Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روحاني فردا عازم نيويورک مي‌شود، تعيين جانشين ابراهيم يزدي، واکنش عربستان به سخنان اميرعبداللهيان، گفت‌وگوي تفصيلي عراقچي با ايسنا، ادامه رسيدگي به پرونده مرتضوي در بخش کهريزک، پاسخ قاضي شهرياري به گلايه‌ خانواده بنيتا، گفت‌وگوي عراقچي با ايسنا، برگزاري نشست وزيران خارجه ايران و 1+5 اواخر هفته جاري و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..از جمله گزيده اخبار سياسي ايسنا در روز شنبه بيست و پنجم شهريور ماه 1396 است.
روحاني به نيويورک مي‌رود. رئيس‌جمهوري کشورمان جهت حضور در هفتاد و دومين مجمع عمومي سازمان ملل، فردا تهران را به مقصد نيويورک ترک مي‌کند. روحاني با همراهي وزير امور خارجه و تعدادي از اعضاي کابينه دولت، جهت حضور در هفتاد و دومين مجمع عمومي سازمان ملل تهران را به مقصد نيويورک ترک مي‌کند. رييس جمهور همچنين امروز در ديدار "زيگفريد براک" رييس مجلس نمايندگان بلژيک، موضوع برجام و لزوم پايبندي طرفين به مفاد اين توافق را مورد تأکيد قرار داد و گفت:‌ در برجام ايران و 1+5 توانستند در يک مسأله مهم به نام هسته‌اي به توافق برسند و برجام يکي از موفقيت‌هاي بزرگ ميز مذاکره در يک مسأله پيچيده بود که مي‌تواند الگويي براي مسايل پيچيده منطقه‌اي و جهاني باشد.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: انسداد مرزي اگر فقط بصورت انسداد فيزيکي باشد، قطعا پاسخگو نيست، بلکه بايد مراقبت بصري، هوايي و در کنار آن نظارت انساني نيز انجام شود. امير سرتيپ امير حاتمي درباره حفاظت از مرزهاي جمهوري اسلامي ايران، اظهار داشت: قطعا در همه کشورها به خصوص کشورهايي که مانند ايران همسايگان زيادي دارند و در نقاطي قرار دارند که با مسائل امنيتي در مرز مواجه هستند، حتما بايد تلفيقي از مجموعه ظرفيت‌هاي انساني، فني، فناورانه، موانع و امکانات فيزيکي براي حفاظت از مرزها به کار گرفته شود، در غير اينصورت مرزباني هم هزينه زيادي خواهد داشت، هم نتيجه موثري به دنبال ندارد.
همچنين سردار شيرازي، رييس دفتر نظامي فرماندهي معظم کل قوا در هفتمين جشنواره مالک اشتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه، راه اندازي جنگهاي نيابتي با استفاده از ظرفيت جهان اسلام را از توطئه هاي دشمنان برعليه امت اسلام برشمرد و تصريح کرد: برغم تمامي توطئه ها و خباثت هاي دشمنان در ارائه تصويري خشن از اسلام، سپاه با حمايت و حضور مستشاري خود در ياري رساندن به جبهه مقاومت موجب سربلندي و افتخارآفريني ايران اسلامي در دنيا شد.

محمد توسلي جانشين ابراهيم يزدي شد. در اطلاعيه‌اي به امضاي هاشم صباغيان اعلام شد که محمد توسلي به عنوان جانشين ابراهيم يزدي انتخاب شده است. محمد توسلي پيش از پيروزي انقلاب اسلامي مسئول تبليغات ستادهاي راهپيمايي و ستاد استقبال از امام خميني (ره) بود.
دبيرکل حزب موتلفه اسلامي گفت: قدم‌هاي اوليه براي تشکيل اتحاديه احزاب اسلامي را در سال‌هاي اخير برداشته‌ايم. محمدنبي حبيبي در ديدار با محمدحسن جعفري دبيرکل حزب رفاه ملي افغانستان با بيان اينکه برادري مردم ايران و افغانستان يک واقعيت ريشه دار تاريخي است و مشترکات فراواني ميان اين دو ملت وجود دارد، اظهار کرد: نظام جمهوري اسلامي همواره در مشکلات توان‌فرساي افغانستان، مامن مردم اين کشور بوده و حزب موتلفه اسلامي نيز در حد توان خود تلاش‌هايي را براي کمک به مردم شريف افغانستان انجام داده است به ويژه که سابقه روابط ميان حزب موتلفه اسلامي با گروه ها و احزاب جهادي افغانستان به پيش از پيروزي انقلاب اسلامي باز مي گردد.
علي لاريجاني پس از ديدار با رييس مجلس نمايندگان بلژيک در نشست خبري مشترک با همتاي بلژيکي خود با بيان اينکه مساله تروريسم با کمک و همکاري‌هاي بين‌المللي قابل حل است خاطرنشان کرد: مساله تروريسم که بسياري از کشورها را درگير کرده مساله‌اي است که نيازمند همکاري‌هاي بين المللي و همه جانبه براي حل است و علاوه بر اين بحران ميانمار و جنايات عليه مردم يمن نيز از ديگر موضوعاتي بود که مورد گفت‌وگوي دو طرف قرار گرفت.

نماينده روسيه در سازمان ملل از آمريکا خواست تا در توافق بين‌المللي برنامه هسته‌اي ايران باقي بماند. واسيلي نبنزيا، نماينده روسيه در سازمان ملل در پاسخ به اين سوال که پيام روسيه به آمريکا در نشست احتمالي در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل ميان ايران و شش قدرت جهاني چيست، گفت: آمريکا در برجام باقي بماند. وي افزود: اين مسئله خيلي مهم است. اين نه تنها خواسته ما T بلکه خواسته ديگر طرف هاي عضو برجام نيز هست و حتي کشورهايي که عضوي از اين توافق نيستند سعي مي‌کنند اين پيام را به آمريکا برسانند.
عربستان به سخنان اميرعبداللهيان واکنش نشان داد. وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که هيچگونه درخواستي از ايران براي ميانجيگري ميان عربستان و حوثي‌ها نداشتيم. اسامه بن احمد النقلي رئيس اداره اطلاع رساني وزارت خارجه عربستان در واکنش به سخنان اخير حسين اميرعبداللهيان، دستيار ويژه رئيس مجلس در امور بين الملل گفت که عربستان هيچگونه درخواستي از ايران براي ميانجيگري ميان رياض و حوثي ها نداشته است و اين سخنان هيچگونه صحتي ندارد.

سيد عباس عراقچي در گفت‌وگوي تفصيلي با ايسنا با اشاره به ادعاي ترک‌ها در ارتباط با پروژه «گاپ»، گفت: آنها ادعا مي‌کنند که تبعات زيست محيطي اين پروژه‌ را براي کشورهاي اطراف در نظر گرفته‌اند درحالي که اين ادعاي آنها است و ما نسبت به صحت اين ادعا هنوز قانع نشده‌ايم، از ديگر سو کارشناسان ايران، عراق و ساير کشورهاي اطراف، ديدگاه‌هاي ديگري در اين زمينه دارند. معاون حقوقي و بين الملل وزير امور خارجه درباره ادامه همکاريش با وزارت خارجه در دولت دوزادهم و اينکه آيا با شما صحبتي براي تغيير و جابه جايي شده است؟ تصريح کرد: ايشان بامن صحبت خاصي نکرده‌اند. همانطورکه گفتم ايده‌هايي مطرح شده ولي صحبت خاصي در اين ارتباط انجام نشده است. وي تاکيد کرد : بنده از روز اول دست همکاري به آقاي ظريف داده‌ام و تا هر زماني و در هر کجايي که ايشان صلاح بدانند با ايشان همکاري خواهم کرد.
سفير آمريکا در سازمان ملل در ادعاهايي بي‌اساس گفت که پس از خروج داعش از سوريه، ايران در اين کشور نقشي نخواهد داشت. نيکي هيلي در مورد شرايط پس از خروج داعش از سويه مدعي شد: به شما مي‌گويم ايران هيچ نقشي نخواهد داشت و اينکه ايران هيچگونه رهبري و هدايت که بتواند ضرر هاي بيشتري را ايجاد کند، نخواهد داشت.

يک ديپلمات عالي رتبه کشورمان اعلام کرد: نشست وزيران خارجه ايران و 1+5 در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورک برگزار مي شود. پس از اجرايي شدن برجام اين براي دومين بار است که نشست وزيران خارجه ايران و 1+5 در نيويورک برگزار مي شود با اين تفاوت که نشست قبلي در زمان دولت باراک اوباما بود که از توافق حمايت و بر اجراي آن تاکيد داشت و اين نشست در دوره ترامپ که مخالف برجام و طرفدار برهم زدن آن است برگزار مي شود.
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل ضمن تکرار موضع مخالف ايران با برگزاري رفراندوم اقليم کردستان عراق گفت: ايران متحد عراق است و هر چه دولت قانوني عراق خواستار آن باشد با آن موافقيم و با هر آن‌چه که دولت عراق با آن مخالفت کند، مخالفيم. علي‌اکبر ولايتي در حاشيه نشست خبري که در بيمارستان مسيح دانشوري برگزار شد، تاکيد کرد: اگر روند تجزيه و استقلال خواهي در منطقه آغاز شود، انتها نخواهد داشت.

وکيل‌مدافع اولياي‌دم روح الاميني از برگزاري جلسه رسيدگي به پرونده مرتضوي در بخش کهريزک در تاريخ 18مهرماه در شعبه 22 دادگاه تجديدنظر استان تهران خبر داد. ميرمجيد طاهري اظهار کرد: دادگاه براي رسيدگي به پرونده شکايت عبدالحسين روح‌الاميني پدر يکي از قربانيان حادثه کهريزک، وقت جديد تعيين کرده که 18 مهر ماه زمان رسيدگي به اتهام اين فرد در رابطه با پرونده کهريزک است.
رييس سازمان بازرسي کل کشور با اشاره به بازداشت يکي از مديران عالي استاني گفت: اخيراً يکي از مديران در يکي از استان‌ها بازداشت شد، سازمان بازرسي کل کشور چندين ماه روي پرونده اين مدير کار کرده است. قاضي ناصر سراج در آيين تکريم و معارفه بازرس کل استان اردبيل تاکيد کرد:مديران متخلف نه تنها بايد از سازمان بازرسي بترسند، بلکه بايد وحشت داشته باشند.

سرپرست دادسراي امور جنايي تهران به گلايه اولياي دم بنيتا پاسخ داد. محمد شهرياري در خصوص گلايه اولياي‌دم بنيتا در دومين جلسه دادگاه مبني بر چرايي رفع اتهام قتل از متهم رديف دوم پرونده، گفت: تصاوير مستندات پرونده موجود است که بعد از صدور قرار جلب به دادرسي در خصوص متهمان رديف اول تا سوم داير بر قتل عمدي، سرقت مقرون به آزار، معاونت در سرقت، تحصيل مال مسروقه و فروش و مصرف مواد روانگردان، بنده کتبا به بازپرس پرونده نوشتم که در خصوص اتهام متهم رديف دوم به بعد داير بر مشارکت، مباشرت و معاونت در قتل عمدي و شبه عمدي قرار مقتضي صادر کند. بازپرس هم در خصوص اتهام متهمان غير از متهم رديف اول که قتل عمدي بود، قرار منع تعقيب صادر کرد که اينجانب ضمن موافقت اعلام کردم که قرارها کتبا به آنها ابلاغ شود.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۶۳۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون: «وضعیت خاورمیانه: (سوریه)» گفت: وضعیت انسانی در سوریه همچنان وخیم است. مردم سوریه از چالش‌های اقتصادی عمیقی رنج می‌برند. بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد، ۱۶.۷ میلیون نفر، یعنی نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت سوریه، به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند. سطح بودجه فعلی تخصیص‌یافته برای رسیدگی به بحران انسانی در سوریه نگران‌کننده است.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: گزارش سازمان ملل تاکید می‌کند که برای اجرای کامل طرح واکنش بشردوستانه سوریه در مجموع ۴.۰۷ میلیارد دلار نیاز است. این مبلغ جهت برآورده‌سازی نیازهای فوری ۱۰.۸ میلیون فرد آسیب‌پذیر از میان این ۱۶.۷ میلیون نفر، مورد نیاز است.

وی گفت: ارائه کمک‌های فوری بسیار مهم است، با این حال، این یک راه حل پایدار در دراز مدت نیست. تلاش‌ها باید بر بازسازی زیرساخت‌های حیاتی، ایجاد شرایط برای بازگشت امن پناهندگان و آوارگان داخلی و پیشبرد روند سیاسی متمرکز شود.

ایروانی تاکید کرد: متأسفانه ایالات متحده و متحدانش تصمیم گرفته‌اند چشمان خود را بر وضعیت انسانی ببندند و به برنامه سیاسی خود در سوریه ادامه دهند. آن‌ها از تحریم‌ها به‌عنوان ابزاری برای دستیابی به اهدافی استفاده می‌کنند که از طریق مجاری نظامی یا دیپلماتیک نتوانسته‌اند به آن دست یابند.

سفیر ایران در سازمان ملل ادامه داد: همچنین، آن‌ها تلاش‌های مذبوحانه‌ای مانند سیاسی کردن کمک‌های بشردوستانه و ممانعت از بازگشت آوارگان انجام دادند. چنین اقدامات غیرقانونی تنها می‌تواند به طولانی‌تر شدن بحران و تشدید رنجی که مردم سوریه متحمل شده‌اند کمک کند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود: جمهوری اسلامی ایران خواستار لغو فوری تحریم‌های یکجانبه است. تداوم چنین اقدامات غیرانسانی حقوق اولیه بشری مردم سوریه را نقض می‌کند، کل جمعیت سوریه را مجازات می‌کند و وضعیت اسفبار آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه را تشدید می‌کند.

ایروانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از دولت سوریه به دلیل همکاری با سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین‌المللی، که تسهیلات ضروری برای امدادرسانی و کمک به مناطق آسیب‌دیده از بحران را فراهم می‌کند، قدردانی می‌کند. هر مکانیسم کمکی باید با هماهنگی نزدیک با دولت سوریه اجرا شود و نهایت احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را تضمین کند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر حملات تروریستی بزدلانه رژیم اسرائیل در ۱ آوریل ۲۰۲۴ علیه اماکن دیپلماتیک ما در دمشق را به شدت محکوم می‌کند.

ایروانی افزود: رژیم اسرائیل مرتکب نقض آشکار منشور ملل متحد، به‌ویژه ماده ۲ (۴) منشور سازمان ملل متحد، قوانین بین‌المللی، حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه شد. این نقض فاحش نیز نقض مصونیت نمایندگان و اماکن دیپلماتیک و کنسولی بود. ما همچنین اقدامات تجاوزکارانه رژیم تروریستی اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه را که با مصونیت کامل و بدون هیچ واکنشی از سوی شورای امنیت ادامه دارد، به شدت محکوم می‌کنیم.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران متعهد به حل این بحران از طریق راه حل سیاسی است. ایران به حمایت از یک فرآیند سیاسی که به‌صورت واقعی تحت رهبری و مالکیت سوریه و با تسهیل سازمان ملل، و همچنین کمک به مردم و دولت سوریه برای بازگرداندن وحدت و تمامیت ارضی کشورشان، قرار دارد ادامه خواهد داد.

ایروانی تاکید کرد: ما به حمایت خود از تلاش‌های آقای پدرسون، فرستاده ویژه، برای از سرگیری جلسات کمیته قانون اساسی به عنوان مکانیزمی موثر برای پیشبرد روند سیاسی ادامه می‌دهیم.

سفیر ایران در سازمان ملل اضافه کرد: احیای تمامیت ارضی سوریه مستلزم تلاش‌های بی‌وقفه برای مبارزه مداوم با تمامی گروه‌های تروریستی است. در این زمینه، جمهوری اسلامی ایران به‌طور کامل از دولت سوریه در تلاش‌های ضد تروریسم حمایت و کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: با این حال، ضروری است که حفاظت از غیرنظامیان در طول تلاش‌های ضد تروریسم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ایروانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر درخواست خود را برای خروج فوری تمامی نیروهای نظامی آمریکا از سوریه که بخش‌هایی از خاک این کشور را اشغال کرده‌اند، تکرار می‌کند. ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در سوریه نه تنها حاکمیت و خاک سوریه را نقض می‌کند، بلکه منشأ اصلی بی‌ثباتی و ناامنی در این کشور است و تنها فضا را برای گروه‌های تروریستی فراهم می‌کند تا موقعیت خود را مستحکم نموده و جنایات بیشتری مرتکب شوند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل اضافه کرد: همراه با شرکای خود در فرایند آستانه، جمهوری اسلامی ایران متعهد به کار در جهت عادی‌سازی شرایط به صورت طولانی‌مدت و پایدار در داخل و اطراف سوریه است. همچنین بسیار مهم است که تمام تلاش ممکن را برای تسهیل بازگشت امن و شرافتمندانه آوارگان سوری به وطن خود و رفع نیازهای بشردوستانه آن‌ها انجام دهیم.

سفیر ایران در سازمان ملل تاکید کرد: در پایان، تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح و امنیت به منطقه این است که شورای امنیت رژیم سرکش اسرائیل را مجبور کند تا فوراً جنگ و نسل‌کشی در غزه را متوقف نموده، آتش‌بس فوری و دائمی برقرار کند و به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده‌اش در منطقه پایان دهد.

کد خبر 6088744 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • (عکس) واکنش یک روحانی به نقش یک زن در مسلمان شدن مورایس
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • واکنش یک روحانی به ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است