Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@20:27:40 GMT

پاسخ قاضی شهریاری به گلایه‌ خانواده بنیتا

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۶۲۵۱۲

پاسخ قاضی شهریاری به گلایه‌ خانواده بنیتا

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران به گلایه اولیای دم بنیتا پاسخ داد. به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا ، محمد شهریاری در خصوص گلایه اولیای‌دم بنیتا در دومین جلسه دادگاه مبنی بر چرایی رفع اتهام قتل از متهم ردیف دوم پرونده، گفت: تصاویر مستندات پرونده موجود است که بعد از صدور قرار جلب به دادرسی در خصوص متهمان ردیف اول تا سوم دایر بر قتل عمدی، سرقت مقرون به آزار، معاونت در سرقت، تحصیل مال مسروقه و فروش و مصرف مواد روانگردان، بنده کتبا به بازپرس پرونده نوشتم که در خصوص اتهام متهم ردیف دوم به بعد دایر بر مشارکت، مباشرت و معاونت در قتل عمدی و شبه عمدی قرار مقتضی صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازپرس هم در خصوص اتهام متهمان غیر از متهم ردیف اول که قتل عمدی بود، قرار منع تعقیب صادر کرد که اینجانب ضمن موافقت اعلام کردم که قرارها کتبا به آنها ابلاغ شود.

شهریاری ادامه داد: بازپرس هم به اولیای دم بنیتا ابلاغ کرد و طی این صورت جلسه که اصل آن هم موجود است، پدر بنیتا نوشته که قرار منع تعقیب به آنها ابلاغ شده و اعتراضی هم ندارند. پدر و مادر بنیتا که تنها اولیای دم بودند ذیل آن را امضاء و بازپرس هم امضاء کرده است.

وی تصریح کرد: ظرف کمتر از 10 روز به صورت شبانه‌روزی در خصوص این پرونده فعالیت کردیم تا به نتیجه برسد. کیفرخواست 30 صفحه‌ای نوشته شد که وکیل خانواده بنیتا نتوانست یکی از ده‌ها مستند قوی که ما به حمایت از خون دخترشان در خصوص متهم ردیف اول آوردیم را بیاورد.

شهریاری با بیان اینکه ما درک می کنیم که پدر و مادر بنیتا داغدارند و از جهت مرگ فرزندشان هم بسیار متاسفیم، گفت: ما نمی‌توانیم بابت خون دخترتان 4 نفر را که فقط یکی از آن‌ها در قتل مداخله داشته، بدون ادله به عنوان قاتل به دادگاه معرفی کنیم.

بر اساس این گزارش، در دومین جلسه دادگاه بنیتا که روز چهارشنبه 22 شهریورماه برگزار شد، قاضی محمد شهریاری در دفاع از کیفرخواست مطالبی را عنوان کرد که این مطالب موجب واکنش پدر و مادر بنیتا و وکیل اولیای دم بنیتا شد.
جعفر کوشا وکیل اولیای دم بنیتا خطاب به قاضی شهریاری نماینده دادستان گفت:‌ شما نماینده دادستان هستید و نباید از متهم دفاع کنید.

قاضی شهریاری در ادامه گفت:‌ من نسبت به ایراد مطرح شده به کیفرخواست صحبت می‌کنم نه دفاع از متهمان. در بحث رفع اتهام قتل در مورد متهم ردیف دوم، صحبت‌هایی مطرح شده و خانواده اولیای دم عنوان کرده‌اند که ابلاغیه را امضاء نکرده‌اند. باید بگویم آخرین باری که من اولیای دم را ملاقات کردم، 12 مرداد ماه بود که پیش من آمدند و سر یک مسئله‌ای که عنوان نمی‌کنم، از من حلالیت گرفتند.

وی افزود:‌ از تاریخ 12 مرداد تا روز دادگاه من ملاقاتی با خانواده مقتول نداشتم. در تاریخ 14 مرداد یعنی 2 روز پس از ملاقات من با خانواده مقتول، قرار جلب به دادرسی صادر شد. در مورد معاونت در قتل عمدی یا شبه‌عمد یا رفع شبهات از بازپرس خواستیم تا اظهارنظر کند و ایشان قرار منع تعقیب صادر کرد. من اعلام کردم تا زمانی که این قرار قطعیت پیدا نکند کیفرخواست صادر نمی کنم. قرار صادره به خانواده مقتول ابلاغ شد و آنها نیز اعلام کردند که قرار منع تعقیب به ما ابلاغ شده و ما اعتراضی نداریم.

در این لحظه پدر بنیتا گفت: من از قوانین هیچ اطلاعی نداشتم و صرفا بر اساس توضیحات شما برگه‌ها را امضا کردم. من قصاص هر دو متهم را می خواهم.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۶۲۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهامات تتلو اعلام شد

به گزارش همشهری آنلاین، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به ریاست قاضی حجت الاسلام والمسلمین افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب با حضور وکیل متهم، خانواده متهم و نماینده دادستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه قاضی حجت الاسلام والمسلمین افشاری پس از قرائت اتهامات متهم از وی خواست تا دفاعیات خود را مطرح کند.

تشویق نسل جوان به فساد و فحشاء و فراهم کردن کردن شرایط آن، فعالیت تبلغی علیه نظام، دایر کردن سایت شرط بندی برای قمار و تشویق دیگران به آن، انتشار محتویات مستهجن در قالب تولید کلیپ و آهنگ، تحریک و دعوت از مخاطبان‌تان به ارتکاب جرایم منافی عفت، مصرف مواد مخدر، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور با توصیه به هواداران، فعالیت آموزشی و تبلیغی مغایر شرع اسلام، اتهامات امیرحسین مقصودلو در این پرونده است.

سپس با دستور قاضی، متهم در جایگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت.

کد خبر 846688 منبع: مهر برچسب‌ها دادگاه خبر ویژه موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا

دیگر خبرها

  • پاسخ وین رونی به گلایه فن دایک: این بخشی از شغل شماست
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • ماجرای خودرو‌های لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟!
  • اتهامات تتلو اعلام شد
  • جلسه جدید دادگاه پسران معاون مستعفی قوه قضائیه / مازراتی ، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟
  • سومین جلسه دادگاه پسران معاون سابق قوه قضائیه برگزار شد/ خودروهای مازراتی ، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟
  • موضوع خودرو‌های لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟
  • سومین جلسه دادگاه پسران معاون سابق قوه‌قضائیه برگزار شد/ خودروهای مازراتی، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟
  • یازدهمین جلسه دادگاه منافقین آغاز شد
  • پسران معاون سابق قوه قضائیه مازراتی، پورشه و بنز داشتند | جزئیات تکان دهنده دادگاه رسیدگی به اتهامات آقازاده‌های جنجالی | ماجرای ماده مخدر گُل چه بود؟