Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که آمریکایی ها به طور گسترده ای می گویند با نژادپرستی و ملی گرایی سفید پوستی مخالفند، بسیاری نیز هنوز نظرات افراطی راست گرایانه و مبتنی بر برتری نژاد سفید دارند. به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صدا و سیماهافینگتون پست نوشت: در یک نظرسنجی مشخص شد بسیاری از آمریکایی ها با برتری نژاد سفید مخالفند، ولی در عین حال در بسیاری از موارد با آنها هم نظر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پایگاه اینترنتی آمریکایی در تحلیلی به قلم سارا روییز گراسمن نوشت: در یک نظرسنجی جدید که پس از خشونت های شارلوتسویل در ایالت ویرجینیای آمریکا انجام شد، مشخص شد در حالی که آمریکایی ها به طور گسترده ای می گویند با نژادپرستی و ملی گرایی سفید پوستی مخالفند، بسیاری نیز هنوز نظرات افراطی راست گرایانه و مبتنی بر برتری نژاد سفید دارند.مؤسسه نظرسنجی ایپسوس این نظرسنجی را برای تامسون رویترز و مرکز سیاست دانشگاه ویرجینیا و در فاصله زمانی 21 اوت (30 مرداد) تا پنجم سپتامبر (14 شهریور)، چند هفته پس از تجمع مرگبار برتری طلبان سفید پوست در محوطه دانشگاه ویرجینیا، انجام داد. در این نظرسنجی حدود 5360 نفر شرکت کردند و به سؤالاتی درباره نژادپرستی پاسخ دادند.بر اساس تفسیر این نظرسنجی «در حالی که حمایت ملی نسبتا کمی از نئو نازی ها و برتری طلبان سفید پوست وجود دارد، میزان حمایت از برخی از تفکرات و دیدگاه های نژادپرستانه ای که گروه های افراطی بیان می کنند، نگران کننده است.»اکثریت آمریکایی هایی که در این نظرسنجی شرکت کردند از برابری نژادی حمایت کردند به طوری که هفتاد درصد با قاطعیت گفتند همه نژادها برابرند و 89 درصد گفتند با همه نژادها باید به طور یکسان رفتار شود، اما پاسخ آنها به برخی از مسائل خاص مربوط به نژاد و افراط گرایی متفاوت بود.برای مثال، فقط هشت درصد گفتند از ملی گرایی سفیدپوستی به عنوان یک گروه یا جنبش حمایت می کنند، در حالی که تعداد بسیار بیشتری از نظرات گروه های برتری نژاد سفید پوست حمایت کردند. 31 درصد از آمریکایی ها به شدت یا تا حدودی با این نظریه که «آمریکا باید از میراث اروپایی های سفید پوست خود محافظت کند» حمایت کردند و 39 درصد با این نظر موافق بودند که سفید پوستان در حال حاضر در این کشور مورد حمله قرار می گیرند.کایل کاندیک، مدیر ارتباطات دانشگاه ویرجینیا به هافینگتون پست گفت: «نتایج این نظرسنجی نشان می دهد مردم آمریکا در عین حال که به شدت وابستگی ها و جنبش های نژادپرستانه را رد می کنند، از برخی از مواضع نژادپرستانه نیز حمایت می کنند.»

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۶۲۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرابی به نام حقوق بشر آمریکایی + فیلم

لارا البورنو حقوقدان و فعال سیاسی فلسطینی - آمریکایی درباره حمایت ایالات متحده از رژیم صهیونیستی صحبت کرده است و می‌گوید: از نگاه آمریکا حقوق بشر برای همه نیست.
این حقوقدان ادامه می‌دهد: اسرائیل امتداد پروژه امپریالیستی آمریکاست. بدون حمایت واشنگتن از تل‌آویو، نسل‌کشی در غزه ادامه پیدا نمی‌کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • پویش «با انرژی» و اهداء جوایز نفیس به صرفه جویان در برق در مازندران
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • فیلم/ ابتکار دانشجوی آمریکایی برای حمایت از فلسطین
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • ببینید | سرابی به نام حقوق بشر آمریکایی
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • سرابی به نام حقوق بشر آمریکایی + فیلم