Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز زاهدان ،و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار عبدالرحیم کردی اظهار کرد: فاز نخست پروژه نگین مکران با ظرفیت تولید سالانه 8.5 میلیون تن متانول و اشتغال زایی بیش از ھشت ھزار نفر تا اواسط سال 98 به بھره برداری می رسد .

وی افزود: عملیات اجرایی پتروشیمی نگین مکران در سال 91 و در قالب سه فاز آغاز شده که برآورد اولیه برای به اتمام رسیدن تمامی فازھای آن 10 سال است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان این که خوراک اصلی مجتمع پتروشیمی چابهار از نیروگاه گاز ایرانشهر تامین می شود تصریح کرد: عملیات اجرایی خط انتقال گاز ایرانشهر-چابهار با اعتباری بالغ بر هزار و صد میلیارد تومان به طول 285کیلومتر از اسفند 95 آغاز شده است و تا کنون25کیلومتر از آن لوله گذاری شده است.

کردی زمان بهره‎برداری از این پروژه را بهار 98 اعلام کرد و گفت: اعتبار این پروژه از طریق منابع داخلی شرکت پتروشیمی نگین مکران تامین می شود و پس از بهره برداری مردم شهر چابهار نیز از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه خط انتقال گاز به چابهار در سه جبهه در حال اجراست افزود: روزانه بیش از 500نفر در پروژه خط لوله گاز ایرانشهر –چابهار مشغول به کار هستند که با فعال سازی جبهه های دیگر میزان اشتغال زایی به بیش از 2هزارنفر نیز می‌رسد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به مذاکره یک شرکت هندی با شرکت پتروشیمی نگین مکران برای احداث این کارخانه گفت: کارخانه اوره هند با سرمایه گذاری دوشرکت هندی و یک شرکت ایرانی به میزان 800میلیون دلار در منطقه آزاد چابهار احداث می شود.

کردی هم چنین از ساخت نیروگاه 340مگاواتی برق منطقه آزاد چابهار خبرداد و گفت: این نیروگاه با سرمایه گذاری 780میلیارد تومان برای مصرف شهرک پتروشیمی نگین مکران توسط شرکت مپنا ساخته‌ می‌شود.

به گفته وی خوراک نیروگاه برق گاز متان است و بنا به پیش بینی ها 28 ماه آینده به بهره‌بردای می‌رسد چراکه سعی شده هم زمان به رسیدن گاز به چابهار به افتتاح شود.

انتهای پیام/ع

تحول عظیم ملی در چابهار

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۶۹۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر

سپاهی رییس امور عشایر شهرستان‌های چابهار ودشتیاری دراین باره گفت: در پی بارش باران اخیر روستاییان وعشایر جنوب استان خوشحال و سرسبزی مراتع باعث چرای بهتر دام‌های آنها خواهدشد

سپاهی ادامه داد: در حوزه عشایر چابهار فقط یک منطقه عشایری راه ان مسدود شده است وبا فروکش کردن باران در حال بازگشایی آن هستیم

وی با اشاره به اینکه قبل از سیل وبحران علوفه مورد نیز به عشایر داده شده است افزود: در زمان سیل توانستیم با مدیریت وخرد جمعی خدمت گزار واقعی باشیم


رییس امور عشایر شهرستان چابهار خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه قسمتی از گوشت ولبنیات مورد نیاز را عشایر منطقه تامین میکنند وبارش‌های اخیر باعث افزایش این تولیدات خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آمریکا در بحث فلسطین در حال تحول است
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم