Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-30@21:00:45 GMT

ضرر نوشابه زرد بیشتر است یا سیاه؟

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۶۴۶۶۵

صراط: استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تشریح مضرات متفاوت نوشابه مشکی و نوشابه زرد گفت: کسانی که در برنامه غذایی خود آب و غذا به اندازه کافی مصرف می‌کنند، تا آنجا که برایشان مقدور است، ماءالشعیر ننوشند.

به گزارش تسنیم، آزیتا حکمت دوست‌ با اشاره به فواید و مضرات دلستر اظهار داشت:‌ گاز دلستر باعث مشکلات گوارشی، التهاب و رفلاکس معده می‌شود، ‌شیرینی آن چاق کننده و یکی از عاملان پوسیدگی دندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه طعم‌های دلستر مصنوعی است،‌ افزود:‌ توصیه می‌شود دلستر بدون طعم و بدون شیرینی مصرف شود.

حکمت دوست عنوان کرد: دلستر از نوشابه بهتر است با این تفاوت که دلستر دارای ویتامین ث و گروه ویتامین ب و برای دفع سنگ کلیه مفید است، در حالیکه نوشابه جذب کلیه را مختل می‌کند، چاق کننده است، ‌فسفر بالایی دارد، کلسیم را دفع می‌کند و باعث پوکی استخوان می‌شود، همچنین نوشابه مشکی از زرد مضرتر است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:‌ اگر نوشابه بلافاصه بعد از غذا نوشیده نشود کلسیم بدن را دفع نمی‌کند.

حکمت دوست توصیه کرد:‌ کسانی که در برنامه غذایی خود آب و غذا به اندازه کافی مصرف می‌کنند تا جایی که ممکن است ماءالشعیر ننوشند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۶۴۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مجلس» یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا را محکوم کرد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن دهنوی در جلسه علنی عصر امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ ماه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیب‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستمدیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌ها است. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به ۷ دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوع دوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم. خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمان دوا نخواهد کرد.

کد خبر 6093152 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا محکوم شد
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • «مجلس» یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا را محکوم کرد
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند
  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده