Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يکي از بزرگترين سرمايه‌هاي حال حاضر کشور عزيزمان ايران، نيروي انساني جوان و دانش‌آموخته‌اي است که اگر در مسير توسعه و تعالي، به‌خدمت گرفته شود نتايج قابل توجهي در بر خواهد داشت.

وجود نيروي انساني جوان، براي برخي کشورها يک آرزوي دست نيافتني است و حال آنکه امروز در ايران اسلامي با انبوه جوانان خلاق و با دانشي روبه رو هستيم که بايد با مديريت صحيح آنها را به چرخه مسئوليت وارد کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصولاً گردش مديريت يک ضرورت قطعي است و همه مباني ديني، عقلاني و حتي سياسي دلالت بر گردش مديريتي دارد. پرواضح است که اين گردش و واگذاري به معناي ناديده انگاشتن تجارب بزرگان و خدمات پيشينيان نبوده و نيست. بلکه مراد انتقال تجربه به نسل جديد و رشد جوانان خلاق است.
بزرگان و پيشکسوتان بايد کانون مشورت و بيان تجربه قرار بگيرند و در سياستگذاري‌ها نقش مؤثر ايفا کنند و در کنار آنان جوانان متعهد با به کارگيري نيروي جواني و خلاقيت خود در روند توسعه و پيشرفت تأثير مضاعفي بگذارند. در غير اين صورت اگر نظام مديريتي به يک دايره محدود و بسته تبديل شود، در نتيجه با خطر اختلال مديريتي مواجه و نظام مديريتي فاقد خلاقيت ونوآوري به امري تکراري و غير پويا مبدل خواهد شد. امري که در برخي کشورهاي مرتجع همسايه به وضوح ديده مي‌شود. واضح است که ضرورت واگذاري امور اجرايي به جوانان نه يک بحث سياسي يا احساسي بلکه يک ضرورت عقلاني و استراتژيک است. اساساً جوانان به دليل قدرت ريسک‌پذيري بالا و انگيزش لازم براي بروز توانايي خود مي‌توانند به مسير توسعه شتاب بيشتري ببخشند.
به خاطر داريم که سن مديريتي کشور در ابتداي انقلاب به سن جواني بسيار نزديک بود و امروز هم مي‌توان در سطوح اجرايي به توان جوانان مؤمن، متعهد و انقلابي اميد بست. مگر در عرصه دفاع از ارزش‌هاي اسلامي و حفاظت از کيان سرزميني خود، شاهد جانفشاني جوانان پاکباخته عزيزمان نيستيم؟
مطمئن باشيم که جوانان ما با همين عزم و اراده در ميدان خدمت هم خوش خواهند درخشيد. اگر سازوکاري تدوين شود که در همه دستگاه‌ها پيشکسوتان و مديران با تجربه کانون سياستگذاري قرار بگيرند و تجارب آنان به صورت نظام مند به نيروهاي جوان منتقل شود، شاهد شکوفايي خلاقيت جوانان عزيزمان خواهيم بود.
يکي از عرصه‌هاي بروز خلاقيت جوانان فرهيخته و علم آموخته ما عرصه کسب و کار الکترونيکي است که ظرفيت جديد و بي‌مانندي خلق کرده است و امروز گردش مالي استارتاپ‌هاي انقلابي در تجارت و خدمات برخط به شهروندان به پا کرده است. شرکت‌هاي دانش بنيان مثال ديگري است که در عرصه ميدان‌داري جوانان شاهد آن هستيم. نبايد فراموش کنيم که غفلت از جوانان و ناديده گرفتن اين سرمايه بي‌نظير يک تهديد به شمار مي‌رود. سيل ميليوني جوانان فارغ‌التحصيل اگر بموقع وارد چرخه مسئوليت‌پذيري و خدمت به جامعه نشود از يک سو به انزوا و دچار شدن به آسيب‌هاي اجتماعي مي‌انجامد و از سوي ديگر احتمال خروج مغزها از کشور و محروم شدن کشور از اين سرمايه‌ها را افزايش مي‌دهد.
بنابراين انتظار امروز جوانان مبني بر ورود به چرخه مسئوليت و واگذاري امور اجرايي به آنان خواسته بي‌جايي نيست.
خوشبختانه دولت دکتر روحاني به نقش جوانان و تأثير شگرف آنان بر روند توسعه باور عميق دارد و تلاش‌هاي مناسبي در دولت دوازدهم براي به‌کارگيري نيروي خلاق جواني صورت گرفته است و اميدواريم روز‌به‌روز شاهد مسئوليت‌پذيري بيشتر جوانان و درخشش نسل جديد در همه عرصه‌ها باشيم.
*استاد دانشگاه
منبع: روزنامه ايران 25/06/1396
پژوهشم**1197**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۶۴۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزشی برای ۴۰۰ نفر از مربیان و داوران دادرس

حجت الاسلام سیدهاشم حسینی المدنی، رئیس سازمان جوانان با اشاره به برگزاری اردوی دوستی (آماده) سازمان جوانان هلال احمر با هدف انتقال مهارت کار با دانش آموز، فردیت آگاه، تقویت و توسعه تشکیلاتی مدرسان، مربیان و داوران و ارتقاء دانش و به روز رسانی اطلاعات، گفت: این اردو آموزشی با حضور معاون پیش دبستانی و دانش آموزی و معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان جوانان و ۴۰۰ نفر از مربیان دادرس، برگزار شد.

وی ادامه داد: طی ۸ روز مربیان دختر و پسر در کارگاه‌ها، آموزش‌های طرح دادرس را بازآموزی می‌کنند. این دوره آموزشی در اردوگاه بندر انزلی و به میزبانی استان زنجان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، افزود: تلاش ما در ارتقای سطح آموزش هاست و برای نخستین بار در این دوره با گنجاندن آموزش‌های جدید و خلاقانه مثل مهارت کار با دانش آموز و فردیت آگاه امیدواریم بیش از پیش در ارتقای اثرگذاری مدرسان، مربیان و داوران بر جامعه مخاطبین خاص (دانش‌آموزان) گامی‌بلند برداریم.

حسینی المدنی با اشاره به شبکه سازی کادر‌های تخصصی کار با دانش‌آموزان، ادامه داد: مدرسان، مربیان و داوران سرمایه‌های بی بدیل و ارزشمند هلال احمر هستند. نوآوری در رویکرد انتقال مهارت‌ها به دادرسان ایران در یک پروسه برنامه‌ریزی شده منجر به ایجاد و گسترش جامعه آماده می‌شود. 

گفتنی است، سرفصل‎‌های آموزشی این دوره، مهارت‌های تخصصی کار با دانش‌آموز، ارتباط موثر، ایجاد، توسعه و تقویت شبکه دانش‌آموزان ماهر کشور و یکسان سازی منابع آموزشی است.

لازم به ذکر است، در این دوره ضمن رتبه‌بندی شرکت‌کنندگان گواهی حضور در دوره نیز صادر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • «محمدی» سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان شد
  • برگزاری دوره آموزشی برای ۴۰۰ نفر از مربیان و داوران دادرس
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد