Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در بنگلادش گفت: فرمایشات و پیام مقام معظم رهبری درباره بحران میانمار، مورد توجه مردم بنگلادش قرار گرفت.

به گزارش مشرق، «عباس واعظی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش تاکید کرد کمک‌های ایران برای مسلمانان روهینگیا، مورد استقبال بنگلادش است.

واعظی گفت از ابتدای شروع بحران مسلمانان در میانمار، مردم بنگلادش به دلیل علاقه‌ای که به ایران و شناختی که نسبت به انقلاب اسلامی دارند، منتظر کمک‌های ایران بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تماس‌های بسیاری از سوی مردم بنگلادش برای پیگیری ارسال کمک‌های ایران گرفته می‌شد، افزود بعد از آنکه ایران پاسخ مثبت به ارسال کمک داد، یک مرحله خوشحال شدند و سپس با تاخیر افتادن در ارسال کمک‌ها دوباره پیگیر آن شدند. اکنون نیز از رسیدن اولین محموله بازهم خوشحال هستند.

سفیر ایران در بنگلادش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره بحران مسلمانان در میانمار، تاکید کرد این پیغام به سرعت در صفحات اجتماعی مردم بنگلادش (فیسبوک) منتشر شده و مورد استقبال قرار گرفت.

واعظی با بیان اینکه بنگلادش یک کشور مسلمان و محب اهل بیت است، تاکید کرد به دلیل یکپارچگی قوم بنگال، رادیکالیسم و افراطی‌گری در این کشور جایی ندارد.

وی در معرفی این کشور نیز گفت: «کشور بنگلادش با 160 میلیون جمعیت که حدود 90 درصد از آنها مسلمان هستند، روابط تاریخی طولانی با ایران دارد. از نظر روابط سیاسی نیز 4 سال بعد از استقلال یافتن بنگلادش (1974) با این کشور ارتباط برقرار کردیم.»

منبع: فارس ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۸۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد، به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • کارگران فولاد اکسین ثابت کرده‌اند در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری پیشرو هستند / همه روزهای سال، "روز کارگر" است
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • مردم ایران با شهید و شهادت آشنا هستند
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران