Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه قرچک گفت: مسئولان هیئات مذهبی و مداحان باید گونه ای عمل کنند که مردم از بیان اشعار و مطالب به عمق حقیقت شخصیت ائمه اطهار(ع) پی ببرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رچک آنلاین; گردهمایی مسئولان هیئات مذهبی و مداحان اهل بیت (ع) عصر دیروز در امامزاده بی بی زبیده برگزار شد.

حجت الاسلام حجت اسماعیلی امام جمعه قرچک در این مراسم اظهار داشت: نقش هیئات مذهبی و مداحان متعهد و انقلابی در پیشبرد اهداف این نظام مقدس یک نقش مهم و اساسی بوده و در ادامه حیات با برکت انقلاب اسلامی ایفای این نقش ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امروز معرفت افزایی، آسیب شناسی مداحان و مسئولان هیات های مذهبی باعث افزایش آگاهی و رشد دینی جوانان و مردم در مراسم های عزاداری در مناسبت های مختلف می شود.

اسماعیلی با اشاره به شیوه های مختلف عزاداری، بیان کرد: باید گونه ای عمل کنید مردم از بیان اشعار و مطالب شما به عمق حقیقت شخصیت ائمه اطهار(ع) پی ببرند.

وی تاکید کرد: وظیفه مداحان، مبلغان جامعه امروز در شرایط کنونی و در مقابله با تهاجم های فرهنگی و دینی سنگین تر از همیشه است.

امام جمعه قرچک تصریح کرد: باید با بیان حقایق دین، شخصیت ائمه اطهار(ع) را برای مردم بیش از گذشته تبیین کرد.

وی امام حسین (ع) را الگوی به تمام معنا برای مسلمانان برشمرد و گفت: در عزاداری ها چشم و هم چشمی و رقابت را باید کنار گذاشت و هر چه قدر این برنامه ها با اخلاص تر باشد ماندگاری و اثر گزاری بیشتر دارد.

اسماعیلی افزود: دشمن با ترویج اعمال خرافی و غیر واقعی در مراسم های مذهبی، حقایق دینی ما را هدف قرار داده اند.
وی تاکید کرد: مداحان و مسئولان هیات ها باید مراقبت باشند تا مجالس روضه و عزاداری و ذکر مصائب ائمه اطهار(ع) به مجالس سیاسی و مادی تبدیل نشود.
امام جمعه قرچک تصریح کرد: اجرای بعضی از اعمال در مراسم های عزاداری و مجالس مذهبی باعث زشت جلوه دادن چهره اسلام و مذهب شیعه می شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مداحان و سخنرانان و مسئولان هیات ها وظیفه دارند در زمان مشاهده اعمال خرافی تذکر دهند و تلاش کنند چهره خوب و زیبای اسلام، مذهب شیعه و حقایق زندگی ائمه اطهار(ع) به درستی به مردم معرفی شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۶۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروز ۸ شوال، مصادف است با سالروز تخریب قبرستان بقیع، اتفاقی که در سال ۱۳۴۴ هجری قمری توسط وهابیت رخ داد.

این روز در تاریخ به «یوم الهدم» معروف است اتفاقی که به نوعی از غم‌انگیزترین وقایع تاریخ اسلام محسوب می‌شود و از روزهای تلخ شیعیان است، روزی که در حقیقت از نمادهای مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) محسوب می‌شود.

بسیاری از هیأت‌های عزاداری در این روز به یاد این فاجعه عزاداری می‌کنند. یکی از معروف‌ترین عزاداری‌های مخصوص این روز آئین تکیه‌خوانی و علم کشی است که در محدوده شمیرانات تهران برگزار می‌شود. 

تکیه‌خوانی از سنت‌های عزاداری منطقه شمیرانات تهران است که در آن هیأت‌های عزاداری با دسته‌روی و علم‌کشی به تکایا می‌روند.

امسال نیز این مراسم با حضور چشمگیری از دوستداران اهل بیت و با مداحی محمدحسین پویانفر برگزار شد. 

در ادامه عکس‌ها و کلیپی از این مراسم را تماشا کنید. 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو .

.

.

.

.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکوت می کنم تا آقایان سر ما را ببرند/ بازی به بازی پیش می‌رویم
  • چند درصد از مردم کشور‌های مختلف جهان گیاهخوار هستند؟
  • واکاوی فقهی - حقوقی مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی
  • امام جمعه موقت تهران: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود / هیچ‌چیز برای امروز ما، حیاتی‌تر از وحدت نیست
  • نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی
  • حجت الاسلام حاج علی اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • تجلیل از مسئولان و دست‌اندرکاران اعتکاف در قزوین
  • تصویر عزاداری زن فلسطینی، عکس خبری برگزیده سال شد
  • ۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس