Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پایگاه خبری «فارین پالیسی» به نقل از منابع دیپلماتیک خود از دیدار وزیر خارجه آمریکا با وزیر امور خارجه کشورمان طی هفته آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان،پایگاه«فارین پالیسی» به نقل از منابع دیپلماتیک خود از دیدار وزیر خارجه آمریکا با وزیر امور خارجه کشورمان طی هفته آینده خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارین پالیسی نوشت: «رکس تیلرسون» خود را برای حضور در نشتست با «محمد جواد ظریف»و مقامات دیگر کشورها و مذاکره در خصوص توافق هسته‌ای آماده می‌کند.

این پایگاه افزود: این نخستین دیدار دیپلمات‌های ارشد دولت ترامپ با همتایان ایرانی خود است.

بر اساس این گزارش دیدار هفته آینده تیلرسون و ظریف در حالی صورت می‌گیرد که یک ماه پس از این دیدار قرار است ترامپ سومین گزارش خود درباره پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را به کنگره آمریکا تحویل دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: این نشست که در سطح وزیران برگزار خواهد شد برای عصر روز چهارشنبه و در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل برنامه ریزی شده و به میزبانی «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد و دیپلمات‌هایی از انگلیس، روسیه، فرانسه، چین و آلمان در این نشست حضور خواهند داشت.

فارین پالیسی می‌نویسد: طی ماه‌های گذشته دو دستگی شدیدی میان مقامات دولت ترامپ در خصوص تأیید و یا عدم تأیید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای به وجود آمده است؛ ماه جولای تیلرسون و دیگر مقامات ارشد کاخ سفید ترامپ را متقاعد کردند تا پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید کند اما ترامپ از این تصمیم ناراضی بوده و امید داشت که ماه اکتبر از این توافق خارج شود.

در این گزارش آمده است: دولت ترامپ با اشاره به برنامه موشکی، ایران را متهم به نقض توافق هسته‌ای می‌کند اما متحدان کلیدی آمریکا بر این عقیده هستند که ایران تا حد زیادی به تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای پایبند بوده و «یوکیا آمانو»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز روز دوشنبه پایبندی ایران به تعهدات خود در قبال این توافق را تأیید کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۰۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...

روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد، اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بار‌ها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشور‌های عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفتگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • پوشش کامل فیبرنوری استان قم تا یک هفته آینده انجام می‌شود
  • پوشش کامل فیبر نوری قم ظرف یک هفته آینده انجام می‌شود
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...