Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@22:14:35 GMT

50 ماهی سمنقور از عطاری های فردیس جمع آوری شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۶۵۹۹۸

50 ماهی سمنقور از عطاری های فردیس جمع آوری شد

مرتضی شکوری پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طی بازدیدی که با همکاری بازرسان اتاق اصناف و کارشناسان محیط زیست از 50 عطاری این شهرستان صورت گرفت، 8 عطاری از این نوع ماهی سمنقور به صورت خشک شده خرید و فروش غیر قانونی می کردند که موارد جمع آوری و عطاری های متخلف جریمه شدند.
وی افزود: ماهی سمنقور از خانواده سوسمار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به ضوابط شکار صید محیط زیست هر گونه خرید و فروش و تکثیر آن ممنوع است و تاکنون هیچ گونه تایید علمی روی آن انجام نشده است.
شکوری پور با اشاره به اینکه زیست گاه این گونه در شمال شرقی و جنوب غربی ایران است، بیان کرد: این ماهی بعد از خشک کردن مورد استفاده قرار می گیرد که از لحاظ شرعی جزء حیوانات حرام گوشت محسوب می شود.
وی در ادامه افزود: این خزندگان نقش اکولوژیکی مهمی در محیط زیست داشته و در صورت انقراض باعث ایجاد اختلال در راس هرم غذایی از جمله شاهین ها داشته است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردیس گفت: عطاری های متخلف با حکم قضایی و از طریق بازرسی اتاق اصناف فردیس جریمه نقدی شدند و پرونده آنها توسط مراجع قضایی در حال بررسی است.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۶۵۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج

حمیدرضا نامداری در حاشیه بازدید از پروژه انتقال فاضلاب خط چهار حصار کرج افزود: با توجه به اهمیت زیست محیطی بستر و حریم رودخانه کرج تا خرداد ماه سال جاری شبکه جمع آوری فاضلاب خط چهار حصار کرج تکمیل می شود.

وی بیان کرد: به منظور رفع مشکلات زیست محیطی و دفع بهداشتی فاضلاب، این پروژه به طول حدودسه هزارو ۵۰۰ متر در دست اجرا قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آبفا البرز در ادامه تاکید کرد: با تکمیل این شبکه جمع آوری فاضلاب ، ۶۰۰ انشعاب فاضلاب به ساختمان های منطقه حصار کرج با جمعیتی حدودهفت هزارو۵۰۰ نفر واگذار می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک