Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین جشنواره کوچه های روستا به منظور تقویت بینش فرهنگی مردم ، ایجاد روحیه خرد جمعی ، اشاعه فرهنگ زیست محیطی و پاکیزه نگاه داشتن معابر عمومی روستا برگزار شد. با هدف ارتقای سطح فرهنگ،سلامتی و نظافت عمومی در روستاها ، نخستین جشنواره هنری و فرهنگی کوچه های روستا در روستای ماشااله آباد بخش مرکزی عباس آباد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری صداوسیما ؛ عضو شورای اسلامی روستای ماشااله آباد گفت: نخستین جشنواره کوچه های روستا به منظور تقویت بینش فرهنگی مردم ، ایجاد روحیه خرد جمعی ، اشاعه فرهنگ زیست محیطی و پاکیزه نگاه داشتن معابر عمومی روستا برگزار شد.
رضا عسگری افزود:درحاشیه این جشنواره، نمایشگاه صنایع دستی،تولیدات محصولات روستا و آثار هنرمندان روستاهای ماشااله آباد و لنگا به نمایش گذاشته شد .
یادآور می شود در این مراسم، ایرج میلانی ایرانگرد و مستند ساز صدا و سیما گفت:پاک نگهداشتن محیط روستا و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست با هدف زندگی در محیط هایی بدون زباله و آلودگی، جز با مشارکت و حضور اهالی روستا امکان پذیر نیست.
این جشنواره با همکاری مردم روستا های ماشااله آباد و لنگا و حمایت شوراهای اسلامی، خانه بهداشت دو روستا و مشاوره کارگروه مدیریت پسماند تشکل های مردمی غرب استان برگزار شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۸۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه یابی مستند بانوی کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رییس حوزه هنری استان گفت: مستند ایل بانو که روایتگر زندگی دختر عشایری استان درباره فعالیت‌های فرهنگی و خیرخواهانه است به نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه اقوام ایرانی راه یافت. محمد شریف اسلامی افزود: فیلم مستند ایل بانو به تهیه کنندگی مریم حسن زاده و کارگردانی نسیم سهیلی تولید حوزه هنری انقلاب اسلامی کهگیلویه وبویراحمد و شبکه استانی دنا به نخستین جشنواره ملی اقوام ایرانی راه یافت. وی بیان کرد: نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی، به دبیری کمال تبریزی و با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود. رییس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این جشنواره در سه بخش اصلی، تجربی و جنبی برگزار می‌شود و هدف آن نمایش زیست‌بوم، فرهنگ، آئین، تاریخ، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و گردشگری اقوام ایرانی و معرفی استعداد‌های کشف‌شده به زبان هنر سینما است. اسلامی همچنین از درخشش عکاس کهگیلویه وبویراحمدی در جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست خبر داد و افزود:جایزه ویژه هیات داوران در این جشنواره به نرگس واحدی پور اهدا شد. نرگس واحدی پور، از دانش آموختگان باشگاه رشد حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد است. آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست در دانشگاه شهرکرد برگزار شد که در این جشنواره یک هزار و ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. نخستین جشنواره ملی دانش بومی محیط زیست توسط اداره کل محیط زیست و حوزه هنری چهارمحال بختیاری با هدف احیای دانش بومی محیط زیست از ۲۷تا۲۹فرودین در شهر کرد برگزار شد.

دیگر خبرها

  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • راه یابی مستند بانوی کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره ملی
  • جزییات جشنواره عکس نیکوکاری تشریح شد
  • دبیر جشنواره فرهنگی-هنری اتقان انتخاب شد
  • محمدرضا باقری دبیر جشنواره فرهنگی هنری اتقان شد
  • تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی
  • برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی تشریح می‌شود
  • نشست خبری تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) و چله رضوی در تهران برگزار می‌شود