Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@11:55:32 GMT

آقای بازیگر: دوست ندارم از هالیوودی‌ها الگوبرداری کنم

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۶۰۴۸۴

آقای بازیگر: دوست ندارم از هالیوودی‌ها الگوبرداری کنم

بازیگر نقش بزرگ آقا گفت: دوست ندارم از روی فیلم‌های هالیوودی الگوبرداری کنم. خلاقیت از خود انسان و بازیگر ناشی می‌شود. در کل علاقه دارم خودم باشم نه اینکه از کسی الگوبرداری کنم. تاکنون هرکاری کرده‌ام از مطالعات، تمرینات و کنجکاوی خودم بوده است.

خبرگزاری میزان: علی نصیریان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درخصوص روند طولانی مدت موفقیت‌هایش در عرصه بازیگری گفت: این بحثی بسیار طولانی است و نمی‌شود آن را در چند کلمه خلاصه کرد اما در همین حد باید بگویم که استمرار تمرین‌ها، کار کردن، تفکر کردن و در خود اندیشیدن باعث موفقیت یک بازیگر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی در همین راستا ادامه داد: انتخاب نقش هم یکی از راه‌های موفقیت در بازیگری است. خود من همواره سعی می‌کنم که نقش‌هایی را انتخاب کنم که دارای فراز و نشیب و پیچیدگی ساختار باشند. این نقش‌ها به من این فرصت را داده‌اند که بتوانم خود را با آنها محک زده و توانایی‌هایم را به کار گیرم. شما وقتی در انتخاب دقت نمایید، فیلمسازان هم در انتخاب شما دقت می‌کنند.

بازیگر نقش "بزرگ آقا" تبدیل نقش‌های کم به نقش‌های ماندگار را یکی از نبوغ بازیگری خواند و افزود: اینکه یک بازیگر بتواند نقشی کوچک را به بهترین شکل بازی کند به خلاقیتش بستگی دارد. اگر بازیگر بخواهد به سادگی از نقش بگذرد و فقط اجرایش کند بی شک تاثیر گذار نیست اما با تفکر و تمرین سراغ آن نقش برود ممکن است سالها با همان نقش در یادها بماند.

وی هنر را بسیار پیچیده توصیف کرد و اذعان کرد: کار هنر اصلاً آسان نیست و نمی‌توان ساده انگارانه به آن نگاه کرد. ممکن است از دور ببینیم که فلان بازیگر یک نقش را به راحتی بازی می‌کند ولی نمی‌دانید پشت این راحتی چه سختی‌هایی را تحمل کرده است. این راحتی در بازی کردن وقتی به وجود می‌آید که روزها و ماه ها برای رسیدن به آن نقش تلاش شده باشد.

بازیگر سریال "میوه ممنوعه" درخصوص تفاوت بازیگری در سینما و تئاتر و تلویزیون تصریح کرد: بنیاد اولیه تصویر کردن یک نقش است. حال آن که نقش در سینما، تئاتر و تلویزیون باشد. تنها تفاوت بازی در این سه مدیوم میدان عمل یک بازیگر است که به فاصله، نور، لنز، دوربین، زمان و گریم بستگی دارد. در تئاتر با تماشاگری روبرو هستید که در نقاط مختلف سالن نشسته و شما باید با تک تک نقاط در ارتباط باشید، اتفاقی که در سینما و در مواجهه با دوربین اینگونه نیست.

وی با اشاره به آرزوهای خود در بازیگری تاکید کرد: من خیلی دنبال این نیستم که بخواهم نقش خاصی را بازی کنم و آرزوی این چنینی ندارم. بیشتر تمرکز من روی آن است که نقش پیشنهاد شده را از تمام ابعاد مورد بررسی قرار داده و بهترین خود باشم.

بازیگر نمایش اعتراف با اشاره به استعداد بالای هم نسلان خود ادامه داد: بعضی از دوستان من مثل محمدعلی کشاورز و عزت الله انتظامی متاسفانه به علت مشکلات جسمی از بازیگری فاصله گرفته‌اند وگرنه بدون شک در ارائه بازی همچنان پدر قدرت و از لحاظ روحی آماده هستند. خدا را شکر که من همچنان توان جسمی برای ادامه کار در عرصه بازیگری را دارم اما این را بدانید که این عزیزان از لحاظ بازی بسیار بهتر از من هستند و امیدوارم با بازگشت سلامتی‌شان دوباره بتوانند بازی کنند.

نصیریان با اشاره به منفی بودن الگوبرداری از بازیگران خارجی برای بازیگران جوان خاطرنشان کرد: خود من زیاد فرصت فیلم دیدن ندارم. نمی‌گویم که فیلم دیدن بد است اما خیلی دوست ندارم از روی فیلم‌های هالیوودی الگوبرداری کنم. خلاقیت از خود انسان و بازیگر ناشی می‌شود. در کل علاقه دارم خودم باشم نه اینکه از کسی الگوبرداری کنم. تاکنون هرکاری کرده‌ام از مطالعات، تمرینات و کنجکاوی خودم بوده است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۶۰۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیلین مورفی با دنباله‌های «۲۸ روز بعد» همراه می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورلد آف ریل، پس از یک نبرد بسیار داغ در مناقصه، سونی پیروز شد و حقوق فیلم «۲۸ سال بعد» دنی بویل را که توسط الکس گارلند نوشته شده، به دست آورد. چند استودیو برای دریافت حقوق این فیلم در رقابت بودند که برادران وارنر هم از جمله آنها بود.

برنامه این است که «۲۸ سال بعد» آغازگر سه‌گانه‌ای از فیلم‌ها باشد که گارلند نویسنده همه آنها و بویل کارگردان فیلم نخست است. فیلمبرداری اولین فیلم از این مجموعه ماه آینده در لندن شروع می‌شود.

گفته می شود «۲۸ سال بعد» برای هر فیلم بودجه ۷۵ میلیون دلاری دارد و قرار است رالف فاینس، جودی کامر و آرون تیلور جانسون در آن بازی کنند. جزییاتی درباره داستان، شخصیت‌ها و تاریخ تولید ارایه نشده است.

کیلین مورفی که در فیلم اصلی «۲۸ روز بعد» بازی کرد، برای فیلم اول از «۲۸ سال بعد» بازنخواهد گشت. با این حال گفته شده وی برای دومین فیلم به کارگردانی نیا داکوستا، در یک بخش کوتاه اما مهم، حضور خواهد داشت و در سومین فیلم نقش اصلی را بازی خواهد کرد.

مورفی سال ۲۰۰۳ بازیگر اصلی «۲۸ روز بعد» بود و در نقش اصلی بازی کرد. با وجود اینکه او در آخر فیلم زنده ماند، اما در ادامه آن یعنی فیلم «۲۸ هفته بعد» ظاهر نشد.

هنوز بویل و گارلند حضور او را تایید یا تکذیب نکرده‌اند. مورفی در مصاحبه‌ای که دسامبر ۲۰۲۳ با ورایتی انجام داده بود گفت در دسترس و علاقه‌مند به حضور در دنباله‌های بویل و گارلند است.

ماه مارس مورفی برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد و بنابراین برای بویل و گارلند بسیار جذاب است که او بازیگر فیلم‌هایشان باشد.

به جز فیلم «پیکی بلایندرز» استیون نایت که قرار است ماه سپتامبر فیلمبرداری شود، مورفی بازیگر فیلم «خون زغال سنگ را جلو می‌برد» است که احتمالاً تولید آن اواخر امسال انجام می‌شود.

آخرین فیلم بویل در مقام کارگردان، «دیروز» در سال ۲۰۱۹ بود که به نوعی به گروه بیتلز مرتبط بود و با دیگر فیلم‌های بویل که معمولاً تلخ هستند، شباهت نداشت. «۱۲۷ ساعت» و «میلیونر زاغه‌نشین» از دیگر فیلم‌های این فیلم‌ساز هستند.

«۲۸ روز بعد» فیلمی پسارستاخیزی در سبک علمی-تخیلی و ترسناک به کارگردانی دنی بویل با بازی کیلین مورفی محصول سال ۲۰۰۲ است. داستان فیلم از جایی آغاز می‌شود که ویروسی به نام ویروس خشم در شهر پخش می‌شود که باعث تبدیل انسان‌ها به زامبی می‌شود. جیم (کیلین مورفی) و سلنا (نائومی هریس) در این میان باید برای نجات خود تلاش کنند.

این فیلم که جایزه بهترین فیلم ترسناک ساترن را دریافت کرد، یکی از فیلم‌های فهرست «۱۰۰۱ فیلمی که باید قبل از مرگ ببینید» به انتخاب استیون اشنایدر است و در سایت راتن تومیتوز امتیاز ۸۷ درصد را دارد.

کد خبر 6092013

دیگر خبرها

  • گفتگو با مجری و بازیگر برنامه های نمایشی برای کودکان
  • ذوق خانم بازیگر برای ازدواج با مهران مدیری!
  • ذوق خانم بازیگر برای ازدواج به مهران مدیری!
  • مهاجم آرسنال ستاره هالیوودی را غافلگیر کرد (عکس)
  • نعیمه نظام‌دوست: دوست دارم با مهران مدیری ازدواج کنم؛ واکنش مدیری را ببینید | ویدئو
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • کیلین مورفی با دنباله‌های «۲۸ روز بعد» همراه می‌شود
  • هوادار خاص استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • ماجرای بازیگرانی که مهاجرت کردند | وضعیت رفتگان اغتشاشات ؛ از تاکسی اینترنتی تا بازی تنها در حد چند دقیقه رقص!