Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@16:50:18 GMT

روش استفاده از روغن جوجوبا

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۶۹۴۵۵

روغن جوجوبا در مراقبت از پوست صورت محبوبیت زیادی دارد اما آنچه که بسیاری در مورد آن آگاه نیستند این است که به ویژه برای مبارزه با چین و چروک مناسب است. در این مقاله به فواید استفاده از روغن جوجوبا برای چین و چروک پرداخته می‌شود.

بیتوته:روغن جوجوبا از دانه‌های گیاه جوجوبا استخراج می‌شود. نام علمی این درختچه چند ساله Simmondsia chinensis است و در جنوب غربی ایالات متحده رشد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در واقع شکل مایعی از موم‌های گیاهی است. در شکل خالص، این روغن به رنگ مایع طلایی روشن است که بدون بو است. روغن جوجوبا برای پوست خوب است چون منبعی غنی از ویتامین E، ویتامین‌های B، سیلیس، مس، روی و ... است. تمامی این اجزا برای داشتن پوست سالم مفید هستند.

فواید روغن جوجوبا
بزرگترین فایده روغن جوجوبا این است که ترکیب آن شباهت بسیار زیادی به روغن طبیعی پوست یا همون سبوم دارد که این روغن از غدد چربی تولید می‌شوند و پوست را نرم و انعطاف پذیر می‌کنند. بنابراین روغن به خوبی با سبوم ترکیب می‌شود و به عمق منافذ پوستی نفوذ می‌کند و پوست را هیدراته نگه می‌دارد. بنابرایناین روغن به مرطوب ماندن پوست کمک می‌کند و خاصیت الاستیکی به پوست می‌بخشد. هرچه که ما پیرتر می‌شویم، تولید سبوم در بدن کاهش می‌یابد و پوست خشک می‌شود. روغن جوجوبا به عنوان مکمل برای پوست عمل می‌کند و باعث بازگشت تعادل روغن طبیعی پوست شده و از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. هرچه روغن به تامین رطوبت مورد نیاز پوست و مرطوب نگه داشتن آن کمک می‌کند، چین و چروک کمتری مشاهده می‌شود. قبلا در مورد این موضوع که روغن جوجوبا حاوی مقدار بالایی ویتامین E است بحث کردیم که این ویتامین یک آنتی اکسیدان بسیار عالی است. کیفیت آنتی اکسیدانی روغن از هرگونه آسیب بیشتر به پوست که در نتیجه افزایش سن ایجاد می‌شوند جلوگیری می‌کند. بنابراین احتمال ظهور چین و چروک تازه کاهش می‌یابد. کسانی که دارای پوست مستعد ابتلا به آکنه دارند می‌توانند با استفاده از این روغن با چین و چروک مقابله کنند. این روغن منافذ پوستی را مسدود نمی‌کند و خواص ضدباکتری آن باعث کشته شدن باکتری ایجادکننده آکنه می‌گردد. بدین ترتیب می‌توانید از ظهور آکنه نیز جلوگیری کنید.
خاصیت روغن جوجوبا,خواص درمانی روغن جوجوبا


نحوه استفاده از روغن جوجوبا برای چین و چروک
روش‌های مختلف زیادی برای استفاده از روغن جوجوبا جهت کاهش چین و چروک وجود دارد. چند روش ساده در زیر توضیح داده شده است.

روش1: نیاز دارید که برای از بین بردن خطوط ریز که در دور چشم‌ها ظاهر می‌شوند تلاش بیشتری بکنید. یک کاسه کوچک بردارید و 30 قطره روغن جوجوبا داخل آن بریزید. سپس ده قطره روغن گلیسیرین، روغن اسطوخودوس، روغن نرولی و حدود 50 قطره روغن کرچک اضافه کنید. همه این روغن‌ها را به خوبی ترکیب کنید. حال، یک قطره از این روغن را روی انگشت حلقه دست چپ قرارداده و به آرامی اطراف چشم بمالید. فقط مراقب باشید تا روغن با چشم تماس پیدا نکند. هر شب قبل از رفتن به رخت خواب این ترکیب را بمالید.

روش2: هنگامی که با مشکل چین و چروک پوست صورت روبرو می‌شوید، در این صورت باید از روغن جوجوبا به عنوان مرطوب کننده پوست استفاده کنید. صورت خود را با آب گرم و پاک‌کننده‌های روزمره صورت بشویید و سپس به آرامی خشک کنید. مقدار کمی روغن جوجوبا را بر روی توپ پنبه‌ای بمالید و آن‌را به سراسر صورت به صورت یک لایه نازک بمالید. از روغن بیش از حد که باعث اشباع شدن چهره می‌شود استفاده نکنید. اگر احساس می‌کنید که میزان روغن روی صورت بیش از حد است با استفاده از یک گلوله پنبه‌ای خشک روغن اضافی را پاک کنید. چون این روغن به راحتی جذب پوست می‌شود و پس از اعمال آن احساس چرب بودن دست نمی‌دهد می‌توانید آن‌را به عنوان مرطوب کننده روزانه در طول روز مصرف کنید.

روش3: باید از ماسک صورت که حاوی روغن جوجوبا است استفاده کنید و پوست در حال پیر شدن را تغذیه کنید. مواد تشکیل دهنده اصلی ماسک شامل یک تکه خیار تازه به طول 1 اینچ، نصف فنجان انگور تازه، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری روغن جوجوبا است. تمام این مواد را در مخلوط‌کن قرار دهید تا خمیر نرمی تشکیل شود. خمیر را به صورت ضخیم روی گردن و صورت قرار دهید. اجازه دهید در حدود 20 دقیقه بر روی پوست بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. باید این درمان را یک بار در هفته ادامه دهید تا مجددا پوست نرم و صافی داشته باشید.

روغن جوجوبا بیش از هر محصول چین و چروک دیگر برای مراقبت از پوست ترجیح داده می‌شود چون دارای محتوای سمی نیست. مهم‌تر از همه به صورت طبیعی دارای خاصیت ضدحساسیت است و به ندرت منجر به عارضه جانبی در پوست می‌شود. در هنگام خرید روغن جوجوبا باید کمی مراقب باشید. برچسب روی آن را با دقت بخوانید تا حاوی خالص‌ترین و طبیعی‌ترین روغن باشد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۶۹۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با اشاره به اینکه از محل صادرات ۵۰۰ هزار تن محصول تولیدی در سال ۱۴۰۲، ۴۰۰ هزار میلیون دلار ارزآوری برای کشور حاصل شده است، گفت: دو پروژه مهم توسعه‌ای این شرکت برای تولید محصولات باکیفیت امسال به بهره‌برداری می‌رسد که نقشی مهم در تکمیل زنجیره ارزش و توسعه سبد صادراتی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شانا، فرهاد امین‌دهقان در نشستی خبری که ظهر امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه) با حضور اصحاب رسانه در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برگزار شد، بیان کرد: این شرکت سال گذشته با ۱۰۰ درصد ظرفیت، ۷۴۶ هزار تن تولید محصول داشته که از این مقدار ۵۰۰ هزار تن آن به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار صادر شده است.

وی همچنین با اشاره به تمرکز این شرکت برای به‌دست آوردن بازار آفریقا گفت: این شرکت هم‌اکنون محصولات خود را به ۱۱ کشور دنیا از جمله هند، چین، امارات،‌ کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی صادر می‌کند.

مدیرعامل نفت سپاهان با تأکید بر اینکه تولید محصولات باکیفیت در نفت سپاهان در اولویت اصلی قرار دارد،‌ افزود: این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن پایه در منطقه خاورمیانه، کیفیت را به جای تنوع محصولات سرلوحه کار خود قرار داده است.

امین‌دهقان در تشریح گزارش عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۲ تأکید کرد: شرکت نفت سپاهان پارسال ۲۴۰ هزار تن محصول را در بازار داخل عرضه کرد.

پیشرفت ۹۰ درصدی ۲ پروژه مهم صادراتی نفت سپاهان

وی همچنین از بهره‌برداری از دو پروژه مهم توسعه‌ای این شرکت در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: پروژه‌های FRW (پارافین‌های مدیکال گرید) و TDAE (تولید روغن فرآیند سبز) هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل نفت سپاهان همچنین از تشکیل معاونت طرح و توسعه برای استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و اعلام کرد: هدف از همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، افزون بر افزایش کیفیت محصولات، تولید محصول خاص در جهت دریافت معتبرترین گواهینامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.

به گزارش شانا، شرکت نفت سپاهان از زیرمجموعه‌های صندوق بازنشستگی صنعت نفت، بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده روغن پایه گروه یک در خاورمیانه است و سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن روغن و انواع فرآورده مازاد بر نیاز کشور را به کشورهای شرق آسیا، هند، امارات و... صادر می‌کند.

دیگر خبرها

  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • این سبزی سه برابر پرتقال ویتامین ث دارد
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی