Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، جدیدترین گزارش سازمان ملل متحد که امروز منتشر شد حاکی از این است که پس از کاهش‌های یک دهه گذشته تعداد گرسنگان جهان در حال حاضر رو به افزایش است. در سال 2016، 815 میلیون نفر معادل 11 درصد جمعیت جهان شب‌ها گرسنه سر بر بالش می‌نهادند و سوءتغذیه به اشکال مختلف سلامتی میلیون‌ها نفر در جهان را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه تغذیه و امنیت غذایی در جهان میزان گرسنگان جهان نسبت به سال گذشته 38 میلیون نفر افزایش یافته که عمدتاً به دلیل خشونت‌های منطقه‌ای و تغییرات آب و هوایی بوده است. حدود 155 میلیون کودک زیر 5 سال نسبت به سنشان بسیار کوتاه هستند. در حالی که 52 میلیون کودک نیز از وزن بسیار کمتری نسبت به قدشان برخوردارند.

همچنین برآوردها نشان می‌دهد 41 میلیون کودک در حال حاضر اضافه وزن دارند. کم‌خونی در بین زنان و اضافه وزن در بین بزرگسالان بسیار نگران‌کننده شده است. این مسائل نگران‌کننده نه تنها به دلیل خشونت‌های منطقه‌ای و تغییرات آب و هوایی است بلکه تغییر عادت‌های تغذیه‌ای و نیز وضعیت اقتصادی پایین هم مزید علت شده است.

این گزارش ملل متحد نخستین ارزیابی درباره امنیت غذایی درباره امنیت غذایی است که پیش از دستور کار این سازمان برای کاهش میزان گرسنگان جهان تا سال 2030 قرار است اجرایی شود.

در این گزارش رئیس خواروبار جهانی (فائو) اعلام کرد: تغییرات آب و هوایی و جنگ‌های منطقه‌ای به عنوان عامل کلیدی افزایش گرسنگی و سوءتغذیه مطرح شده است. طی دهه گذشته جنگ‌های منطقه‌ای افزایش یافته و وضعیت را بغرنج و بحرانی کرده است.

همچنین سازمان‌های بین‌المللی نظیر صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی (IFAD)، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف)، برنامه غذایی جهانی (WFP) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) تأکید کردند که بخش زیادی از ناامنی غذایی و سوءتغذیه کودکان در مناطقی که درگیر جنگ و کشمکش هستند اتفاق می‌افتد.

آنها اعلام کردند اینها زنگ هشداری است که ما نمی‌توانیم آن را انکار کنیم، ما نمی‌توانیم به گرسنگی در جهان پایان دهیم و نمی‌توانیم به گرسنگی و سوءتغذیه تا پایان سال 2030 پایان دهیم مگر اینکه تمامی عوامل ایجادکننده این وضعیت را به درستی بررسی کنیم.

قحطی در بخشی از سودان جنوبی به مدت چندین ماه در اوایل سال 2017 اتفاق افتاد و این یک ریسک بالایی است که می‌تواند در مناطقی که درگیر جنگ هستند به ویژه شمال نیجریه، سومالی و یمن نیز اتفاق بیفتد.

این مسئله در مناطقی که خشکسالی و سیلاب‌های مرتبط با پدیده آب و هوایی ال‌نینو دارند و مناطقی که وضعیت پایین اقتصادی دارند، امنیت غذایی و سوءتغذیه بسیار وخیم و نگران کننده است.

انتهای پیام/


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۶۳۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ایران به دنبال تنش نیست | رژیم صهیونیستی، ریشه بحران در منطقه

به گزارش جام جم آنلاین، در تماس تلفنی خانم «الینا والتونن» وزیر امور خارجه فنلاند با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آخرین تحولات روابط دوجانبه و اوضاع منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با وزیر امور خارجه فنلاند با بیان این نکته مهم که ایران به دنبال تنش در منطقه نیست، ریشه بحران در منطقه را در تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دانست.

وی تاکید کرد: ایجاد صلح در منطقه نیازمند اتخاذ رویکردی درست و عدم اعمال رویه های دوگانه و متناقض است و همه باید برای توقف فوری جنگ در غزه تلاش کنند و در این راستا برخی دولت های اروپایی نیز باید برای کمک به ثبات و امنیت پایدار منطقه و توقف جنگ در غزه، فروش تسلیحات به رژیم متجاوز و اشغالگر اسرائیل را که در کشتار زنان و کودکان فلسطینی قرار می گیرد، فورا متوقف کنند.

وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این گفت وگوی تلفنی اظهار داشت: ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست و هرگونه اقدامی را در راستای افزایش تنش در منطقه محکوم می کنیم.

الینا والتونن افزود: بسیار از ادامه این تنش ها در منطقه نگران هستیم، زیرا معتقدیم هر گونه تداوم تنش می تواند احتمال کشته شدن غیرنظامی ها را افزایش بدهد.

وی همچنین از همه طرف ها و بازیگران خواست که از هرگونه افزایش تنش در منطقه بپرهیزند.

وزیر امور خارجه فنلاند ضمن تاکید بر نیاز منطقه به صلح و آرامش، به نگرانی ها در خصوص افزایش کشته شدن غیرنظامیان در غزه اشاره کرد و وضعیت انسانی اسفناک غزه و نیاز به برقراری هر چه سریع تر آتش بس بدون هیچ پیش شرطی را یکی از اولویت های اصلی فنلاند دانست.

طرفین در این گفت وگوی تلفنی مجددا خواستار ارتقاء و گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور شدند.

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت
  • دلایل سرریز کمک‌های غرب به میدان بازی منافعی به نام اوکراین
  • چرا «شیر شتر» به مهم‌ترین نوشیدنی جهان تبدیل خواهد شد؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت
  • فیلم/ آخرین تغییرات آب و هوایی در کشور
  • امیرعبداللهیان: ایران به دنبال تنش نیست | رژیم صهیونیستی، ریشه بحران در منطقه
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲ ارديبهشت