Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با بیان این که در آیات و روایات اشاره‌ هایی به مسائل طب شده است که ما نمی ‌توانیم آن ها را انکار کنیم، گفت: روایاتی که از معصومین در مورد طب آمده است باید بررسی شده و صحت آن ها مورد تایید قرار گیرد.
وی عصر شنبه در دیدار جمعی از کارکنان مجموعه سلامتکده و شرکت داروسازی بوعلی دارو با اشاره به این که بتازگی گفته می ‌شود طبی به نام طب اسلامی نداریم، افزود: باید دید منظور این افراد از طب اسلامی چیست؛ اگر منظور این است که اسلام مکتبی به نام طب آورده است، این حرف درست نیست و ما نمی‌ گوییم که اسلام مکتب جدید طب مانند عقائد و اخلاق ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که ما طبی به نام طب مسلمین داریم، ابراز داشت: علمای اسلام از جمله علمایی بودند که علم طب را دنبال کرده ‌اند که نمونه آن کتاب قانون بوعلی سیناست که مشهور است 300 سال در دانشگاه‌ های اروپا تدریس می ‌شده است.
وی تصریح کرد: علمای اسلام یکی از بزرگ‌ ترین دانشمندان در علوم مختلف بوده و در میان علمای اسلامی، علمای شیعه دارای یک نشاط و تلاش فراوان بوده ‌اند و کسانی که به این کتاب ‌ها بتوانند احاطه پیدا کنند می ‌توانند از طب علمای اسلام بهره‌ مند شوند.
این مرجع تقلید با بیان این که درباره طب سنتی هم افراط و هم تفریط وجود دارد، گفت: گاهی افراط می‌ کنند و می‌ گویند تنها طب اسلامی صحیح است و گاهی تفریط می ‌کنند که طب صحیح طب جدید است و طبی که از علمای اسلام رسیده همه باطل است.
وی با بیان این که بشر از ابتدا طب را تجربه کرده و این که بگوییم هرچه از علم طب در قدیم، باطل بوده دروغ محض است، افزود: کار شما در سلامتکده بوعلی که از هر 2 گروه طب اسلامی و طب جدید استفاده کرده ‌اید بسیار پسندیده است و نشان می ‌دهد شما هر 2 را قبول دارید.
وی اضافه کرد: این که عده‌ ای تنها با خواندن یک کتاب ادعا کنند متخصص در طب سنتی هستند بسیار اشتباه است و کار شما که بیش از 20 سال در این زمینه تجربه ‌دارید با کار این افراد تفاوت دارد.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: عده ‌ای خرافات را با طب سنتی قاطی کرده‌ اند و این خرافات سبب شده که اعتبار طب سنتی کاهش یابد؛ باید جلوی کسانی را که خرافات را به نام طب گسترش می‌ دهند گرفته شود.
وی افزود: یکی از خطراتی که اسلام را تهدید می ‌کند همین خرافات است و باعث می ‌شود مسائل خرافی جزیی از عقاید شود و موجب گردد عقاید اصلی هم متزلزل شود.
آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: باید شورایی از افراد آشنا به طب جدید و قدیم تشکیل شود و موسسات و اشخاص را بررسی کنند تا نه آن هایی که صلاحیت دارند حذف شوند و نه آن هایی که صلاحیت ندارند وارد کار شوند.
وی گفت: گروهی نیز باید اسناد روایاتی که به ما رسیده است را بررسی کنند و آن هایی که اسناد معتبری دارند را جدا کنند؛ مادامی که این روایات با هم باشد همین سرنوشت را خواهیم داشت.
وی گفت: به‌ زودی کنگره ‌ای بین‌ المللی درباره خدمات شیعه نسبت به علوم اسلامی برگزار می ‌شود که از جمله این علوم، علم طب است.
این مرجع تقلید بیان کرد: همواره در کنار حوزه‌ های علمیه افرادی بوده‌ اند که طب اسلامی را می ‌خوانند و علمای بسیار مبرزی در طب داشته‌ ایم و ان شاالله در کنگره ارائه می ‌شود.
وی گفت: اگر حساب‌ ها از هم جدا شود ظلم و ستم بر کسی وارد نخواهد شد و اگر جدا نشود اوضاع روز به روز بدتر خواهد شد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۶۸۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند

در آستانه روز بزرگداشت مقام معلم و به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی، همایش حکمت مطهر در سپاه صاحب الامر (عج) استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در این همایش گفت: آمریکایی‌ها تصور چنین انتقام سختی را از سوی جمهوری اسلامی را نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی اضافه کرد: در اسلام ناب محمدی، معلم و تعلیم و تربیت جایگاه ویژه‌ای دارد و بر احترام به شأن و مقام و منزلت معلم تاکید شده است.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ضمن قدردانی از برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب اظهار کرد: متاسفانه جای کتاب زندگی نامه شهدا در نمایشگاه خالیست.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی با بیان اینکه یکی از افتخارات این انقلاب شهید لشگری بود، افزود: تمام دستاورد‌ها و موفقیت‌های امروز سپاه مرهون خون پاک شهدایی همچون لشگری، بابایی و سایر شهداست.

وی عزت اسلام را مدیون خون شهدا از صدر اسلام تا امروز دانست و گفت: پیوند و ارتباط با شهدا باید افزایش یابد تا در مسیر درست گام برداریم.

در پایان این مراسم از معلمان تقدیر به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مطهری امام
  • آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • آیت‌الله مکارم‌شیرازی: پلیس طرح نور را با قدرت ادامه دهد
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان: درمورد «طرح نور» سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • آیت الله مکارم خطاب به سردار رادان : درمورد « طرح نور » سست نشوید و محکم ادامه دهید