Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@10:43:31 GMT

جشنواره منطقه ای شبدیز در کرمانشاه به کار خود پایان داد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۶۷۶۶۱

جشنواره منطقه ای شبدیز در کرمانشاه به کار خود پایان داد

کرمانشاه- جشنواره منطقه ای شبدیز در کرمانشاه با اعلام برترین ها در بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره منطقه ای شبدیز در کرمانشاه با اعلام برترین ها در بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

در آیین اختتامیه این جشنواره، آیین بزرگداشت آرش رصافی فیلمساز کرمانشاهی و پیشکسوت انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد و اعضای دفتر کرمانشاه انجمن گل هایی را به این فیلمساز اهدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رصافی در این مراسم با بیان اینکه بسیار از این اتفاق هیجان زده هستم و تاشب قبل از آن بی اطلاع بودم، افزود: من ٢٨ سال قبل هنرجوی انجمن بودم و ٢٢ سال قبل در جشنواره منطقه ای جایزه گرفتم اما طی این سال ها جشنواره منطقه ای دیگری برگزار نشد که اگر این اتفاق می افتاد شاید هیچوقت کارمند نمی شدم و فیلمساز می ماندم.

وی ادامه داد: از آقای جعفری برای برگزاری "شبدیز" سپاسگزار هستم. من در تمام طول این سال ها با عشق کار کردم و زمانی که هنرمندان کرمانشاهی همچون شهرام مکری، لقمان خالدی و امیر توده روستا موفق می شوند به خودم می بالم.

رصافی با اشاره به ٢٢سال قبل خاطر نشان کرد: چنین اتفاقی در آن سال ها به دلیل نگاه درستی بود که در آن سال ها به فیلم کوتاه وجود داشت و مدیون مدیر عامل وقت انجمن سینمای جوان آقای صانعی مقدم بود.

وی به مدیریت کنونی انجمن اشاره کرد و افزود: امیدوار هستم که با نگاه درست، دقیق و جوان مدیر عامل فعلی انجمن دوباره چنین نگاهی بر فیلم کوتاه حاکم شود.

آرش رصافی از پدرش که او را با سینما آشنا کرد، تشکر و قدرانی کرد.

موسوی، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران نیز با تشکر از کیفیت برگزاری جشنواره و کسانی که در برگزاری آن تلاش کردند، گفت: ما به شما می بالیم و امیدوارم جشنواره "شبدیز" در کرمانشاه تثبیت شود. کرمانشاه هنرمندان بسیار خوبی را به سینمای کشور معرفی کرده است و این بزرگترین سرمایه این استان است.

وی با اشاره به اهمیت جشنواره "شبدیز " افزود: ما برگزاری این جشنواره را اتفاق مبارکی می دانیم و برای ما جشنواره منطقه ای مهمی محسوب می شود.

موسوی به برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران اشاره کرد و ادامه داد: بدون اغراق مهمترین جشنواره فیلم کوتاه خاورمیانه در ایران برگزار می شود و با توجه به این رویداد مهم پوستر جشنواره امشب رونمایی می شود.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، انجمن را حامی کل حوزه فیلمسازی کوتاه دانست و ادامه داد: ما با همکاران و مدیرانمان عهد کرده ایم که انجمن سینمای جوانان ایران چتر حمایتی برای همه حوزه فیلم کوتاه باشد و به امید زمانی که فیلم های کوتاهی که در کشور تولید می شود محصول فیلمسازان مستقل باشد.

ابراهیم مرادی، عضو شورای شهر کرمانشاه نیز در این مراسم اظهار داشت: مردم کرمانشاه با همه دغدغه هایی که دارند به یک هنرجو اطمینان کردند و بین ٢٩٠ کاندید در شورای شهر کرمانشاه به من رأی دادند.

وی افزود: در صورتی که شهرداری با هنرمندان هماهنگ باشد، مطمئنا اتفاقات مهمی در فرهنگ و هنر آن شهر اتفاق می افتد.

در آیین اختتامیه جشنواره شبدیز برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی و اهدای جوایز از آنها قدردانی شد.

در بخش فیلمنامه لوح تقدیر و مبلغ ٥/٠٠٠/٠٠٠ ریال به پویا نبی برای فیلمنامه " گزارش یک مرگ " از زنجان، لوح تقدیر و مبلغ ١٠/٠٠٠/٠٠٠ ریال اهدا شد. الویت حمایت از تولید اثر به عطا مجابی به عنوان نفر سوم برای فیلمنامه " دذد" از قزوین اهدا شد.

دیپلم افتخار و مبلغ ١٥/٠٠٠/٠٠٠ ریال و الویت حمایت از تولید اثر به یوسف یزدانی به عنوان نفر دوم برای فیلمنامه " یک روز آبی " از اردبیل اهدا شد.

تندیس جشنواره و مبلغ ٢٠/٠٠٠/٠٠٠ ریال و الویت حمایت از تولید اثر به نواب محمودی به عنوان نفر اول برای فیلمنامه "مشما مشکی" از لاهیجان اهدا شد.

در بخش اقتباسی لوح تقدیر و مبلغ ٥/٠٠٠/٠٠٠ ریال به گیتی باقری برای فیلمنامه " قاب خالی " از قزوین و تندیس جشنواره و مبلغ ٢٠/٠٠٠/٠٠٠ ریال جایزه نقدی همچنین الویت حمایت از تولید اثر به عنوان بهترین فیلمنامه اقتباسی به اشکان چاووشی برای فیلمنامه " سَلامون" از کرمانشاه اهدا شد.

در بخش فیلمنامه از میان ۵ کاندید، یوسف کارگر برای فیلم " آرا " از ارومیه، احمد میرهاشمی برای فیلم " آن سوی خیابان " از کرج، رضا جمالی برای فیلم " صدای سارا " از اردبیل، امید وفایی برای فیلم "سزارین" از ملایر، امیررضا جلالیان برای فیلم "خروس ها " از قزوین، دیپلم افتخار و مبلغ ١٠/٠٠٠/٠٠٠ ریال به امید وفایی برای فیلم " سزارین" از ملایر و تندیس جشنواره و مبلغ ٢٥/٠٠٠/٠٠٠ ریال به احمد میرهاشمی برای فیلم " آن سوی خیابان" از کرج اهدا شد.

در بخش عکس، لوح تقدیر و مبلغ ٥/٠٠٠/٠٠٠ ریال به مجتبی اسماعیل زاد برای عکس " مرگ تدریجی یک رویا " از ارومیه و لوح تقدیر و مبلغ ٥/٠٠٠/٠٠٠ ریال به مهری رحیم زاده از قزوین اهدا شد.

لوح تقدیر و مبلغ ١٠/٠٠٠/٠٠٠ ریال به عنوان بهترین استعداد جوان به صادق وثوقی نظر برای عکس " سردرگمی" از کرمانشاه اهدا شد.

لوح تقدیر و مبلغ ١٠/٠٠٠/٠٠٠ ریال به عنوان عکس سوم به محمدرضا رجایی مقدم برای عکس " قدیم و جدید" از کرمانشاه اهدا شد.

دیپلم افتخار و مبلغ ١٥/٠٠٠/٠٠٠ ریال به عنوان عکس دوم به کاترین ملکی نظری برای عکس " نفس آخر " از کرج و تندیس جشنواره و مبلغ ٢٠/٠٠٠/٠٠٠ ریال به عنوان عکس اول به قاسم فتحی برای عکس " در امتداد آسمان" از ارومیه اهدا شد.

تندیس جشنواره و مبلغ ٢٥/٠٠٠/٠٠٠ ریال به عنوان بهترین مجموعه عکس به عبدالرضا کاکایی برای مجموعه عکس "زندگی مجازی " از کرمانشاه اهدا شد.

در بخش تصویر برداری از میان ۶ کاندید، ﺣﻤﻴﺪ ﻣﻬﺮﺍﻓﺮﻭﺯ برای فیلم "حفره" از تبریز، پیمان عباس زاده برای فیلم " آرا " از ارومیه، اصغر لایی برای فیلم " تروفه " از کرمانشاه، ﺳﻌﻴﺪ ﻣﺤﻤﺪﭘﻨﺎﻩ برای فیلم " کل به جزء " از تبریز، ﺩﻻﻭﺭ ﺩﻭﺳﺘﺎﻧﻴﺎﻥ برای فیلم " هینی مینی " از قزوین، ﺑﺎﺑﮏ ﻧﻮﺭﻭﺯی برای فیلم " مردن به وقت آغاز " از تبریز، دیپلم افتخار و مبلغ ١٠/٠٠٠/٠٠٠ ریال به اصغر لایی برای فیلم " تروفه" از کرمانشاه و تندیس جشنواره و مبلغ ٢٥/٠٠٠/٠٠٠ ریال به پیمان عباس زاده برای فیلم " آرا " از ارومیه اهدا شد.

در بخش تدوین، از میان ٥ کاندید، ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺳﺮﻣﺪ برای فیلم "کلینر " از همدان، اﺣﻤﺪ ﻣﻴﺮﻫﺎﺷﻤﯽ برای فیلم " آن سوی خیابان " از کرج، ﻫﺎﺩی ﺍﺣﻤﺪی برای فیلم " دادا سلطنه " از بانه، ﭘﻮﯾﺎﻥ ﺷﻌﻠﻪ ﻭﺭ برای فیلم " خروس ها " از قزوین، ﺣﺎﻣﺪ ﻓﺎﺭﺳﯽ برای فیلم "مرض پادشاهان " از قزوین، تندیس جشنواره و مبلغ ٢٥/٠٠٠/٠٠٠ ریال مشترکا به هادی احمدی برای فیلم " دادا سلطنه " از بانه و باران سرمد برای فیلم " کلینر" از همدان اهدا شد.

در بخش صدا از میان ۴ کاندید، مجید هاشمی پور و ﺁﺭﺵ ﻗﺎﺳﻤﯽ برای فیلم " آلان " از همدان، اصغر لایی و علی افضلی برای فیلم " تروفه " از کرمانشاه، ﻣﺴﻴﺢ ﺣﺪﭘﻮﺭ ﺳﺮﺍﺝ و ﺁﺭﺵ ﻗﺎﺳﻤﯽ برای فیلم " آرا " از ارومیه، ﺣﺒﻴﺐ ﻫﺎﺷﻤﯽ برای فیلم " خروس ها " از قزوین، تندیس جشنواره و مبلغ ٢٥/٠٠٠/٠٠٠ به مجید هاشمی پور و آرش قاسمی برای فیلم " آلان" از همدان اهدا شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۶۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهستان «پرآو» پتانسیل برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی غارنوردی را دارد

ایسنا/کرمانشاه یک پیشکسوت غار نوردی به وجود غارهای شگفت انگیز و عجیب در کوهستان «پرآو» کرمانشاه اشاره کرد و گفت: هنوز غارهای ناشناخته زیاد دیگری در این کوهستان وجود دارد.

یوسف سورنی نیا در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت های فوق العاده ای برای غارنوردی دارد، اظهار کرد: پتانسیل های بالای غار نوردی در این استان می تواند در قالب توریسم ورزشی آن را به یکی از مقاصد اصلی غارنوردان دنیا تبدیل کند. 

وی افزود: چهار غار عمیق شامل غار جوجار با عمق ۱۳۰۰ متر، غار قیژه لان با عمق ۷۶۵ متر، غار پرآو با عمق ۷۵۲ متر و غار قلا با عمق ۵۶۲ متر که از عمیق ترین غارهای ایران هستند که در کوهستان پرآو کرمانشاه واقع شده‌اند. 

این غارشناس با تاکید بر اینکه هنوز انتهای برخی از این غارها کشف نشده، گفت: غار جوجار یکی از عمیق ترین غارهای ایران است که در سالهای گذشته تیم هایی برای اکتشاف آن اقدام کردند و آخرین تیم هم توانست به عمق ۱۳۰۰ متری این غار برسد، اما در این مرحله به حوضچه ای پر از آب برخورد کردند که برداشت آنها این بود که این حوضچه سطح آبهای زیرزمینی و نقطه پایانی غار است، اما این احتمال وجود دارد که هنوز طول آن ادامه داشته باشد که این امر مستلزم انجام اکتشافات جدید است. 

وی اضافه کرد: از طرفی غار قلاء در این کوهستان اولین چاه عمیق ایران و دومین چاه عمیق یک تکه دنیاست که در ارتفاع ۲۸۰۰ متری از کوه پرآو واقع شده و تاکنون غارنوردان زیادی از کشورهای مختلف دنیا در این غار پیمایش داشته اند. 

سورنی نیا با تاکید براینکه عجیب ترین و شگفت انگیزترین غارهای ایران و حتی جهان را می توان در کوهستان پرآو دید، عنوان کرد: غار قیژه لان یکی از سرسخت ترین غارهای جهان است که پیمایش آن کار بسیار دشواری است و باید از موانع بسیار سختی عبور کرد. 

وی با بیان اینکه هنوز غارهای ناشناخته زیاد دیگری در کوه پرآو وجود دارد، افزود: در فلات پرآو و در ارتفاع ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ متری منطقه ای چندصد هکتاری و وسیع است که احتمال می رود غارهای ناشناخته زیادی در آن وجود داشته باشد که باید کشف شوند.

این غارشناس اضافه کرد: باوجود اینکه در سالهای اخیر میزان تردد به کوهستان پرآو بسیار افزایش پیدا کرده، اما هنوز در این کوهستان مناطقی وجود دارد که به واسطه خطرناکی مسیر و صعب العبور بودن، کوهنوردان کمی به آنجا وارد شده‌اند و احتمالاً غارهای ناشناخته زیادی در این مناطق وجود داشته باشد که هرکدام می توانند یک شگفتانه بزرگ برای غارنوردان دنیا باشند. 

وی اضافه کرد: یکی از موانع اصلی پیش روی غار نوردان در ایران برای انجام اکتشافات وسیع در کوهستان پرآو نداشتن تجهیزات و امکانات مناسب، کمبود تعداد نفرات متخصص، زمانبر بودن و هزینه های بالا است که باعث شده نتوانند هنوز به عمق برخی از غارهای عمیق این منطقه دست پیدا کنند. 

سورنی نیا در ادامه با بیان اینکه کوهستان پرآو می تواند در زمینه توریسم ورزشی به یکی از مقاصد اصلی در کشور تبدیل شود، گفت: هرچند در سالهای گذشته پتانسیل های بالای کوه بیستون در کوهستان پرآو در زمینه سنگنوردی شناخته شده و چندین جشنواره بین المللی سنگنوردی در آن برگزار شده است، اما ظرفیت های این کوهستان در زمینه غارنوردی هنوز معرفی نشده و برای برگزاری جشنواره های بین المللی غارنوردی هم جای کار زیادی دارد. 

این غار نورد کرمانشاهی تصریح کرد: کرمانشاه می تواند به مقصدی برای غارنوردان مطرح دنیا تبدیل شود، اما متاسفانه در سالهای اخیر تلاش زیادی از سوی رسانه های خارجی صورت گرفته که آنها را از سفر به ایران و کرمانشاه برحذر داشته که در این زمینه باید اقداماتی انجام دهیم. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • کوهستان «پرآو» پتانسیل برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی غارنوردی را دارد
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۷ اردیبهشت
  • محکومیت هزار و ۲۳۹ میلیارد ریالی برای عرضه خارج از شبکه لاستیک خودرو
  • سنگ چاقو تیز کنی که برای قصاب ۸۰۰ میلیون ریال آب خورد!
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • ۸۰ درصد جامعه استان از طرح فجرانه استفاده کردند
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۵ اردیبهشت