Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@15:38:38 GMT

بهترين دوربين هاي شکاري

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۵۵۳۴۷

خبرگزاري آريا - وب‌سايت گانز مانيتور: دوربين دوچشمي که با عناوين ديگري نظير دوربين شکاري، دوربين صحرايي و يا دوربين ارتشي نيز خوانده مي شود، به منظور بزرگ نمايي اجسام دور مورد استفاده قرار مي گيرد. اين دوربين ها محبوبيت بالايي دارند به ويژه انواعي که حاصل تلفيق يک دوربين دوچشمي با سيستم فاصله ياب مدرن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اين رو در ادامه به معرفي تعداي از بهترين مدل هاي موجود اين خانواده خواهيم پرداخت.
پيش از آن که به جزئيات هر مدل بپردازيم، بهتر است به اين سوال پاسخ دهيم: ساز و کار انتخاب مناسب ترين دوربين دوچشمي مجهز به قابليت تشخيص فاصله به چه صورت است؟
اين محصولات در انواع و اقسام مختلف و با قابليت هاي متنوع در دسترس هستند. به همين جهت گزينش کامل ترين دوربين مي تواند مقداري دشوار باشد. اما براي آن که پروسه انتخاب قدري آسان شود بايد موارد زير را مد نظر قرار دهيد.

نخستين ويژگي درشت نمايي خواهد بود. هر چه قابليت بزرگ نمايي دوربين بيشتر باشد، تصويري شفاف تر و در عين حال بزرگ تر از آن دريافت مي کنيد. در نتيجه به دنبال مدلي باشيد که به اندازه کافي پاسخ گوي اين نياز مهم باشد. بزرگ نمايي محصول بايد حداقل 7x باشد.
ويژگي دوم قطر لنز است. اين قطر داراي دو عملکرد اساسي خواهد بود: کمک به تعيين بزرگ نمايي دوربين و همچنين مقداري نوري که دوربين دوچشمي از خود عبور مي دهد. هرچه قطر لنز بزرگ تر باشد، در محيط هايي با نور کم بهتر کار خواهد کرد.
سومين ويژگي ضد آب بودن دوربين محسوب مي شود. خريد دوربيني با اين قابليت بدين معناست که تحت هر شرايط جوي و حتي در محيط هاي آبي قادر به استفاده از آن خواهيد بود زيرا اجزاي اپتيکي دوربين به خوبي محافظت شده و کاملا خشک مي مانند.
آخرين ويژگي وزن است. بعضي دوربين هاي دوچشمي مجهز به فاصله ياب از برخي ديگر سنگين تر هستند که اين موضوع به دليل مواد مورد استفاده در ساخت آن ها است. در مجموع وزن فاکتوري پر اهميت نيست اما عدم در نظر گرفتن آن نيز توصيه نخواهد شد.
با توجه به تمامي موارد ذکر شده، هم اکنون به معرفي دوربين هاي دوچشمي تلفيقي خواهيم پرداخت.
Bushnell Fusion
Bushnell Fusion سبک، محکم و جمع و جور بوده که با در اختيار داشتن فاصله ياب ليزري و خصوصيات اپتيکي قابل توجه، مجموعه اي همه فن حريف را به نمايش گذاشته است. بزرگ نمايي اين دوربين 8x، وزن آن 1.85 پوند بوده و لنز آن 32 ميلي متر قطر دارد.
Bushnell Fusion همچنين قادر به شناسايي و تعيين محل اهداف مورد نظر در محدوده 10 الي 1760 ياردي خواهد بود. اپتيک هاي اين دوربين به منظور وضوح هر چه بيشتر تصوير، به وسيله چندين لايه پوشيده شده اند و از منشور BAK-4 براي نشان دادن بهتر جزئيات بهره مي برد. دوربين کاملا ضد آب بوده و با استفاده از تکنولوژي ضد مه ساخته شده است. Bushnell Fusion بسته به اندازه خود از 879 تا 2239 دلار قيمت دارد.

Leica 10×42 Geovid
Leica يکي ديگر از دوربين هاي دوچشمي ترکيبي و با کيفيت در اين ليست است که از بزرگ نمايي 10x و قطر لنز 42 ميلي متر برخوردار است. اين دو ويژگي ضمن فراهم آوردن تصويري فوق العاده، دوربين را براي استفاده در شرايط محيطي با نور کم و يا هواي گرگ و ميش مناسب مي سازد.
اين دوربين تا برد حدودا 1900 يارد کارايي خود را حفظ خواهد کرد. از طرفي فاصله يابي توسط Leica بسيار سريع صورت مي گيرد و در عرض تنها چند ثانيه اين عمل را انجام خواهد داد. از نظر ارگونوميکي دوربين به راحتي در دست قرار گرفته و حمل و نقل بسيار راحتي دارد.
در نتيجه براي تمامي کساني که به طور حرفه اي از دوربين هاي دوچشمي استفاده مي کنند، Leica انتخابي مناسب خواهد بود. اين محصول ضد آب نبوده و 4 پوند وزن دارد. دوربين را مي توانيد به قيمت 2594 دلار خريداري کنيد.

Barska Outdoor 7×50 Waterproof
اين دوربين دوچشمي ترکيبي به ويژه براي استفاده توسط دريانوردان طراحي شده است و با ويژگي ضد آب بودن خود مقاومت بالايي در برابر شرايط جوي مختلف خواهد داشت. بزرگ نمايي Barska معادل 7x بوده و 3 پوند وزن دارد. علاوه بر اين قطر لنز دوربين 50 ميلي متر است و بدين وسيله توانايي زيادي در جمع آوري و متمرکز ساختن نور خواهد داشت.
اين دوربين ضد ضربه است و در صورت قرار گيري در شرايط دشوار به خوبي دوام مي آورد. مجموع اين فاکتور ها سبب شده تا دوربين دوچشمي Barska ابزاري مناسب براي نظاميان دريايي باشد. قيمت اين دوربين 117 دلار است.

USCAMEL 10×50 Military
اگر دنبال يک دوربين دوچشمي مقاوم و در عين حال با کيفيت هستيد، اين مورد رقيب نخواهد داشت. بزرگ نمايي دوربين 10x و قطر لنز آن 50 ميلي متر است و منشور BAK-4 داخلي تصاويري بسيار واضح و شفاف را به ارمغان مي آورد.
سيستم فاصله ياب نيز به خوبي عمل کرده و ظرف مدت زمان کوتاهي تشخيص فواصل را به درستي انجام مي دهد. USCAMEL ضد آب بوده و 3.2 پوند وزن دارد. استفاده از نيتروژن خالص در اين سيستم موجب شده تا دوربين به خوبي در برابر هرگونه شرايط جوي از جمله مه شديد مقاومت نشان دهد و افت وضوح تصوير مشاهده نشود. اين دوربين دوچشمي تلفيقي را مي توانيد به قيمت 247 دلار خريداري کنيد.

LRB 6000CI
اين دوربين اگرچه ابعادي کوچک و تنها 10 پوند وزن دارد، اما به هيچ عنوان نبايد در قابليت هاي آن شک کرد. LRB براي تمام کساني که به دنبال يک دوربين دوچشمي و فاصله ياب با کيفيت هستند، گزينه اي ويژه محسوب مي شود. تنها در کسري از ثانيه، با دقت بسيار بالا هدف مورد نظر تا مسافت 4،000 يارد قابل تشخيص بوده که اين موضوع از جمله نقاط قوت اصلي دوربين به شمار مي رود.
بدين ترتيب مي توان LRB را دوربيني نام نهاد که قادر به رقابت با دوربين هاي نظامي ابتدايي خواهد بود. بزرگ نمايي دوربين 7x و قطر لنز آن 50 ميلي متر است که وضوح تصويري بالا به ويژه در شرايط محيطي کم نور را فراهم مي آورد.
اما شايد از همه مهم تر ويژگي ضد آب بودن LRB باشد، دوربيني مي تواند به تمام استاندارد هاي مد نظر مشتري پاسخ دهد که توانايي مقاومت در برابر محيط هاي آبي و گرد و خاک را داشته باشد و از اين رو LRB 6000CI همچنان انتخابي مناسب محسوب مي شود. دوربين دوچشمي مذکور را به قيمت 8219 دلار مي توانيد خريداري کنيد.

BARSKA Deep Sea 7×50
يکي ديگر از دوربين هاي دوچشمي با کيفيت اين ليست، Barska خواهد بود. اين دوربين تحت عنوان Deep Sea نيز شناخته مي شود چرا که با استفاده از تکنولوژي ضد آب، تحت هر شرايطي مي توانيد از آن بهره برداري کنيد. تمامي شکاف ها به خوبي اتصال يافته اند و به همين دليل ورود هرگونه گرد و غبار به داخل دوربين غير ممکن بوده و کيفيت آن به مرور زمان کاهش نمي يابد. بزرگ نمايي Barska، 7x و قطر لنز 50 ميلي متري، 39 پوند وزن، اپتيک هاي داراي پوشش چند لايه اي و منشور BAK-4 از ديگر نقاط قوت مهم اين دوربين به شمار مي رود.
سيستم فاصله ياب کار گذاشته شده در Barska به شما اين امکان را مي دهد تا ظرف مدت زمان کوتاهي، هدف مد نظرتان را فاصله سنجي کنيد. جالب است بدانيد علاوه بر ضد آب بودن دوربين، اگر آن را درون آب پرتاب کنيد روي سطح آب شناور مي ماند! در واقع اگر دوربيني با کيفيت و در عين حال مقرون به صرفه را ترجيح مي دهيد، Barska با قيمت 114 دلار بهترين انتخاب شما خواهد بود.

Leica 8×42 Geovid HD-B
حال به سراغ يک دوربين دوچشمي با بزرگ نمايي قوي تر خواهيم رفت. Leica 8X42 Geovid با بزرگ نمايي 8x و قطر لنز 42 ميلي متر از وضوح اپتيکي ويژه اي برخوردار است. گفته مي شود که اين دوربين به منظور استفاده در فعاليت هايي نظير کوهنوردي، ابزاري فوق العاده خواهد بود.
طراحي کلي مجموعه مستحکم، ارگونوميک و با قابليت استفاده راحت است، در نتيجه هر فردي بدون کوچک ترين آموزشي مي تواند به راحتي با آن کار کند. اما شايد مهم ترين نقطه ضعف Leica 8X42 Geovid، عدم مقاومت آن در برابر محيط هاي آبي باشد به همين دليل است که آن را براي استفاده توسط کوهنوردان ابزاري حرفه اي به حساب مي آورند. اين دوربين 2 پوند وزن دارد. Leica 8X42 Geovid را مي توانيد به قيمت 2600 دلار خريداري کنيد.

Armasight Binoculars
مورد بعدي از ليست بهترين دوربين هاي دوچشمي مجهز به فاصله ياب، Armasight نام دارد. اين دوربين از استاندارد هاي نظامي لازم به منظور اثبات ويژگي ضد آب و همچنين ضد ضربه بودن خود برخوردار است. بزرگ نمايي دوربين 8x و قطر لنز آن 30 ميلي متر است. همان طور که مشخص است، قطر لنز اين دوربين در مقايسه با نمونه هايي که پيش تر معرفي شدند عدد کمتري را به خود اختصاص مي دهد. البته به علت بزرگ نمايي بالاي دوربين، قطر لنز 30 ميلي متري آن چندان سبب کاهش وضوح تصوير در محيط هاي کم نور نشده است و نيازي به نگراني در اين خصوص نخواهيد داشت.
Armasight 1.3 پوند وزن و ابعادي جمع و جور دارد که حمل و نقل آن را بسيار آسان کرده است. پوشش تمام لاستيکي که سراسر دوربين را فراگرفته، آن را در شرايط مختلف محافظت کرده و مناسب استفاده کوهنوردان، قايقران ها و حتي توريست ها ساخته است! دوربين دوچشمي Armasight، 180 دلار قيمت دارد.

BARSKA 8×30 WP Battalion
اين دوربين دوچشمي ترکيبي با بزرگ نمايي 8x و قطر لنز 30 ميلي متري خود، ابزاري با کيفيت را در اختيار دوست داران اين دسته دوربين ها قرار مي دهد. اما مهم ترين ويژگي در مورد Barska’s Battallion اين است که با پرداخت هزينه اي بسيار مناسب، مي توانيد يکي از اين دوربين ها را خريداري کنيد.
در نتيجه علاوه بر کيفيت بالا، مقرون به صرفه هم خواهد بود. دوربين 2 پوند وزن داشته و کاملا ضد آب است. منشور BAK-4 وضوح تصاوير به ويژه در محيط هاي کم نور را تضمين مي کند. در مجموع اگر به دنبال دوربيني ارزان قيمت و مناسب براي استفاده در نور کم هستيد، BARSKA 8×30 WP Battalion را از دست ندهيد. اين دوربين 140 دلار قيمت دارد.

Carl Zeiss Victory RF 10×45
اين دوربين با بزرگ نمايي 10x و قطر لنز 45 ميلي متر تصاويري از هر نظر فوق العاده به نمايش مي گذارد. از طرفي طراحي ارگونوميک Carl Zeiss سبب شده تا به راحتي داخل دست قرار گرفته و احساسي منحصر به فرد را به کاربر منتقل کند. فاصله ياب ليزري کار گذاشته شده داخل دوربين نيز با دقت بالايي فاصله سوژه مورد نظرتان را برآورد مي کند. اين سيستم بردي معادل 1،300 يارد دارد. لنز ها با چندين لايه مختلف پوشش داده شده و به خوبي در محيط هاي با نور کم فعاليت مي کنند.
البته بخش مهمي از اين وضوح تصوير را مديون لنز 45 ميلي متري Carl Zeiss هستيم. دوربين ضد آب بوده و 2.2 پوند وزن دارد. لنز هاي مذکور نيز همگي ساخت آلمان هستند و در دنيا به خاطر وضوح مثال زدني و کيفيت بالاي خود به شهرت به سزايي دست يافته اند.
بدين ترتيب اگر وضوح برايتان در اولويت قرار دارد، دوربيني بهتر از اين مورد نخواهيد يافت. اما براي در اختيار داشتن تمامي برتري هاي عنوان شده، مجبور به پرداخت هزينه اي بيشتر از ساير دوربين هاي دوچشمي ترکيبي اين ليست هستيد. Carl Zeiss 3000 دلار قيمت دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه

این کارگاه با تخصیص یک میلیارد تومان توسط بانوی خیر خانم کاظمی تجهیز و در فضای به مساحت ۱۰۰ متر مربع به بهره برداری رسید.

امام‌جمعه مراغه در این مراسم گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار در جامعه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور یک ضرورت است.

حجت الا سلام والمسلمین پور محمدی افزود: افزایش زیر ساخت‌های هنرستان‌ها بهترین امکان برای آموزش نیروی کار ماهر برای کشور است.

مدیر هنرستان شهید شکاری مراغه، گفت: خیران شهرستان در سال تحصیلی جاری برای خرید تجهیزات یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک و مشارکت کرده اند.

هادی فاتح افزود: با توجه به تحصیل ۷۰۰ دانش آموز در این هنرستان توسعه فعالیت‌ها اموزشی نیازمند مشارکت و حمایت خبران است.

وی اضافه کرد: با توجه به عمر ۵۰ ساله این هنرستان پوشش سقف کارگاه‌ها و آسفالت محوطه به شدت نیازمند بهسازی است.

به گفته، تعویض روغنی و کلینیک خودرو و کلاس هوشمند برق برای کرکره برقی، دوربین‌های مدار بسته راه اندازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • در دیدار فرمانده تیپ ویژه تهران با رییس کل حراست وزارت ورزش مطرح شد؛ نصب دوربین های هوشمند پلیس در ورزشگاه ها
  • نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت
  • شمسایی: کار سخت آدم‌های بزرگ، مدیریت و پشتیبانی می‌طلبد
  • تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه+ تصویر
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری
  • بزرگ‌نمایی کانال‌های مجازی از تعداد مجروحان واژگونی مینی‌بوس
  • حمله به رکورد ۳ مربی بزرگ قرمز و آبی | او می خواهد بهترین مربی تاریخ باشگاه استقلال شود!
  • پیروزی سپاهان در نیمه اول برابر آبی پوشان جنوب