Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-28@15:31:48 GMT

افشای اطلاعات نهادهای مالی بورسی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۶۰۵۲۶

افشای اطلاعات نهادهای مالی بورسی آغاز شد

بانک اطلاعاتی نهادهای مالی دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف اطلاع‌رسانی و جلوگیری از ایجاد مشکلات حاشیه‌ای برای سرمایه‌گذاران از امروز شنبه فعال می‌شود.

بر اساس این مجوز از امروز شنبه، ۲۵ شهریورماه، اطلاعات تمامی نهادهای مالی دارای مجوز سازمان بورس اعم از شرکت‌های کارگزاری، شرکت‌های تأمین سرمایه، شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سبد گردان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به همراه شعب، نمایندگی، مشخصات کامل مدیران و آدرس آنها اطلاع‌رسانی می‌شود.

محمدرضا معتمد، مدیر نظارت بر نهادهای مالی درباره امکانات این سامانه گفت؛ ریز اطلاعات نهادهای مالی از نام، مجوزها، اسامی مدیران گرفته تا آدرس، تلفن و پایگاه الکترونیکی آنها در اختیار عموم قرار می‌گیرد البته در صورت درخواست اطلاعات بیشتر، سرمایه‌گذاران می‌توانند با ورود به صفحه اختصاصی هر نهاد، اطلاعات تفصیلی آن را به‌صورت فارسی و انگلیسی به دست آورند.

به گفته این مقام مسئول هدف از این اقدام انعکاس کامل اطلاعات و مجوزهای فعالیت نهادهای مالی است تا از این به بعد تنها یک سایت مرجع برای شناسایی نهادهای مالی بازار سرمایه وجود داشته باشد. در این سایت علاوه بر اینکه اطلاعات نهادهای مالی بر اساس نوع نهاد مالی، نوع مجوزهای فعالیت‌ها منعکس می‌شود امکان جستجو بر اساس طبقهٔ نهادهای مالی یا نوع مجوز فعالیت نیز وجود دارد.

معتمد افزود: این امر به سرمایه‌گذاران در جستجوی نهادهای مالی بر اساس نیاز اطلاعاتی مورد نظر کمک می‌کند تا به اطلاعات مورد نیاز در خصوص هر نهاد مالی به‌صورت متمرکز و امن دسترسی داشته باشند.

بر اساس گفته‌های مدیر نظارت بر نهادهای مالی، این سامانه به دلیل فرایند احراز هویت و ارتباط نظام‌مندی که بین سازمان بورس و نهادهای مالی از طریق امضاء الکترونیکی به وجود می‌آورد مانع سوءاستفاده اشخاص فاقد مجوز می‌شود.

بر این اساس از امروز (شنبه ۲۵ شهریور ۹۶) علاقه‌مندان می‌توانند برای ایجاد اطمینان از صحت ادعای نهادهای مالی در خصوص داشتن مجوز از سازمان بورس، با مراجعه به آدرس codal.ir/cfi از ماهیت و فعالیت نهادهای مالی بازار سرمایه اطلاع دقیق به دست آورند.

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۶۰۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی

 بهروزی گفت: آذربایجان شرقی در موضوع سرمایه گذاری خارجی جزو استان‌های پیشرو است و متوسط سه سال گذشته شاخص‌های آن به عنوان الگویی برای سنجش به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: با وجود تحریم‌های سنگین خارجی و سختی مسیر‌های تبادل ارز و مواد اولیه اما مسیر‌هایی برای تبادل ارز از استان ما طی شده که به عنوان الگو در کشور مطرح هستند بر این اساس میزان هدف گذاری برای جذب سرمایه گذاری خارجی استان در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۳ میلیون دلار بود ولی بیش از ۲۷ میلیون دلار سرمایه گذاری تحقق یافت.

بهروزی اضافه کرد: ۱۲ طرح در سال ۱۴۰۱ و تعداد ۱۳ طرح نیز در سال ۱۴۰۲ با سرمایه گذارانی از کشور‌های ترکیه، چین، جمهوری چک، امارات و ایرانیان مقیم خارج در استان آغاز شدند که بیشتر در بخش‌های گلخانه، تولید کنسانتره، نساجی، صنایع چوب و تجهیزات هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی همچنین از کسب رتبه دوم آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ مربوط به واحد‌های تولیدی راکد و نیمه تعطیل و سایر موارد خبر داد و گفت: این تبصره از حدود هفت سال گذشته در قوانین بودجه دستگاه‌های مختلف در حال چرخش بود و بر اساس گزارش مجلس شورای اسلامی میزان تسهیلات تحقق یافته از محل این تبصره تا قبل از سال ۱۴۰۰ بیشتر تک رقمی بوده و ما جزو استان‌های متوسط به پایین بودیم.

بهروزی با بیان اینکه مجموع مجوز‌های سرمایه گذاری صادر شده در سال ۱۴۰۱ شامل ۱۰ هزار (کمتر از ۵۰ درصد تقاضاها) و در سال ۱۴۰۲ نیز با افزایش ۵۱۳ درصدی شامل ۶۱ هزار و ۵۰۰ بود افزود: این افزایش ناشی از اقدام تحولی دولت در راه اندازی درگاه مجوز‌های کسب و کار است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند