماه 1390؛ در بازي مرحله يک چهارم نهايي جام حذفي آن سال پرسپوليس 3-0 به استقلال باخت و بعد از اين باخت حميد استيلي از هدايت تيم پرسپوليس استعفا داد که در ظاهر به شکل برکناري مي نمود.
حالا بايد منتظر ماند و ديد منصوريان پس از ناکامي در جم از سرمربيگري استقلال برکنار مي شود، استعفا مي دهد يا همچنان مورد حمايت مديران باشگاه باقي خواهد ماند؟ واکنش هواداران هم در ماندن يا رفتن منصوريان بي تاثير نخواهد بود!

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال

مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران برگزار شد و تیم‌های صعود کننده به مرحله بعدی مسابقات مشخص شدند.

قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام حذفی، دوشنبه برگزار می‌شود تا تیم‌ها حریفان خود را بشناسند.

سپاهان اصفهان، چادرملوی اردکان، مس رفسنجان، تراکتور تبریز، گل‌گهر سیرجان، هوادار تهران، آلومینیوم اراک و ملوان انزلی هشت تیم راه یافته به این مرحله هستند.

مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام حذفی روز‌های ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مطهری فقط به شکست دادن استقلال فکر می‌کند و بس!
  • نگاهی به آمار رویارویی ۲ تیم استقلال و تراکتور
  • تاریخ‌سازی جنگجوی شکست‌ناپذیر؛ 448 روز از آخرین شکست رودری با منچسترسیتی گذشت!
  • ترکیب احتمالی اینتر برای دیدار با تورینو
  • نیازمندی های نکونام برای جاودانه شدن در فوتبال ایران؛ برد، برد و برد!
  • نیازمندی‌های نکونام برای جاودانه‌شدن در فوتبال ایران
  • استقلال و پرسپولیس، یک برنده و یک بازنده!
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال
  • نگاهی به آمار خیره‌کننده رئال در فصل جاری
  • راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا