Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روزنامه هفت صبح - سوسن سيرجاني: پخش اپيزود «ديگري» از مجموعه «روزهاي بهتر» با بازي نازنين فراهاني بهانه اي شد تا با او درباره اين سريال، مسيري که طي کرده و آينده اش در بازيگري گفت و گو کنيم.
تا سال ها اصرار نازنين فراهاني بر بازي در فيلم هاي خاص سينمايي بود. فيلم هايي که بيش از همه مخاطبان خاص را هدف قرار داده اند و طبيعي است بازيگرش فرصت مواجهه با عامه مردم را نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به تلويزيون هم گريزي زده که بيشتر در قالب تله فيلم بوده و پررنگ ترينش «معماي شاه» و نقش آفاق است. فراهاني چندي پيش در يکي از اپيزودهاي سريال «روزهاي بهتر» با نام «ديگري» بازي کرد که از ابتداي هفته در کنداکتور شبکه سه قرار گرفته.
او نقش همسر حميدرضا پگاه را بازي مي کند که به خاطر اختلاف از هم جدا شده اند و حالا فرزندشان و عشق قديمي نقطه اتصال اين رابطه است. پخش «ديگري» مناسبت گفت و گو با خانم فراهاني شده و از او درباره سريال و مسير کلي کارنامه اش پرسيديم.

پيش از اينکه به سمت تلويزيون بياييد، فقط در سينما و تئاتر فعاليت داشتيد اما در چند سال اخير سريال هاي «معماي شاه» و حالا «ديگري» با بازي شما روي آنتن است. چه شد که حضور پررنگ در تلويزيون را به آن مقاومت اوليه داد؟
پيش از اينکه به سمت همکاري با تلويزيون بيايم، يک نوع مقاومت داشتم که حتما کارهاي خوب انجام دهم و مي خواستم هميشه بازيگر سينما باقي بمانم. در آن سال ها پيشنهادات زيادي براي تلويزيون داشتم که همه را رد کردم. حتي يادم است که بعد از بازي در فيلم «از کنار هم مي گذريم» فيلمنامه هاي زيادي به دستم مي رسيد که اصلا آنها را نمي خواندم. فقط در يک اپيزود در سريال «داستان يک شهر» با داستاني درباره ايدز، ساخته اصغر فرهادي کارکردم آن هم به اين خاطر بود چون متن بسيار متفاوتي داشت. به هر حال در گذر زمان اين مقاومت يا به نوعي ايده آليست بودن در من باقي ماند اما به کارنامه کاري من کمک آنچناني نکرد.
و فيلم هايي که بازي مي کرديد خاص پسندتر بودند.
بله؛ من فقط در فيلم هاي جشنواره اي يا به اصطلاح امروزي هنر و تجربه بازي مي کردم و با مخاطب وسيع و عام سر و کار نداشتم. مجموع همه اينها باعث شد که يک باره متوجه شوم 15 سال گذشته. سال هايي که براي من سخت بود و بالاخره به اين نتيجه رسيدم که بايد کار کنم تا بتوانم زندگي کنم چون سينماي ما اينطور نيست که اگر کار نکني يک مستمري بگيري براي همين از يک جايي به بعد احساس کردم بايد کار کنم.
به اين نقطه که رسيديد ترجيح داديد به پيشنهادات تلويزيوني جواب مثبت دهيد؟
درواقع تله فيلم ها پاي من را به تلويزيون باز کرد چون من تعدادي تله فيلم براي سعيد ابراهيمي فر و فرزاد موتمن کار کردم و به هر حال باعث شد از آن ايده آل هايي که هميشه در ذهنم ساخته بودم فاصله بگيرم. من در دهه 20 زندگي ام وارد سينما شدم و اين باعث مي شد فرصت ايده آل فکر کردن را داشته باشم و احساس مي کنم اين فرصت را زيادي به خودم دادم. البته اينکه مي گويم تصميم گرفته ام کار کنم به اين معنا نيست که هر کاري را انجام مي دهم، اما بالاخره براي هر مسيري بايد يک شروع در نظر گرفت.

زماني که وارد کار سينمايي شديد به خاطر شرايط سني، نقش زن هاي جوان به شما پيشنهاد مي شد، اما حالا که تصميم به فعاليت بيشتر گرفته ايد، به دليل گذشت سال ها، نقش هاي ميانسال به شما پيشنهاد مي شود و به غير از شرايط و مديوم، حتي نقش ها هم ديگر ممکن است شبيه ايده آل هاي گذشته شما نباشد.
بله دقيقا. خودم هم متوجه اين شرايط و گذر زمان شدم و براي همين در پنج يا شش سال گذشته تصميم گرفتم کار کنم. با اينکه بازيگري شغلي است که مي شود تا آخر عمر به آن پرداخت، اما بايد پذيرفت که يک سري موقعيت ها فقط در يک فاصله سني خاص به آدم پيشنهاد مي شود.
پيش از ديگري سريال معماي شاه را روي آنتن داشتيد که پرحاشيه بود.
درباره حاشيه هاي معماي شاه و قضاوت هايي که درباره محمدرضا ورزي وجود داشت مي شنيدم. اما واقعا من هيچ مشکلي با ايشان نداشتم. شايد يکي از دلايل اين است که آقاي ورزي جنس بازي من را دوست داشت و اصلا هيچ مشکلي نداشتيم. ايشان من را از تئاتر «نگاهمان مي کنند» انتخاب کرده بودند.
بعد از «معماي شاه» با اپيزود «ديگري» دوباره کار سريال را شروع کرديد. اينکه در يک سريال اپيزوديک که در پخشش وقفه ايجاد شد و در چند قسمت کوتاه مي خواستيد بازي کنيد، براي خودتان چالش نداشت؟ چون بايد طوري بازي کنيد که بازي تان در همان قسمت هاي کوتاه نشان داده شود.
مرجان اشرفي زاده کارگردان بسيار خوبي است که من کارهايش را خيلي دوست دارم و پيش از اين با او کار کرده ام. واقعا به اين فکر نکردم که سريال طولاني نيست چون فيلمنامه خوبي دارد و بعد از بازنويسي هم خيلي بهتر شد. يک همکاري با يک گروه خوب بود. اتفاقا بعد از آن هم بسيار فيدبک خوبي گرفتم.

شما تجربه کار نويسندگي را داشته ايد و در فيلم هاي «مهموني کامي» و «اين سيب براي تو» به عنوان فيلمنامه نويس حضور داشته ايد. چقدر از اين وجه کاري خود در زمان بازي استفاده و چيزي هم به نقش اضافه مي کنيد؟
خب به هر حال هيچ وقت اين نگاه نويسندگي را نمي توانم حذف کنم. قطعا با يک سري ايده ها، انتقادات و پيشنهادات پيش کارگردان مي روم و معمولا پذيرش آنها بسيار خوب است. فيلمنامه «ديگري» هم اينکه الان مي بينيد نيست و بازنويسي شد و پيشنهادات من هم در آن دخيل بود. به هر حال هميشه سعي مي کنم شيطنت هايي در نقشم داشته باشم تا آن را تغيير بدهم.
رابطه اي که ميان شما و بهرام شاه محمدلو در «ديگري» شکل گرفته، خيلي باورپذير شده و به اصطلاح رابطه پدر دختري خوبي است. چقدر براي رسيدن به اين رابطه تلاش کرديد؟
اين کار اولين تجربه همکاري من با آقاي شاه محمدلو بود. اما من پشت صحنه هم ايشان را پدرجان صدا مي کردم و چون من به تازگي پدرم را از دست داده ام، خيلي حس خوبي به‌هم مي دادند و اين باعث شد که بتوانيم يک رابطه و همکاري خوبي در پشت صحنه داشته باشيم.
در حال حاضر مردم کمتر پاي تلويزيون مي نشينند. حالا که به سمت بازي در تلويزيون آمده ايد اين موضوع نگران تان نمي کند؟
خيلي با خودم پيش بيني نمي کنم که در آينده در تلويزيون مي مانم يا نه؟ من الان حدود پنج فيلمنامه سريال در دست دارم و در حال خواندن شان هستم. اما مثلا کارهايي است که دو تا سه سال ممکن است من را درگير کند و نمي خواهم اين اتفاق من را از سينما دور کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۵۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیطنت بچه تخس آرسنال در دربی! (عکس)‏

به گزارش "ورزش سه"، ستاره‌های نیمه اول دربی شمال لندن که بین ‏تاتنهام و آرسنال در حال برگزاری است بوکایو ساکا و کای هاورتز بودند که ‏دو گل برای توپچی‌ها به ثمر رساندند، اما بن وایت نه مثل آنها ‏به دلیل گلزنی بلکه به دلیل شیطنت جالبش که توسط دوربین‌ها ‏ثبت شده مورد توجه قرار گرفته است. ‏

پانزده دقیقه از بازی دو تیم در اسپرز استادیوم گذشته بود که آرسنال ‏صاحب یک کرنر شد. بوکایو ساکا پشت توپ ایستاد تا توپ را روی ‏دروازه تاتنهام بفرستد. ‏

این کرنر با عملکرد نامناسب خط دفاعی تاتنهام و با ضربه سر امیل ‏هویبرگ به دروازه خودی به گل اول توپچی‌ها تبدیل شد، اما بازپخش ‏تصاویر منجر به این گل نشان می‌داد بن وایت هم به شکلی جالب ‏روی این گل نقش داشته است. ‏

درحالی‌که بازیکنان دو تیم مشغول جاگیری و کشمکش در محوطه ‏جریمه تاتنهام هستند بن‌ وایت خودش را به کنار ویکاریو، دروازه‌بان ‏تاتنهام رساند تا حواس او را پرت کند. در تصاویر تلویزیونی مشخص ‏است که او با شیطنتی جالب دستکش ویکاریو را گرفته و می‌کشد. ‏دروازه‌بان تاتنهام که جا خورده دست مدافع آرسنال را پس می‌زند، ولی ‏تصمیم می‌گیرد موضوع را ادامه ندهد تا تمرکز خودش و خط ‏دفاعی‌اش به هم نریزد. ‏

این تصمیم ویکاریو برای درگیر نشدن با بن وایت هم نتیجه نداد و او ‏در مقابل ضربه سر بازیکن خودی، امیل هویبرگ، چاره‌ای جز تسلیم ‏نداشت و آرسنال در دقیقه پانزده به گل اول رسید. ‏

دیگر خبرها

  • بدهکاری سینما و تلویزیون به روز معلم
  • (ویدئو) ماجرای سرقت لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر آتقی واقعی بود!
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • فیلم | ماجرای کم شدن لول های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!
  • بازگشت «افسانه بروسلی» و «پوآرو» به تلویزیون
  • گزارشی از ۳ سریال جدید تلویزیون + زمان پخش
  • تلویزیون «جام‌جم» را تعطیل کرد؟
  • نگاهی به ۳ سریال جدید تلویزیون
  • جدول پخش سریال‌های شبکه تماشا تغییر کرد
  • شیطنت بچه تخس آرسنال در دربی! (عکس)‏