Web Analytics Made Easy - Statcounter

پویا پارسا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هوشمند سازی پارک حاشیه‌ای و استفاده صحیح از این ظرفیت، درمان اولیه کمبود فضای پارک و راه حلی برای جلوگیری از پارک خودرو در معابر است.
وی با بیان اینکه بیشترین فضای پارک سطح شهر کرج را کنار خیابان یا همان پارک حاشیه‌ای تشکیل می دهد، اظهار داشت: به علت استفاده نامناسب از فضا های پارک حاشیه ای و وجود پارک های بلند مدت در معابر، فضای پارک به اندازة کافی در سطح کرج وجود ندارد و در نهایت وسایل نقلیه اقدام به توقف دوبل در حاشیه معابر و پیاده راه ها سطح شهر می نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به معابری از سطح شهر کرج که پارک حاشیه ای در آن مناسب نمی باشد، افزود: در خیابان هایی که نسبت زمان سفر به زمان سفر حرکت آزاد آن بیش از دو برابر باشد، این خیابان دچار محدودیت ظرفیت پارک است، از این رو حذف پارک حاشیه و اختصاص آن به فضای خیابان ها و عبور وسایل نقلیه توجیه پذیر است.
پارسا ادامه داد : خیابان هایی که در آن مراکز تجاری و اداری وجود دارد دارای جذب سفر بالا بوده و در این معابر با توجه به مشاهدات میدانی، وجود پارک های دوبل باعث اختلال در حرکت سایر وسایل نقلیه و بی نظمی در تردد می شود و در نهایت روش پارک حاشیه‌ای کنونی تبدیل به معضل شهری می گردد.
کارشناس و پژوهشگر مدیریت شهری کرج با بیان راهکارهای مدیریتی پارکینگ های حاشیه ای تصریح کرد: سیاست های احداث پارکینگ یکی از راهکارهای مدیریتی پارکینگ حاشیه ای هستند که شامل ایجاد فضای پارکینگ همسطح یا طبقاتی درخارج از سطح سواره رو می باشند.
وی ادامه داد: در این سیاست فضای پارکینگ حاشیه ای معابری شریانی درجه 1 و 2 حذف و کل عرض خیابان در این معابر شهری به عبور وسایل نقلیه تخصیص داده می شود و لازم است معادل فضای پارکینگ حذف شده درحاشیه معابر به پارکینگ های غیرحاشیه ای همانند پارکینگ‌های مکانیزه انتقال داده شود.
وی با اشاره به تخصیص بهینه فضای پارک حاشیه ای میان کاربران و اتخاذ استراتژی های مناسب برای استفاده بهینه از مکان های پارک حاشیه ای گفت : استراتژی های مدیریت پارکینگ حاشیه ای را باید به دو دسته استراتژی های ممنوع کننده پارک و استراتژی های محدود کننده زمان پارک تقسیم کرد.
پارسا بیان کرد : استراتژی های ممنوع کننده پارک در خیابان ها و معابری که در برخی از ساعات روز و هفته به صورت دائم با مشکل پارک رو به رو است به جهت تسهیل جریان ترافیک عبوری، افزایش ایمنی عابرین پیاده و وسایل نقلیه عبوری، تشویق به استفاده از حمل و نقل همگانی باید در سطح شهر کرج اجرایی گردد و در نزدیکی این معابر باید پارکینگ‌های مکانیزه احداث گردد.
وی افزود: در بسیاری از معابر شهری به علت استفاده نادرست از مکان های پارک و در نتیجه انجام پارک های طولانی، ظرفیت بالقوه پارک حاشیه ای کاهش پیدا نموده تا جایی که متقاضیان کوتاه مدت پارک در کرج را نیز دچار مشکل ساخته است، از این رو استراتژی های محدود کننده زمان پارک و اولویت بخشی به پارک های کوتاه مدت و میان مدت می تواند به عنوان یک راهکار مناسب مطرح گردد.
پارسا در پایان با اشاره به ویژگی های استراتژی محدود کننده زمان پارک گفت: زمانی که نسبت تقاضا به ظرفیت پارک حاشیه ای 0/8 تا 1 و یا بیش از 1 باشد و قسمتی از تقاضای پارک حاشیه ای را پارک بلند مدت تشکیل دهد، می توان از استراتژی محدود کننده زمان پارک استفاده کرد و کاربران بیشتری می توانند از فضاهای پارک حاشیه ای موجود استفاده نمایند.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۸۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم

پیمان محقق گفت: طرح مدیریت پارک حاشیه‌ای با هدف توزیع عادلانه جای پارک، روان سازی ترافیک و کاهش تصادفات در هسته مرکزی شهر آغاز شد.

مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهرکرد افزود: این طرح در خیابان‌های کاشانی، شریعتی، مولوی، سعدی، ملت، خواجه‌نصیر، ولیعصر، فردوسی، ۱۲ محرم و بلوار حافظ در حال اجراست.

وی افزود: برای اجرای این طرح دو دستگاه موتورسیکلت تجهیز و بر حسب تعرفه‌های مصوب شورای اسلامی و شورای همتا، هزینه پارک حاشیه‌ای را محاسبه و از حساب کاربری استفاده کنندگان از این طرح کسر خواهد شد.

بیشتر بخوانید

نصب ۳۰۰ تابلو پارک حاشیه‌ای در معابر شهرکرد

محقق گفت: در این طرح در محل تابلو‌های نصب شده کد‌های QR وجود دارد که شهروندان با اسکن نمودن کد می‌توانند نسبت به ثبت نام اولیه در طرح اقدام و حساب کاربری مورد نیاز را تعریف و نسبت به شارژ آن اقدام کنند.

وی افزود: در صورتی که شهروندی از پارک حاشیه‌ای در این معابر استفاده و حساب کاربری آن شارژ نداشته باشد و یا در طرح ثبت نام نکرده باشد پس از ۷۲ ساعت در صورتی که اقدامی انجام نشود، جریمه توقف ممنوع برای خودرو صادر می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تاکید بر ساخت پارکینگ‌های حاشیه در منطقه ۱۶ تهران
  • رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن
  • ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد
  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود