Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس جمهوري در گفت‌و‌گوي اخير تلويزيوني خود با تأکيد ويژه بر موضوع اشتغال آفريني، تمام اعضاي کابينه را ملزم به تلاش بيشتر در اين حوزه کرده و گفته است: «کار بزرگي براي اشتغال بايد انجام گيرد و يکي از وظايف مهم‌ دولت حل مسأله اشتغال است».

از جمله نکات مهم مطرح شده در سخنان رئيس جمهوري نقش گردشگري در ايجاد اشتغال است و همان گونه که بارها در سخنانشان استفاده حداکثري از ظرفيت گردشگري را از جمله عوامل توسعه پايدار دانسته‌اند، اين بار نيز با ذکر آماري از ايجاد يکصد هزار شغل در سال گذشته، به سهم گردشگري در اين زمينه اشاره داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ازديگر نکات قابل استخراج در گفته‌هاي رئيس جمهوري تأکيد بر سرمايه‌گذاري و ضرورت حضور فعال بانک‌ها براي توسعه گردشگري است.
با عنايت به نامگذاري امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتي؛ توليد و اشتغال» و با توجه به مطالبات نمايندگان خانه ملت از دولت در اين زمينه، اجماعي روشن در زمينه توسعه اشتغال و کارآفريني در بدنه نظام و جامعه به وجود آمده است و بدون شک گردشگري يکي از حوزه‌هاي مهم در اين زمينه است. صنعت گردشگري در ايجاد اشتغال داراي مزيت‌ها و ظرفيت‌هاي ويژه است. يکي از مزيت‌هاي متمايز صنعت گردشگري در مقايسه با صنايع ديگر ايجاد شغل به دو صورت مستقيم و غيرمستقيم است؛ به اين معنا که در قبال هر شغل مستقيم در زمينه گردشگري چندين شغل وابسته و پيراموني ايجاد مي‌شود.
به‌عنوان مثال وقتي در يک شهر هدف گردشگري، امکانات زير ساختي مانند مکان مناسب اقامتي، مجتمع پذيرايي و ديگر تأسيسات و تجهيزات لازم براي جذب گردشگر احداث شود، علاوه بر ايجاد اشتغال مستقيم در حوزه خدمات گردشگري، موجب رونق کسب و کار بسياري از فروشندگان صنايع دستي، توليدکنندگان مواد غذايي و پوشاک، رانندگان، رستوران‌داران و ده‌ها شغل خواهد شد. از ديگر مزيت‌هاي گردشگري نياز به سرمايه اندک براي ايجاد شغل است. به‌عنوان مثال اگر در حوزه صنايع مادر يا پتروشيمي براي ايجاد هر شغل بايد صدها ميليون تومان هزينه شود در حوزه گردشگري با 40 تا 50 ميليون تومان مي‌توان شغل ايجاد کرد.
همچنين در حوزه گردشگري سرمايه‌گذاري در بخش بوم گردي با کمترين هزينه بيشترين بازده و ارزش افزوده را دارد، چراکه تقريباً مهم‌ترين امکانات اوليه همچون جاذبه گردشگري و مکان اقامتي و پذيرايي فراهم است و فقط با سرمايه‌گذاري در تجهيز و ساماندهي مي‌توان براي ده‌ها نفر به‌طور مستقيم و غير مستقيم شغل ايجاد کرد. هم‌اکنون در ميان گردشگران غربي عطشي سيري‌ناپذير براي تجربه حضور در مناطق بکر و دست‌نخورده ايران وجود دارد و حاضرند براي چند روز زندگي در کوير يا در ميان عشاير، هزاران دلار هزينه کنند ضمن اينکه آنان در چنين سفري انتظار اقامت در هتل 5 ستاره و برخورداري از امکانات لوکس را ندارند.
از ديگر مزيت‌هاي توجه به توسعه گردشگري، ايجاد اشتغال پايدار و هويت دار و ماندگار است، به اين معنا که مشاغل اين حوزه به دليل وجود مخاطب و متقاضي بالفعل و قابليت صددرصدي براي افزايش مشتريان، نه تنها ارزش افزوده و درآمدزايي خوبي دارد بلکه استمرار خدمات کيفي در اين بخش موجب گسترش مشاغل و افزايش سرمايه‌ها مي‌شود. فراموش نکنيم يک روز تمامي ذخاير زيرزميني‌مان تمام مي‌شود، استفاده بي‌رويه از امکانات و داشته‌هاي طبيعي‌مان محيط‌زيست را نابود مي‌کند، اما گردشگري صنعتي سبز و پاک و بدون آسيب است که نه تنها نيازي به بلعيدن ذخايرمان ندارد بلکه روز به روز موجب توسعه و آباداني کشور و ارتقاي جايگاه ما در سطح جهان مي‌شود.
ايران براساس آمارهاي جهاني به لحاظ جاذبه‌هاي گوناگون (فرهنگي، مذهبي، طبيعي و تاريخي) جزو 5 کشور بالقوه توانمند در زمينه جذب گردشگر خارجي است و در واقع ما ظرفيتي داريم که با معرفي درست آن و با پذيرايي مناسب از گردشگران خارجي، مي‌توانيم سهم واقعي‌مان را از صنعت پردرآمد توريسم جهان به خود اختصاص دهيم. حوزه گردشگري هم در بيانات رهبر معظم انقلاب در جهت نقش‌آفريني در اقتصاد مقاومتي و هم در اسناد فرادستي کشور مورد تأکيد قرار گرفته است.
با اين رويکرد و با نگاه ويژه‌اي که رئيس جمهوري محترم بر ضرورت توسعه گردشگري دارند، شناسايي و تجميع تمامي ظرفيت‌ها به‌عنوان نخستين گام در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در دستور کار قرار گرفته است و اميدواريم در تعامل بيشتر با بخش خصوصي، سرمايه‌گذاران و بويژه بانک‌ها، شرايط جذب و تأمين اعتبارات لازم به‌عنوان يکي از مهم‌ترين مقدمات در اين زمينه فراهم شود.
*معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري
منبع: روزنامه ايران 26/06/1396
پژوهشم**1197**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۰۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۰۰ روستای کردستان از ارتباط پایدار و با کیفیت برخوردار هستند

ایسنا/کردستان مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: با ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در استان، شرایط بهره‌مندی مشتریان ساکن در یک هزار و ۶۰۱ روستای استان از ارتباطی پایدار و با کیفیت فراهم شده است.

آزاد حکمت، امروز دوشنبه 17 اردیبهشت در گفت‌وگو با رسانه های استان با عنوان این مطلب که سرویس تلفن ثابت به عنوان یکی از سرویس‌های مخابراتی مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است، اظهار کرد: در راستای پاسخگویی به درخواست‌های مشتریان در خصوص ثبت‌نام و واگذاری سرویس تلفن ثابت، پروژه‌های ایجاد و توسعه زیرساخت‌های تلفن ثابت در استان صورت گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر ۶۰۵ هزار و ۱۳۶ شماره تلفن ثابت منصوبه در استان وجود دارد که ۵۲۵ هزار و ۶۶ شماره آن در نقاط شهری و روستایی واگذار شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان، با اشاره به آمار مشتریان فعال تلفن ثابت در استان بیان کرد: میزان ضریب نفوذ این شاخص در استان می‌تواند بیانگر سطح کیفی خدمات قابل ارائه این سرویس به مشتریان باشد.

حکمت ادامه داد: با ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در استان، شرایط بهره‌مندی مشتریان ساکن در یک هزار و ۶۰۱ روستای استان از ارتباطی پایدار و با کیفیت فراهم شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان در ادامه با اشاره به اینکه در راستای تحقق اهداف و شاخص‌های راهبردی در حوزه تلفن ثابت استراتژی‌های قابل توجهی تدوین و برنامه‌ریزی شده است، گفت: قطعا با حرکت در این مسیر شاهد ارتقاء شاخص‌های کمی و کیفی سرویس تلفن ثابت در استان بیش از گذشته خواهیم بود.

وی همچنین تصریح کرد: از آنجاییکه تلفن ثابت یک محصول زیرساختی برای استفاده از دیگر محصولات مبتنی بر این سرویس بشمار می‌رود اضافه کرد: اینترنت خانگی ADSL ،VDSL و FTTH از دیگر محصولات و خدمات قابل ارائه به مشتریان است که تلفن ثابت زیرساخت‌های آن را فراهم آورده است.

حکمت یادآور شد: با تامین تجهیزات و اختصاص سرمایه‌های لازم، پروژه‌های قابل توجهی در استان برای سال جاری در دست اقدام است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • ۱۶۰۰ روستای کردستان از ارتباط پایدار و با کیفیت برخوردار هستند
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است