Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اردشیر نوریان ظهر امروز در دوازدهمین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان با اشاره به اینکه بازنشستگان سرمایه‌های گرانقدر جامعه هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه این قشر سرمایه‌های اصلی جامعه هستند، لذا هیچ سیاست‌مداری نباید این سرمایه‌ها را از دست دهد و باید تلاش کند از تجربیات آن‌ها در راستای بهبود شرایط جامعه استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به بازنشستگان در جامعه موجب انحراف و فساد در سیستم اداری می‌شود، ادامه داد: اگر در سیستم اداری امروز جوانان با این ذهنیت وارد شوند که در 30 سال آینده مانند پدران و پدربزرگان خود پس از بازنشستگی از کار، دچار مشکلات متعدد می‌شوند و این تفکر در جوانان نهادینه شود، به‌طور قطع در این سیستم فساد و انحرافات آغاز می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در دولت‌های گذشته تاکنون برنامه صحیحی برای حل مشکلات بازنشستگان انجام نشده است، خاطرنشان کرد: با شعار، مشکلات برطرف نمی‌شود و باید تلاش کنیم تا با الگوسازی در جامعه مشکلات بازنشستگان را حل کنیم و امروزه شاهد هستیم که بازنشستگان پس از پایان خدمت در ادارات با مشکلات متعددی روبرو هستند و به جای اینکه استراحت کنند باید به دنبال حل مشکلات خود و خانواده باشند.

نوریان اضافه کرد: اگر پشتوانه قوی برای بازنشستگان در جامعه وجود داشته باشد، ما شاهد انحراف و فساد در دستگاه‌های اداری نخواهیم بود و ما باید تلاش کنیم تا منزلت اجتماعی این قشر در جامعه حفظ شود، اما متأسفانه شاهد هستیم که بازنشستگان پس از پایان کار برای حل مشکلات اقتصادی خود و خانواده به دنبال شغل دوم هستند.

وی در پایان با ابراز امیدواری از مرتفع شدن مشکلات بازنشستگان در کشور، گفت: امیدواریم دست‌اندرکاران امر حکومت به وظایف خود در راستای حل مشکلات این قشر، جامه عمل بپوشانند و بازنشستگان بدانند در هر موضعی که مربوط به حقوق این قشر باشد من طرفدار حقوق آن‌ها هستم.

انتهای پیام/چ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۶۳۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است

نماینده مردم مهاباد گفت: مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

به گزارش ایلنا، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجودعدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳٪ رسید و ۵٪ افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

دیگر خبرها

  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • سال اول مجلس دوازدهم سال تعیین کننده‌ای  خواهد بود