Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@18:52:47 GMT

پلمپ ۱۰ واحد کوره ذغال پزی در بناب

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۶۴۹۹۲

پلمپ ۱۰ واحد کوره ذغال پزی در بناب

بناب- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب از پلمپ ۱۰ واحد کوره ذغال پزی در بناب خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، صیاد لطفی عصر شنبه در گفتگویی با خبرنگاران با اشاره به افزایش روزافزون این کوره ها و عدم تمکین مالکان آن ها به اخطارهای صادره تصریح کرد: در راستای جلوگیری از آلودگی هوا و تهدید علیه بهداشت عمومی بنا به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بناب ۱۰ واحد کوره ذغال پزی در روستای چلقایی از توابع بناب پلمپ شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کوره های ذغال پزی فعال در روستای چلقایی بصورت سنتی فعالیت می کنند و بعضی از آن ها در فاصله ۳۰۰ متری اماکن مسکونی استقرار یافته اند که بلحاظ سنتی بودن پراکنش دود بالایی در منطقه داشتند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب یادآور شد: به جهت سنتی بودن کوره ها، نزدیکی به محدوده سکونتگاه های شهری و روستایی، پراکنش بالای دود و آلایندگی و نیز به دلیل تعداد زیاد کوره ها بهداشت عمومی منطقه و سلامت شهروندان در معرض خطر بود.

به گفته لطفی، نزدیک به ۷۰ واحد کوره ذغال پزی در روستای چلقایی فعالیت دارند که با در نظر گرفتن فاصله از محدوده شهری و روستایی برای اکثر آن ها پرونده قضایی در مراجع قضایی تشکیل و موضوع از سال ۱۳۸۴ تحت پیگیری بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب در ادامه تأکید کرد: از آنجایی که فعالیت این کوره ها نقش بسزایی در آلودگی و کیفیت هوای منطقه دارد، در ادامه نسبت به تعطیلی و پلمپ سایر واحدهای کوره آجرپزی نیز اقدام خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۶۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکان قلابی طب سنتی در رشت دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از دستگیری دو پزشک قلابی طب سنتی توسط ماموران کلانتری ۱۲ خبر داد و گفت: در بازرسی از محل فعالیت این افراد انواع دارو، عرقیجات غیربهداشتی و مهر، پروانه و گواهینامه‌های جعلی کشف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان محمود حافظی امروز_پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت_ با بیان اینکه جلوگیری از فعالیت مؤسسات غیرمجاز ضامن سلامتی مردم است، اظهار کرد: پلیس در راستای تحقق برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله با اقداماتی که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه مأموران کلانتری ۱۲ با انجام تحقیقات از فعالیت غیرمجاز دو پزشک قلابی که بدون مجوز و تحت عنوان طب سنتی نسبت به پذیرش بیمار و تجویز دارو در یک منزل مسکونی اقدام می‌کردند، مطلع شده و موضوع را مورد پیگیری قرار دادند، افزود: پلیس به آدرس محل مورد نظر اعزام و این افراد را دستگیر کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از کشف انواع دارو، عرقیات غیربهداشتی و غیرمجاز و مهر، پروانه و گواهینامه‌های جعلی در بازرسی از این منزل خبر داد و گفت: متهمان ۳۱ و ۴۱ ساله در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و محل فعالیت آن‌ها پلمب شد.

حافظی از مردم خواست، برای درمان به مراکز پزشکی معتبر مراجعه کرده و در صورت برخورد با افراد سودجو و متقلب، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 750068

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی انبار و کارگاه بزرگ ذغال سازی در مشهد
  • رهاسازی آب از سد علویان به زمین‌های زراعی شهرستان‌های مراغه و بناب
  • تقدیر از کارگران شهرستان ورامین با حضور مسئولان
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • کشف بیش از ۲ تن کودشیمیایی قاچاق در بناب
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • دستگیری ۲ پزشک قلابی طب سنتی در رشت
  • پزشکان قلابی طب سنتی در رشت دستگیر شدند
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل