Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حرکت عظیم بسیج سازندگی و اردوهای هجرت به طور رسمی 17 سال است که در کشور آغاز شده و هرساله شاهد رفع محرومیت از روستاها و یا نیازمندان مناطق محروم هستیم.

در شهرستان آبیک هم طی امسال عرصه‌های مختلفی در دستور کار بسیج سازندگی این شهرستان قرار گرفته که برخی از این عرصه‌ها توسط جهادگران به اجرا درآمده و بعضی از عرصه‌ها هم در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول بسیج سازندگی شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: اردوهای جهادی در قالب اردوهای یک روزه و هفت روزه برگزار شده و برخی از این اردوها در حال برگزاری است.

* حضور جهادگران در زیاران و قشلاق

جواد رودباری افزود: چند ماه پیش کاشت گونه‌های گیاهی متناسب با دشت جنوبی آبیک (الله‌آباد) برای جلوگیری از روند ریزگردها با همکاری بسیج سازندگی استان قزوین و حضور حدود 350 بسیجی و پاسدار صورت گرفت.

این مسؤول با اشاره با برگزاری اردوهای هفت روزه جهادی ادامه داد: از سوی حوزه مقاومت بسیج امام خمینی(ره) روستای زیاران در قالب اردوی هفت روزه، کارهای عمرانی و فرهنگی صورت گرفته است.

مسؤول بسیج سازندگی شهرستان آبیک اضافه کرد: از سوی جهادگران، واحد مسکونی یک خانم سالخورده محروم در روستای زیاران شامل کنده‌کاری سقف و مرمت آن، تعویض سیم‌کشی، اصلاح سیستم آب‌دهی و مرمت سرویس بهداشتی مرمت و بازسازی شد.

رودباری با ذکر اینکه در عرصه فرهنگی حدود 50 بسته فرهنگی بین دانش‌آموزان نیازمند روستای زیاران توزیع شده است، خاطرنشان کرد: نقطه قوت اردوی جهادی در روستای زیاران این بود که تأمین مصالح برای بهسازی واحد مسکونی فرد مذکور از سوی خیران روستا انجام شده بود.

وی اذعان کرد: ساخت یک سرویس بهداشتی و حمام برای یک نیازمند خانم مسن، بازسازی و مرمت یک باب واحد مسکونی در روستای‌های حاج‌تپه و باقرآبادترک توسط جهادگران در دستور کار قرار دارد که تأمین مصالح ساختمانی از سوی کمیته امداد صورت می‌گیرد.

این مسؤول افزود: طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی(ره) عرصه‌هایی برای بسیج سازندگی در روستای بخش مرکزی و بشاریات تعریف شده که تأمین مصالح ساختمان بر عهده کمیته امداد و انجام عرصه‌ها توسط نیروهای بسیجی تحقق می‌یابد.

مسؤول بسیج سازندگی شهرستان آبیک ادامه داد: اردوی هفت روزه طرح هجرت دانش‌آموزان این شهرستان به این صورت انجام شد که دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم طبق علاقمندی خود در مرکز فنی و حرفه‌ای در رشته مورد نظر خود به طور رایگان از آموزش‌های لازم بهره‌مند شده‌اند.

رودباری با اشاره با اردوی یک روزه فرهنگیان در روستاهای شهرستان آبیک اضافه کرد: مباحث این اردوها آموزشی، علمی، تخصصی، فرهنگی و سبک زندگی اسلامی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اردوی یک روزه فرهنگیان شهرستان آبیک در روستاهای محمودیان، هزارجلفا، قره‌قباد، توداران، خرم‌پشته، عبدل‌آباد، خاکشان، زیاران، قشلاق، ناصرآباد و همچنین شهر خاکعلی و کوی سازمانی شهید فلاحی آبیک برگزار شده است.

این مسؤول بیان کرد: از سوی حوزه مقاومت بسیج خواهران فاطمه زهرا(س) و همکاری پایگاه بسیج حضرت معصومه(س) روستای زیاران اردوی جهادی یک روزه در این روستا برگزار شد و 85 نفر زیر پوشش ویزیت رایگان قرار گرفتند.

مسؤول بسیج سازندگی شهرستان آبیک افزود: از سوی حوزه مقاومت بسیج ثارالله(ع) شهر آبیک ترمیم سرویس بهداشتی یک باب مسکونی و تعمیر و بازسازی آبدارخانه دو مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و مسجد امام حسین(ع) روستای انجیلاق در دستور کار قرار دارد که در قالب اردوی هفت روزه به اجرا در می‌آید.

رودباری حفظ مرزها و کیان ایران اسلامی و امنیت داخلی کشور و عمق‌بخشی به نظام را از وظایف مهم سپاه پاسداران دانست و ادامه داد: یکی از مصادیق عمق‌بخشی به نظام محرومیت‌زدایی مناطق محروم و روستاهای دورافتاده و کمک به نیازمندان است که مردم با مشاهده فعالیت‌های بسیج سازندگی به بُعد فرهنگی و عمرانی سپاه پی می‌برند.

* اجرای 3 عرصه از سوی حوزه مقاومت بسیج شهید باهنر قشلاق

محمد بیگدلی فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید باهنر روستای قشلاق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: سه عرصه در قالب دو اکیپ جهادی برای نیازمندان روستاهای قشلاق و باقرآبادکرد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ساخت سرویس بهداشتی و حمام در روستای قشلاق و سفیدکاری یک باب واحد مسکونی در این روستا و همچنین سفیدکاری و تعمیر دیوار پیرامونی یک واحد مسکونی در روستای باقرآباد ترک توسط دو اکیپ جهادی شهید زرجام و شهید محبی‌تبار روستای قشلاق صورت می‌گیرد.

این مسؤول با بیان اینکه در دو اکیپ جهادی مذکور 15 جهادگر به‌کارگیری شده‌اند، ادامه داد: اردوهای جهادی در راستای کمک به نیازمندان و محرومان و رفع محرومیت‌زدایی از آنان است.

به گزارش فارس، موج تلاش و فعالیت از سیمای جهادگران و رضایتمندی آنان در انجام کار نیک و رفع محرومیت نیازمندان کاملا آشکار بود و بدون ادعا و چشمداشتی در عرصه بسیج سازندگی مشغول فعالیت بودند که هدفشان علاوه بر کسب رضایت الهی، نشاندن لبخندی بر لب نیازمندان و محرومان است.

مقام معظم رهبری در فرمایشی فرموده‌اند: «بسیجسازندگی و این اردوهای هجرت را قدر بدانید، شما که خودتان محورهای اصلی این حرکت عظیم هستید، این را قدر بدانید؛ از خدای متعال شاکر باشید؛ مسؤولان، دیگران، مدیران و کسانی که دست‌اندرکار امور هستند، آن‌ها هم این حرکت عظیم را قدر بدانند».

انتهای پیام/ک

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۷۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی

جلسه بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز با حضور سرتیپ هاشم جمالی جانشین فرمانده سپاه فجر فارس، شهرام قاسمی رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس، آرش فرج‌زاده قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز، سعید جعفری فرمانده گردان بیت‌المقدس شهرداری شیراز و فرماندهان ادارات و سازمان‌های شهرداری شیراز برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه این هم‌افزایی بین مدیریت شهری و سپاه در طول ادوار شهرداری بی‌نظیر است، اظهار امیدواری کرد: این هم‌افزایی موجب خدمات بهتر به مردم شیراز شود.

سرتیپ هاشم جمالی در ادامه به روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امام خمینی (ره) بنیان گزار انقلاب اسلامی همواره بر اصول «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» و صدور انقلاب اسلامی تأکید می‌کرد.

او بیان کرد: امروز ایران به‌عنوان یک قدرت برتر در دنیا و منطقه شناخته‌شده که این قدرت برگرفته از اراده امامین انقلاب اسلامی و روحیه بسیجی و استکبارستیزی و مقاومت مردم ایران اسلامی است.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس همچنین با تصریح بر تقویت محور مقاومت بیان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مصداق واقعی و تمام یک مجاهد مخلص فی سبیل الله بود که تمام وجودش را وقف اسلام، ولایت و مردم کرد.

سرتیپ جمالی گفت: شهید سلیمانی به‌عنوان مالک اشتر انقلاب اسلامی نقش بزرگی برای بقای دین ایفا و زمینه بسترساز ظهور بود.

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس در این جلسه از مجموعه خدمات حوزه مقاومت بسیج شهرداری شیراز و گردان بیت‌المقدس در راستای جهاد خدمات‌رسانی و امیدآفرینی تقدیر کرد.

شهرام قاسمی از سلسله برنامه‌های شهرداری شیراز در راستای تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین یادواره‌های شهدا قدردانی و بر محوریت برنامه‌های امسال بسیج شهرداری شیراز در راستای برگزاری دومین کنگره بزرگ امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس تأکید کرد.

او همچنین ارتقای سلامت اداری را یکی از برنامه‌های محوری بسیج دانست و بر برنامه‌ریزی این موضوع تأکید کرد.

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس از برگزاری میز‌های خدمت تخصصی تقدیر و بر تداوم آن تأکید کرد.

قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز نیز از ترسیم اتفاقات خوبی که قوای مسلح و به‌ویژه سپاه پاسداران برای مردم کشورمان خلق کردند، قدردانی و سپاه پاسداران را مایه افتخار دانست.

آرش فرج‌زاده تصریح کرد: عملیات غرورآمیز وعده صادق را نشان از ایمان و اقتدار و تحقق وعده صادق سپاه دانست.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز همچنین با توجه به اقتدار امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و نام‌گذاری شعار سال مبنی برجهش تولید با مشارکت مردم بر تقویت حوزه اقتصاد تأکید کرد.

او همچنین با اشاره به برگزاری دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس بر تمرکز برنامه‌های امسال بسیج شهرداری شیراز در این محور اشاره کرد.

پیشبرد هیئت اندیشه‌ورز در چارچوب شعار سال و اردوی راهیان پیشرفت در راستای جهاد امیدآفرینی از دیگر مواردی بود که فرج‌زاده به آن اشاره کرد.

پایش سلامت کارگران شهرداری در حوزه پسماند و فضای سبز شهرداری، بسته‌های معیشتی آموزش عفاف حجاب، کاشت ۱۵ هزار درخت و ایجاد بوستان شهدا از دیگر مواردی بود که فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز به آن پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تمدید سه روزه مهلت واریز وجه مشتریان فراخوان شده پارس
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • ویزیت رایگان در روستای صدیف سنچولی بخش قرقری هیرمند
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • سیل ۱۰ روزه در ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان/ نزدیک به ۵۶ هزار نفر امدادرسانی شدند
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان