Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@16:06:28 GMT

پاوه به عنوان دومین شهر بدون گدای کشور معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۵۶۵۳۶

پاوه به عنوان دومین شهر بدون گدای کشور معرفی شد

شهرستان پاوه به عنوان دومین شهر بدون گدای کشور بعد از تبریز معرفی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هزار ماسوله، طی مراسمی با حضور مسئولان، آیین معرفی پاوه به عنوان دومین شهر بدون گدای کشور بعد از تبریز، در جاده نوسود برگزار شد.

ماموستا ملا قادر قادری، امام جمعه پاوه در این مراسم اظهار داشت: جمع آوری گدایان و متکدیان، مبارزه با معلول است، در حالیکه باید تلاش ما در آینده معطوف به مبارزه با علت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شرایط زندگی، گرانی اجناس و بالا رفتن توقعات باعث شده درآمدها جوابگوی نیازهای زندگی نباشد، افزود: ما نمیتوانیم با موظف نمودن پلیس یا هر ارگان دیگری، مانع ورود هر متکدی به شهر شویم و در مقابل فقیر هم در شهر ما وجود دارد، راه درست این استت که توجه و نگاه دولت و ثروتمندان به فقرا اصلاح شود.

ماموستا قادری با تأکید بر اینکه نباید تنها به جمع آوری گدا اکتفا شود، گفت: در این صورت است که ما در راه مبارزه با علت گام برداشته ایم. برخی از ارگان ها در شهرستان، باید همواره آمادگی کمک به فقرایی که به شهر ما مسافرت کرده و هزینه بازگشت را ندارند، داشته باشند و تنها تحویل دادن گداها به نیروی انتظامی شایسته این شهر نیست.

وی افزود: بانی این اقدام مثبت، مؤسسه صلاح الدین ایوبی در شهرستان است که در این اوضاع نامناسب کشورهای اسلامی با وجود فتنه، جنگ، تهاجم فرهنگی، گرانی و بیکاری جای بسی تقدیر دارد.

ماموستا قادری با تأکید بر اینکه تا علت ها ریشه یابی نشودند قطعا فقیر هم وجود دارد، گفت: این اقدام مثبت که شهر پاوه به عنوان دومین شهر بدون گدای کشور معرفی می شود حاصل زحمات ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان پاوه شامل نیروی انتظامی، کمیته امداد، بهزیستی، شهرداری دفتر امام جمعه و موسسات صلاح الدین ایوبی و قباء است، که لازم است زحمات همه آنها در کنار هم تقدیر شود.

مدیر عامل موسسه صلاح الدین ایوبی نیز اظهار داشت: هدف از تجمع و برگزاری این مراسم در این مکان، به سال ۱۳۸۰ باز میگردد که ستاد ساماندهی متکدیان در چندین سال که فعالیت خود را آغاز کرده است در تیر ماه ۱۳۹۳ اولین همایش موسسه صلاح الدین ایوبی مطرح و مورد استقبال قرار گرفت.

جهانگیر ولدبیگی افزود: در اولین مرحله مسئله ساماندهی گداها در شهرستان، در شهریور سال ۱۳۹۳ چند نفر به عنوان نماینده به شهر تبریز که به عنوان اولین شهر بدون گدای کشور معرفی شده بود، رفتند که نیاز بر راه اندازی ساماندهی متکدیان در شهرستان می بود.

وی گفت: با حمایت های امام جمعه محترم پاوه این امکان میسر شد که اولین مرحله آن شناسایی متکدیان بومی و غیر بومی در شهر بود و اکنون که به این مرحله رسیده ایم، نبود گدا در شهرستان امکان پذیر نیست چون امری مطلق است اما چشم اندازی که در شهرستان داریم، گداها در پاوه خیلی کاهش یافته است و در حضور امام جمعه پاوه اعلام کردیم که حدود ۸۰ درصد این برنامه موفق شده و به عنوان افتخار برای این مردم، شهرستان پاوه را به عنوان دومین شهر بدون گدای کشور معرفی کنیم و با حمایت ماموستا قادری با برگزاری این مراسم شاید به ۹۰ درصد موفقیت رسیده ایم.

ولدبیگی از عوامل وجود تکدی گران در شهرستان را فقر فرهنگی دانست و گفت: فقر فرهنگی هم شایسته این شهر نیست، با شناسایی برخی از گداها در شهرستان، این افراد توسط گروهی حمایت می‌شدند که برخی از آنها هم از دارایی های زیادی در مرکز استان برخوردار بودند.

وی گفت: اگر همراهی و حمایت های امام جمعه پاوه ماموستا قادری نبود، این اقدام حتی یک درصد انجام نمی‌شد و اکنون هم از ایشان تقاضا داریم که ادامه دهنده این کار باشد.

این مراسم بیست و چهارم شهریورماه برگزار شد.


منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس

دکتر جواد افشار منش روز یکشنبه اظهار کرد: برخورد امروز عصر خودرو سواری پژو از عقب با آمبولانس موجب مرگ حجت‌الاسلام اصغر دهقان دولتی امام جمعه بلوک شد که راننده پژو بوده است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وی افزود: این تصادف همچنین سه مصدوم برجای گذاشت که سرنشینان آمبولانس شامل ۲ تکنسین و یک مصدوم داخل کابین بودند که از نواحی سر، صورت، کتف و گردن آسیب دیدند و توسط آمبولانس‌های دیگر به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: باوجود تلاش پرسنل اورژانس برای احیای حجت‌الاسلام دهقان، بعد از انتقال در بیمارستان امام جیرفت فوت کرد.



جیرفت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار داد.

دیگر خبرها

  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • بارش تگرگ در شهرستان‌های پاوه، ثلاث‌باباجانی و سرپل ذهاب
  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس
  • امام جمعه شهر بلوک شهرستان جیرفت در اثر تصادف با آمبولانس درگذشت
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟