Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا،سیدفردین صفوی اظهار داشت: در حال‌حاضر عسل سبلان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و این عسل طرفداران زیادی در نقاط کشور و دنیا دارد که نیاز است طرح توزیع این محصول در داروخانه‌های کشور به طور جدی حمایت شود.

وی با اشاره به اینکه طرح توزیع عسل سبلان در داروخانه‌های کشور مدتی است به مسئولان ذی‌ربط پیشنهاد شده است، افزود: انتظار می‌رود دستگاههای مربوطه از جمله دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه اهتمام جدی داشته باشد تا بتوانیم عسل مرغوب اردبیل را به همگان معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل تصریح کرد: در حال‌حاضر کارگاه بسته‌بندی و تولید عسل مهرنوش در اردبیل راه‌اندازی شده است و با راه‌اندازی این کارگاه برای بیش از 11 نفر اشتغال ایجاد شده که امکان توسعه بسته‌بندی، تولید و اشتغال در این واحد نیز وجود دارد.

صفوی گفت: یکی از اهداف اصلی راه‌اندازی کارگاه بسته‌بندی عسل مهرنوش تنوع بسته‌بندی عسل است که در این زمینه بیش از 10 نوع بسته‌بندی شیک و استاندارد مبنای کار قرار گرفته است که این بسته‌بندی رضایت مشتریان و صادرکنندگان را به دنبال داشته است.

وی از صادرات عسل اردبیل به کشورهای مختلف خبر داد و افزود: اگر بسته‌بندی شیک و مناسب و استاندارد عسل مبنای کار باشد بی‌شک شاهد توسعه صادرات این محصول در استان و نیز سودآوری به داخل خواهیم بود.

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل گفت: از مسئولان نمایشگاه بین‌المللی اردبیل و فرودگاه استان انتظار داریم به جای معرفی محصولات غیربومی در این محل‌ها غرفه دائمی عسل سبلان را در نمایشگاه بین‌المللی و فرودگاه راه‌اندازی کنند که این امر می‌تواند زمینه فروش و معرفی عسل اردبیل را به دنبال داشته باشد.

صفوی تصریح کرد: متاسفانه در حال‌حاضر در نمایشگاه بین‌المللی و فرودگاه اردبیل به جای معرفی عسل سبلان محصولات دیگری که غیربومی هستند معرفی می‌شوند که انتظار داریم مسئولان مربوطه در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهند تا بتوانیم برند عسل اردبیل را به همگان معرفی کنیم.

وی از تولید عسل مرغوب در اردبیل خبر داد و اظهار کرد: استان اردبیل باتوجه به شرایط آب و هوایی و وجود گونه‌های مختلف گیاهان دارویی و نیز زنبورداران توانمند بهترین منطقه برای تولید عسل باکیفیت است که با حمایت مسئولان می‌توان تحول عظیمی در اقتصاد منطقه با تولید عسل ایجاد کرد.

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل خواستار راه‌اندازی بازارچه دائمی محصول عسل در اردبیل شد و افزود: این بازارچه نیز می‌تواند گام بزرگی در راستای معرفی و رونق تولید عسل اردبیل باشد.

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل گفت: نیاز است زنبورداران و تولیدکنندگان عسل در استان اردبیل حمایت شوند تا این تولیدکنندگان بتوانند با انگیزه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری گام بردارند.

صفوی بیان کرد: عسل تولید شده در شرکت مهرنوش استان اردبیل خاصیت دارویی فراوانی دارد و برای بسیاری از امراض و درمان آنها محصول مناسبی است که مجوزهای لازم از دستگاههای مربوطه جهت تولید این محصول اخذ شده است.

وی تصریح کرد: نیاز است در برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها در اهدای جوایز از عسل سبلان استفاده شود چرا که این امر می‌تواند زمینه معرفی عسل مرغوب سبلان را فراهم سازد که این امر سبب رونق صادرات این محصول نیز می‌شود.

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل گفت: باتوجه به اینکه همه ساله استان اردبیل میزبان میلیونها گردشگر داخلی و خارجی است اگر زمینه راه‌اندازی غرفه‌های دائمی فروش عسل در مراکز تاریخی، فرهنگی و گردشگری اردبیل فراهم شود بی‌شک شاهد رونق اقتصادی منطقه با فروش محصولات مرغوبی همچون عسل سبلان خواهیم بود.

صفوی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان استان، سازمان جهاد کشاورزی و استاندار اردبیل و نیز نمایندگان مردم در مجلس اظهار کرد: انتظار داریم با حمایتهای همه‌جانبه این مسئولان بتوانیم برند عسل اردبیل را جهانی کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۶۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از زندگی پربار آیت الله مروج،عالم برجسته اردبیلی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل بیوک خلیل‌زاده معروف به «مروج» در ۲۷ شهریور سال ۱۳۰۹ در یک خانواده‌ی مذهبی در یکی از محلات قدیمی اردبیل به دنیا آمد که در دوران کودکی به فراگیری قرآن در مکتب پرداخت و سپس براساس علاقه‌ی شخصی و تشویق پدر به حوزه‌ی علمیه‌ی شهر اردبیل که مدرسه‌ی «ملاابراهیم» نام داشت وارد شد و به تحصیل مقدمات علوم اسلامی مشغول گردید.
او در سال ۱۳۲۶ شمسی با تشویق اساتید و نیز اشتیاق خود برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم عظیمت کرد و در سال ۱۳۳۰ ش به مشهد مقدس رفت و کفایه الاصول را از حضرات آیات؛ سید یونس اردبیلى، شیخ هاشم قزوینى و شیخ غلامحسین تبریزى آموخت و پس از آن به درس خارج فقه و اصول آیه اللّه العظمى سید یونس اردبیلى حاضر شد و مورد توجه ایشان قرار گرفت، تا آن جا که از او براى ماندن همیشگى در مشهد دعوت کرد.
وی در سال ۱۳۳۳ ش به حوزه علمیه قم بازگشت و به شرکت در درس‌هاى حضرات آیات عظام: بروجردى، محقق داماد و اندکى هم درس امام خمینى (ره) حاضر شد و مبانى علمى‌اش را استوار کرد. بازگشت به وطن سپس معظم له به زادگاهش بازگشت و به خدمات علمى و دینى پرداخت.
تأسیس کتابخانه المهدی، ایجاد صندوق پستی ۵۸ با انگیزه پاسخ‌گویی به سوالات جوانان و نوجوانان و اقدامات مختلف فرهنگی از خدمات ارزشمند در زمان آیت الله مروج است. او موفق شد چند مدرسه علوم دینى، کتابخانه و مجتمع فرهنگى ـ مذهبى تاسیس و گروه بسیارى از طلاب علوم دینى را پرورش دهد.
با آغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، وی از ارکان انقلاب در منطقه محسوب می‌شد و مجاهدت‌های بی‌دریغی در این راستا انجام داد.
پخش اعلامیه‌هاى امام و سخنرانى‌هاى آتشین، عرصه را بر رژیم استبدادى تنگ کرده بود و به همین دلیل، ایشان در سال‌هاى دهه ۱۳۵۰ ش، ممنوع المنبر شده بود. به‌رغم همه مشکلات، دست از اقدامات آگاهى‌بخش خویش برنمى‌داشت. در آستانه پیروزى انقلاب، نقش ایشان در نظارت و حفاظت و امنیت شهر و صیانت جوانان از فرو افتادن در گرداب گروهک‌هاى منحرف، چشمگیر بود.
علی‌رغم محدودیت‌های ساواک، آیت الله مروج در تاریخ ۲۱ دی‌ماه ۱۳۵۷ به ایراد سخنرانی در مسجد میرزا علی‌اکبر پرداخت که در سخنرانی خود به ادامه تلاش‌ها تا پیروزی انقلاب تاکید داشت.
به دعوت دکتر مفتح، آیت الله مروج و تعدادی از شخصیت‌های انقلابی اردبیل در تهران حضور یافتند و در مراسم استقبال از امام خمینی (ره) شرکت داشتند. حضور علمای اردبیل مقارن با اعتصاب و تحصن روحانیون در اعتراض به بسته شدن فرودگاه‌ها بود که علمای اردبیل از جمله آیت الله مروج در این تحصن شرکت کردند و بعد از ورود امام خمینی (ره) به ایران در دوازدهم بهمن ۵۷، آیت الله مروج و همراهانش به اردبیل بازگشت.
پس از پیروزى انقلاب اسلامى، از سوى امام خمینى (ره) به‌عنوان امام جمعه اردبیل برگزیده شد و با جدیّت تمام در پاسدارى از دستاوردهاى انقلاب کوشید و از سوى مردم اردبیل، به نمایندگى مجلس خبرگان رهبرى در چند دوره نیز انتخاب شد.
آیت الله مروج بعد از شروع جنگ تحمیلی در اولین فرصت به همراه چندین نفر از علماء و مسؤولان به جبهه‌های غرب و جنوب رفت و به‌ویژه در اهواز در انسجام مردم و جلوگیری از فعالیت‌های ستون پنجم ایفای نقش نموده و از لحاظ کمک‌رسانی به مناطق جنگی نیز فعالیت ایشان چشمگیر بود و در زمینه اعزام نیرو و تشویق مردم به حضور در جبهه‌های حق علیه باطل نیز نقش پررنگی داشت.
او در سمت امامت جمعه و نمایندگی، ولی فقیه در اردبیل، شخصیتی محبوب، خدمتگزار، مردمی و موفق بود و خدمات ارزنده سیاسی، فرهنگی و اجتماعی متعددی انجام داد که در این مختصر نمی‌گنجد.
سرانجام او در سن ۷۱ سالگی در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۱۳۸۰ مطابق با ۲۱ محرم الحرام ۱۴۲۲ به دیدار معبود شتافت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بیست و سومین سالگرد عروج ملکوتی آیت الله مروج    

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: خودروسازان متخلف به قوه قضاییه معرفی می شوند
  • آخرین وضعیت تولید شیرخشک در کشور/ خرید بدون تغییر قیمت از داروخانه‌ها
  • روایتی از زندگی پربار آیت الله مروج،عالم برجسته اردبیلی
  • واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به اردبیلی‌ها
  • علما مرزبانان سنگرهای عقیدتی هستند
  • واگذاری زمین به ۴۰۰ خانوار اردبیلی در قالب طرح جوانی جمعیت
  • پرسشی از سخنگوی سازمان غذا و دارو؛ قیمت در داروخانه‌ها تغییر کرده است؟
  • توزیع داروی "وارفارین" در داروخانه‌های استان مرکزی
  • حمایت دانشگاهیان اردبیل از حمله سپاه به اسرائیل + تصاویر
  • اردبیلی‌ها ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فطریه پرداخت کردند