Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، ژنرال هربرت ریموند مک مستر در گفت‌‌وگو با نشریه سعودی «الشرق الاوسط» ایران را بزرگترین تهدید علیه اعراب نام نهاد.

وی در بخشی از این گفت‌‌وگو درباره ایران و گذشت دو سال از برجام گفت: «همانطور که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها گفته است، توافق هسته‌ای با ایران بدترین معامله بوده و البته دلایل زیادی در این باره وجود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی این است که در این توافق تمامی مزایا برای ایران فراهم شده و همچنین تا پایان توافق 10 ساله که البته اینک دو سال از آن گذشته، ایران منتظر مانده و هنگامی که توافق منقضی شد، به آستانه اتمی خواهد رسید که این امکان را به حکومت این کشور می‌دهد با سرعت بسیار زیادی به سوی ساخت جنگ افزارهای اتمی برود. ایران همچنان در تمام این مدت می‌تواند سامانه‌های موشکی و پرتاب آن‌ها را توسعه دهد.»

ژنرال مک مستر در بخش دیگر این گفت‌و‌گو اظهار داشت: «ترامپ درباره ماندن در برجام بر اساس اولویت‌هایش که امنیت مردم آمریکا است تصمیم گیری می‌کند. وظیفه دولت ترامپ فراهم آوردن گزینه‌های مختلف است. تازمانی‌که ایالات متحده و شرکای ما در این توافق باقی هستند، ما باید ایران را مقید به اجرای تعهدهایش نماییم. به عنوان مثال، اینک می‌دانیم که ایران توافقنامه را نقض کرده است، زمانی که ایران توافقنامه را نقض می‌کند، به آنها تذکر داده می‌شود و اگر آن‌ها در مدت معینی از توافق پیروی کنند، دیگر به عنوان ناقض توافق قلمداد نمی‌شوند.»

«مورد دیگر این است که این معامله برای ایران بسیار عالی و برای همه خطرناک است بنابراین، اولین قدم این است که به طور دقیق این معامله را اجرا کنید. انواع بازرسی‌ها وجود دارد که می‌توانند صورت گیرند اما انجام نشده‌اند. قابلیت‌های نظارتی زیادی وجود دارد که اجرا نشده است. تمام طرف‌های درگیر باید بر اجرای دقیق توافق تمرکز کنند.»

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در خاتمه گفت: «ترامپ قبلا اعلام کرده که ایران به تعهد خود عمل نکرده است. آن‌ها قطعا به روح توافق پایبند نیستند. ایران به جای کمک به صلح و امنیت منطقه، از نیروهای نیابتی و شبکه‌های تروریستی برای تحریک در خشونت آفرینی و قربانی کردن افراد بی گناه در خاورمیانه استفاده می‌کند. ایران به این شبکه‌ها سلاح‌های مخرب می‌دهد و در عین حال سعی دارد مسیر زمینی را از ایران به لبنان و سوریه بسازد.

به اشتراک گذاری کد خبر : 2996561138946310179 برچسب‌ها : اعراب برجام تداوم سریال اتهام‌ زنی‌ علیه ایران توسط مقامات آمریکایی لینک کوتاه : اخبار مرتبط پیام روسیه به آمریکا: در برجام بمان شنبه 25 شهریور 1396 09:26 تخلفات آمریکا به برجام ضربه می زند شنبه 25 شهریور 1396 16:45 تکرار ادعاهای نخ نمای آمریکا علیه ایران شنبه 25 شهریور 1396 17:00 برجام توافق بین‌المللی است/ همه طرف‌ها در برابر رفتارهای نابخردانه ایستادگی کنند شنبه 25 شهریور 1396 16:50

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها پشت پرده نجات جان 11 ایرانی از دست داعش / حماسه حاج حسین قمی فرمانده شهید حججی محکومیت محمدرضا نکونام به 5 سال حبس، شلاق و خلع لباس روحانیت چرخش سیاست امارات نسبت به ایران درخواست قصاص برای ملی‌پوش متهم به قتل +عکس قتل هولناک ابوالفضل در لانه کبوتران +عکس دوقلوهایی که روزی 4 بار اشک بازیگر مشهور را درمی آورند سلفی های جالب مسی و همسرش +عکس تبدیل شدن دختر 11 ساله زوج مشهور بازیگری به پسر! لاغری و دفع سنگ کلیه با این میوه پاییزی+ اینفوگرافی جزئیات جدید از پرونده سرکرده عرفان حلقه لیست همه پربازدیدها برگزیده‌ها یورش زندانیان به دو مامور پلیس آمریکا جا خوش کردن مار پیتون در یک استخرخانگی هنر نقاشی با آیه‌های قرآن روی شیشه سارق به پیرزن هم رحم نکرد نبرد سرعت میان جت جنگی با لامبورگینی رونمایی از مرتفع‌ترین آسمانخراش در چین زندگی مرد هندی در کنار مارها پسر مارسلو و اولین هت تریک در رئال مادرید رقص محلی علیرضا بیرانوند در یک مهمانی دیدار سرلشکر سلیمانی با فرزندان شهید مدافع حرم آخرین مطالب همه سایت 23:01 تداوم سریال اتهام‌ زنی‌ علیه ایران توسط مقامات آمریکایی 23:00 یورش زندانیان به دو مامور پلیس آمریکا 22:59 برتری منتخب مشهد در دیدار افتتاحیه ورزشگاه امام رضا(ع) 22:45 فوت ۳۰ نفر از زائران ایرانی در حج ۹۶ 22:30 حمله پلنگ به یک روستایی 22:15 افزایش مرگ ناشی از هاری در سیستان 22:01 قیمت نفت خام سبک ایران به مرز ۵۳ دلار رسید 22:00 جا خوش کردن مار پیتون در یک استخرخانگی 21:48 هشدار العبادی به مقامات کردستان عراق 21:47 شکست السد در شب حضور پورعلی گنجی و گلزنی ژاوی فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۶۸۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی + ویدئو

به گزارش همشهری آنلاین،‌ اتفاق مهمی در آمریکا در حال وقوع است. دانشجویانِ برترین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جهان در آمریکا علیه اسرائیل قیام کردند. بالغ بر ۷۹ دانشگاه در آمریکا در این اعترضات شرکت کردند.

دولت آمریکا نیز سیاست مشت آهنین را انتخاب کرده است. الجزیره روز ۱۰ اردیبهشت گزارش داد که بیش از ۱۶۰۰ دانشجو در سراسر آمریکا دستگیر شده‌ است. اما این مشت آهنین در دانشگاه UCLA به گونه دیگری رقم خورد.

اعتراضات علیه اسرائیل در دانشگاه «کالیفرنیا در لس آنجلس» (UCLA) با یورش یک گروه لباس شخصی از طرفداران اسرائیل مواجه شد.

مهاجمان، پرچم اسرائیل را حمل می‌کردند و به سلاح سرد و اقلامی نظیر اسپری فلفل، چوب و سنگ مسلح بودند. نیروهای پلیس نیز نظارت می‌کردند. اما نکته ماجرا اینجاست؛ بخشی از مهاجمین، «فارسی زبان» و از «ایرانیان مقیم کالیفرنیا» بودند.
«سیاوش اردلان» کارمند شبکه BBC فارسی در ایکس خود نوشت: «فرق اعتراضات دانشجوئی دیشب در کالیفرنیا با دو هفته اخیر در امریکا این بود که اینبار به جای پلیس، این دانشجویان طرفدار اسرائیل بودند که به تحصن دانشجویان حامی فلسطینیان هجوم بردند و با اونها درگیر شدند.

«تریتا پارسی» بنیانگذار نایاک و نزدیک به حزب حاکم در آمریکا در صفحه ایکس خود پیرامون وقایع دانشگاه کالیفرنیا نوشت: اینجا تعدادی از حامیان اسرائیلی هستند که به تظاهرکنندگان ضد جنگ در UCLA به صورت خشونت‌بار حمله کردند. می توانید بشنوید که برخی از آنها به فارسی فحاشی می‌کنند. آنها ممکن است از اعضای جامعه بسیار جنگ طلب یهودیان ایرانی‌تبار لس آنجلس باشند.»

روان شناسی فارسی زبانان معارض جمهوری اسلامی در خارج چندان آسان نیست. چرا مهاجران ایرانی باید به تجمع دانشجویان آمریکا حمله کنند؟ سوال را به نحو دیگری می‌توان طرح کرد: اساساً ربط اعتراض دانشجویان آمریکایی به ضد انقلاب چه بود که به عنوان مهاجر و مهاجر زاده در آمریکا به آمریکایی‌ها حمله‌ور شدند؟

این رفتار به همین نقطه ختم نمی‌شود. معارضین جمهوری اسلامی در خارج از ایران، درون خود نیز چند تکه هستند و هر طیف علیه دیگری اقدام می‌کند.

شبکه سلطنت طلب منوتو با شبکه صهیونیستی اینترنشنال درگیر است. هر دو شبکه علیه BBC فارسی موضع‌گیری می‌کنند.
ائتلاف شش نفره موسوم به مهسا که خود را سرکردگان انقلاب ادعایی ۱۴۰۱ معرفی می‌کردند نیز ۴۳ روز بیشتر دوام نیاورد و فروپاشید. ر. پهلوی، ح. اسماعیلیون، م. علینژاد، ن. بنیادی، ش. عبادی و ع. مهتدی (تجزیه طلب) اسامی این شش نفر بودند.

اکنون سمپات‌های افراد مذکور به هتاکانه‌ترین شکل ممکن در حال اقدام علیه دیگری است. به نظر می‌رسد که رفتار ضد انقلاب را نباید در چارچوب منطق تحلیل کرد. طایفه‌ای که منطقی برای ارائه ندارد جز فحاشی و چماق!

کد خبر 849524 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی + ویدئو
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق