Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ مهندس محمدرضا مروارید گفت: در مذاکراتی که با صندوق بازنشستگی کشور(یکی از زیر مجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) صورت گرفت، قرارشد یک واحد کارخانه قند در منطقه دشت عباس دهلران احداث شود.

وی افزود: با توجه به توسعه کشت چغندرقند در استان ایلام، قرار است یک کارخانه قند در شهرستان دهلران ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر، سطح زیر کشت چغندرقند در استان ایلام حدود 150 هکتار با 9 هزار تن محصول است که این میزان تا چهار هزار هکتار قابل توسعه است. چغندر قند در مناطق جنوبی ایلام به صورت پاییزه و در مناطق شمالی در فصل بهار کشت می‌شود و همین مزیت نیز می‌تواند به فعالیت کارخانه قند در طول سال کمک کند.

استاندار ایلام تاکید کرد کشت پاییزه چغندرقند علاوه بر صرفه اقتصادی برای کشاورزان، میزان آب کمتری نیاز دارد. کارخانه قند به عنوان یک صنعت پایه می‌تواند صنایع جانبی را نیز به همراه داشته باشد. کشت این محصول، علاوه بر درآمد مناسب برای کشاورزان، نقش بسیار مهمی در تقویت و حاصلخیزی خاک مزارع به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه کشت پاییزی این محصول، اشتغال در فصل زمستان را به همراه دارد که در صورت ایجاد این کارخانه برای بیش از دو هزار نفر از ساکنان منطقه شغل ایجاد می‌شود، گفت: احداث این کارخانه می‌تواند در بهبود شرایط اقتصادی، توسعه کشاورزی و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در استان تأثیرگذار باشد.

صندوق بازنشستگی کشور یکی از زیر مجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۶۱۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد

افشین مظفری شهردار ایلام با بیان اینکه پروژه‌های عمران شهری در شهر ایلام در راستای توجه به مطالبات مردم بوده است، اظهار کرد: راه اندازی بازارچه مرکزی شهر ایلام با تاکید استاندار تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ایجاد پارکینگ طبقاتی یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری ایلام است، این پارکینگ در همان محل قدیمی در ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع با همکاری بخش خصوصی ساخته می‌شود.

شهردار ایلام تصریح کرد: تعیین تکلیف فرهنگ سرای شهر ایلام نیز به زودی نیز انجام می‌شود، در صورت عدم فعالیت سرمایه گذار قبلی به یک سرمایه گذار جدید واگذار می‌شود.

مظفری یادآور شد: پارک صخره‌ای یکی دیگر از اقدامات شهرداری ایلام در ورودی ارغوان شهر ایلام بوده است که زیرساخت‌های آن آماده شده است.

وی با بیان اینکه خروجی شهر ایلام به سمت کنارگذر شرقی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در حال ساماندهی است، افزود: نورپردازی و ایجاد المان در ورودی و خروجی شهر ایلام از دیگر اقدامات مهم شهرداری ایلام در راستای مطالبات مردم بوده است.

شهردار ایلام بیان کرد: لاین غربی بام ایلام نیز به زودی ایجاد و بار ترافیکی این منطقه به خصوص برای دانشگاه‌های استان و بیمارستان رازی تسهیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم برای کاهش بار ترافیکی در مرکز شهر ایلام، مردم بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

مظفری با بیان اینکه تمام مطالبات پیمانکاران و کارگران شهرداری پرداخت شده است، گفت: هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بودجه شهرداری ایلام در سال جاری است که ۴۰ درصد آن در بخش عمرانی خواهد بود و مابقی آن هزینه‌های جاری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • نبود کارخانه نوین باعث بی کیفیتی‌ آسفالت بجنورد می‌شود
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳