Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی از برگزاری پنج هزار عنوان برنامه طی هفته احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید حسن مرتضوی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی که با محوریت امربه‌معروف و نهی از منکر در استان برگزار شد، اظهار کرد: به‌منظور اثربخشی برنامه‌های هفته احیا امربه‌معروف و نهی از منکر در خراسان شمالی ضرورت دارد به بهترین شیوه‌های اجرایی شدن این امر مهم در جامعه دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار مرتضوی افزود: بر اساس پژوهش‌های جامعه‌شناختی و تجربیات، ۳۴ شیوه برای اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر شناسایی‌شده که تمامی آن‌ها بر اساس آموزه‌های دینی، روایات اهل‌بیت (ع) و فرمایشات بزرگان دینی است.

وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از امران امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: با توجه به اینکه ۳۷ سال از تصویب قانون امربه‌معروف و نهی از منکر می‌گذرد اما طی این سال‌ها این فرضیه مهم مظلوم واقع‌شده بود که درنهایت فروردین سال ۹۴ توسط اجلاس شورای اسلامی و شورای نگهبان مصوب شد.

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی تصریح کرد: قانون حمایت از امران امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از واجبات کشور بود که امروز نظام اسلامی از این اصل مهم برخوردار است.

سردار مرتضوی بیان کرد: قطعاً قوام و بهاء دین اسلام به امربه‌معروف و نهی از منکر بستگی دارد ازاین‌رو ضرورت دارد این امر مهم در سطح جامعه به‌درستی انجام شود.

وی اظهار کرد: جامعه امروز در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر نیازمند تفکر و تدبر عمیق است ازاین‌رو نباید برداشت سطحی از این فرضیه مهم انجام شود چراکه کاری پیچیده، منطقی و عقلانی است.

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر تنها مختص به عفاف و حجاب نیست بلکه ضرورت دارد در راستای حاکمیت ارزش‌ها، اقتصاد مقاومتی و سایر موارد نیز پرداخته شود.

ضرورت تبدیل واجبات به معروف

سردار مرتضوی گفت: ضرورت دارد در جامعه امروز نخست واجبات به معروف تبدیل شوند و سپس به نهی از منکر توجه شود.

وی همچنین بر فرهنگ‌سازی و آموزش امربه‌معروف و نهی از منکر تأکید کرد و افزود: برای ترویج هر اقدامی در جامعه آموزش و فرهنگ‌سازی آن ضرورت دارد چراکه در غیر این تأثیرگذار نخواهد بود.

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی اضافه کرد: همچنین باید محرمات در جامعه اسلامی به‌عنوان یک منکر برای تمام افراد تعریف شود و سپس به‌طرف نهی از منکر حرکت کنیم.

توجه تمامی دستگاه‌ها به موضوع امربه‌معروف

سردار مرتضوی گفت: به‌منظور استمرار و نتیجه‌بخش بودن موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر ضرورت دارد تمامی دستگاه‌ها وظایف خود را در این راستا به‌خوبی انجام دهند.

وی اضافه کرد: پس از گذشت دو سال از تصویب قانون حمایت از امربه‌معروف و نهی از منکر هنوز معدود دستگاه‌هایی وجود دارند که روح این قانون را درک نکرده‌اند.

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی تأکید کرد: ازاین‌رو تمامی دستگاه‌ها بر اساس وظایف ابلاغ‌شده در حوزه امربه‌معروف باید تلاش کنند.

سردار مرتضوی بابیان اینکه امسال هفته احیا امربه‌معروف و نهی از منکر هم‌زمان با اول محرم و هفته دفاع مقدس شده است، بیان کرد: به همین منظور شعار امسال شعار «نهضت حسینی، امربه‌معروف و نهی از منکر و ارزش‌های انقلاب اسلامی» گذاشته‌شده است.

وی گفت: طی امسال برنامه‌های هفته امربه‌معروف و نهی از منکر در قالب روزشمار هوشمندانه انجام می‌شود تا به‌عنوان مبنای اقدامات و فرهنگ‌سازی و مطالبه گری‌ها در جامعه باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته احیا امربه‌معروف و نهی از منکر بیان کرد: روز نخست با شعار «وحدت کلمه، دفاع مقدس امربه‌معروف و نهی از منکر» برنامه‌های آغاز می‌شود که طی این مدت تجمع‌های سراسری، سخنرانی‌ها، نواختن زنگ مدرسه در روز اول مهرماه، برپایی کرسی‌های آزاداندیشی، نشست‌های علمی، گردهمایی طلایه‌داران، انجام فعالیت‌های فرهنگی و سایر موارد انجام می‌شود و در پایان هفته با شعار حمایت از امران به معروف و ناهیان از منکر و بزرگداشت شهدا به اتمام می‌رسد.

هدف امربه‌معروف تخریب نیست

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی بابیان اینکه تخریب در امربه‌معروف و نهی از منکر جایگاهی ندارد، گفت: افرادی که در این حوزه ورود پیدا می‌کنند، باید آموزش‌های لازم برای انجام این اقدام مهم را دیده باشند چراکه هدف اصلی اصلاح است.

سردار مرتضوی اظهار کرد: بر اساس قانون تذکر لسانی برای امربه‌معروف و نهی از منکر دیده‌شده چراکه اعطاء شخصیت و جلب اعتماداز اولویت‌های این امر مهم است.

دفاع مقدس بزرگ‌ترین معروف است

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی همچنین اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از بزرگ‌ترین معروف‌هایی است که در نظام اسلامی ایران به وجود آمده است.

سردار مرتضوی گفت: ضرورت دارد در هفته احیا امربه‌معروف و نهی از منکر بر آشنایی نسل جدید با دفاع مقدس نیز تلاش کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۶۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سامان محمدی درمصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: برای مرمت این تعداد از قنات‌ها ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده و مرمت آنها تا سه ماه آینده به پایان می‌رسد.
وی افزود: از اعتبارات سال مالی ۱۴۰۱، ۵۰ رشته به طول ۵۰ کیلومتر با ۲۳ میلیارد تومان اعتبار احیا و مرمت شدند.
محمدی با بیان اینکه لایروبی هر رشته قنات به حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، افزود: ۱۰۰ رشته قنات استان نیاز فوری به مرمت دارد.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: به طور متوسط از قنات‌های کوچک ۵۰ تا ۶۰ خانوار و از قنات‌های بزرگ ۳۰۰ تا ۴۰۰ خانوار بهره‌مند می‌شوند.
در خراسان شمالی ۶۵۳رشته قنات با آب دهی سالانه ۸۶ میلیون متر مکعب وجود دارد.

خراسان شمالی دارای سه هزار و ۱۸۴ چشمه، هزار و ۵۵۷ حلقه چاه عمیق، ۲ هزار و ۴۸۳ حلقه چاه نیمه عمیق و۶۵۳ رشته قنات دارد و سالانه میانگین بارش در این استان به حدود ۲۴۰ میلمتر می‌رسد که حدود ۳۴۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی نیز وابسته به این منابع آبی است.

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود