Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-02@13:31:47 GMT

۱۰ درصد معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۶۹۹۳۹

۱۰ درصد معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور بانوان گفت: ۱۰ درصد جامعه معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند که این آمار روند صعودی دارد. به گزارش جهان نيوز؛ فاطمه عباسیامروز درحاشیه مراسم افتتاح نخستین مرکز ترک اعتیاد بانوان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: متأسفانه رشد صعودی اعتیاد در میان بانوان تهدید جدی است و اکنون10 درصد معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور بانوان زنان را ستون خانواده دانست و گفت: در این راستا باید به صیانت و نگاهبانی از این ستون و قشر مؤثر جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

عباسی از فعالیت 47 کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان در کشور خبر داد و افزود: برای بازگشت زنان معتاد به جامعه و آغوش خانواده باید کمکها و یارانه مرکزترک اعتیاد بانوان را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه با افزایش حضور زنان در جامعه مهارت اجتماعی آنان افزایش نیافته است، بیان کرد: رشد صعودی اعتیاد در میان زنان به صورت تهدید درآمده است.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور بانوان با اشاره به ویژگی‌های کمپهای ترک اعتیاد بانوان، اظهار کرد: در این کمپ‌ها بدون استفاده از دارو، خدمات روان‌درمانی، مددکاری و حمایت‌های اجتماعی به مددجویان ارائه می‌شود.

عباسی با بیان اینکه اعتیاد در میان زنان جوان گسترش بیشتری دارد، اظهار کرد: زنان بیشتر به مصرف مواد مخدر سنتی مانند تریاک گرایش دارند و ماده مخدر شیشه نیز به‌علت سهولت در دسترسی رو به افزایش است.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد در میان زنان جوان گسترش بیشتری دارد، اظهار کرد: زنان بیشتر به مصرف مواد مخدر سنتی مانند تریاک گرایش دارند و ماده مخدر شیشه نیز به دلیلسهولت در دسترسی رو به افزایش است.

اولین مرکز ترک اعتیاد بانوان کرمانشاه با ظرفیت 60 نفر و با اعتبارات بخش خصوصی و کمک سپاه در خیابان سعدی افتتاح شد. منبع: تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۶۹۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور

مطابق آخرین آمارها ۷۰۰۰ تعاونی زنان با عضویت بیش از ۶۶ هزار نفر و ایجاد ۹۲ هزار فرصت شغلی در کشور فعالیت دارند و تشکیل تعاونی های زنان در دولت سیزدهم رشد ۲۲ درصدی داشته است.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر تعاونی‌های زنان نقش بسزایی در رشد و توسعه اقتصاد، تولید ناخالص داخلی، اشتغالزایی و درآمدزایی دارند.سیر تاریخی فعالیت بانوان در ایران نشان می‌دهد زنان از دیرباز در زمینه‌های مختلف از صنایع دستی و مشاغل هنری گرفته تا تولید فرش دستباف و امور باغی و کشاورزی فعالیت داشته و سهم بسزایی از تولید و اشتغال خُرد و خانگی را در قالب تعاونی‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

امروز سازمان‌های‌ بین‌المللی، تشکیل تعاونی‌های زنان را به‌ عنوان یکی از راهبردهای اساسی کاهش نابرابری‌ها و افزایش مشارکت در کلیه امور اقتصادی و اجتماعی به دولت‌ها توصیه می‌کنند.

در کشور ما نیز طی یک دهه گذشته بنگاه‌های کوچک و متوسط بسیاری با عنوان تعاونی زنان در کشور تاسیس و با اقبال خوبی همراه شدند.این تعاونی‌ها در گرایش‌های‌ مختلف اعم از تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالیت کرده و عمده تولیدات آن‌ها در حوزه‌ خدمات، کشاورزی، صنایع غذایی،صنایع ‌دستی، گلیم، فرش دستباف و گیاهان دارویی بوده است.

آنطور که حامد ویس کرمی - معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی - گفته ۴۵ درصد از تعاونی‌های زنان در گرایش‌های فرش دستباف، صنعت و صنایع دستی، ۱۸ درصد در گرایش کشاورزی، ۲۳ درصد در رشته خدمات و ۱۴ درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند.

طبق گزارش ها ۴۵ درصد از تعاونی‌های زنان در گرایش‌های فرش دستباف، صنعت و صنایع دستی، ۱۸ درصد در گرایش کشاورزی، ۲۳ درصد در رشته خدمات  و ۱۴ درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند.

وی تقویت تعاونی های زنان را از برنامه های وزارت تعاون در سال جاری ذکر کرده و می گوید خوشبختانه دستگاه‌ها همکاری خوبی با تعاونی ها دارند و حمایت از تعاونی‌ها منجر به ایجاد اشتغال پایدار و امنیت شغلی می شود.
معاون وزیر تعاون درعین حال آماری از تعداد تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم ارائه کرده و می گوید:از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۲۳ شرکت تعاونی زنان با ۱۲ هزار و ۱۹۶ نفر عضو و ۱۸ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه دوره قبل رشد ۲۲ درصدی داشته است.

به گفته ویس کرمی، در حوزه‌های گردشگری نیز ظرفیت‌های کسب و کار و اشتغال خوبی برای بانوان در بخش تعاونی کشور وجود دارد.

تعاونی‌های زنان تعاونی‌هایی هستند که حداقل  ۷۰ درصد اعضا آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

بر اساس تازه ترین آمار تعداد  ۷۰۰۰  تعاونی زنان با عضویت بیش از ۶۶ هزار نفر و ۹۲ هزار فرصت شغلی در کشور فعال هستند. 

به گزارش ایسنا، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اعضای شرکت‌های تعاونی زنان از محل منابع بانک توسعه تعاون، حمایت مالی در قالب وام و کمک بلاعوض با هدف توسعه بازار و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی از جمله برنامه‌های حمایتی معاونت امور تعاون از تعاونی‌های زنان بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق طلا از بانوان کهنسال در فلاورجان
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند
  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند