Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-23@18:03:39 GMT

کدام مجموعه‌های شعر در یک سال گذشته پرفروش شدند؟

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۷۱۰۳۶

کدام مجموعه‌های شعر در یک سال گذشته پرفروش شدند؟

به گزارش بولتن نیوز، هنر یکی از مواهب خداوندی است که سبب آرامش روح انسان می‌شود. یکی از این هنرها شعر است. شعر در هر زمانی رنگ و بوی خاص خود را دارد. زمانی بود که از آن بوی طبیعت به مشام آدمی می‌رسید و ایرانیان با غزل‌های منوچهری آرام می‌گرفتند. زمانی اشعار، رنگ و بوی حماسی و اشعار فردوسی را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد، گاهی با غزل‌های سعدی عاشق می‌شدند و گاهی با غزلیات مولانا، آثار سنایی و غزلیات حافظ رنگ و بوی عرفان می‌گرفتند و اندیشه و فلسفه را از خیام نیشابوری می‌آموختند. مردم این روزهای سرزمین‌مان علاوه بر این شاعران با قیصر امین‌پورها، سهراب سپهری‌ها، نیما یوشیج‌ها، سیدحسن حسینی‌ها، مشفق کاشانی‌ها و شاعران دیگری نیز، خو گرفته اند. شاعرانی که هر کدام رنگ و بوی خاص خود را دارند و در واقع هر کدام‌شان گلی هستند که عطر خود را در فضای ادبیات سرزمین‌مان می‌پراکنند. همان‌ها که اگر خدای ناکرده روزی نباشند، یک پای احساسمان می‌لنگد و کسی نیست ما را به دوست داشتن خود، آدم‌ها و هستی فرا بخواند. به بهانه فرا رسیدن روز شعر و ادب فارسی به سراغ بوستان شعر رفتیم تا ببینیم کدام کتاب‌ها در بازار کتاب در یک سال گذشته پرفروش شدند.

مجموعه شعر «مهر آبان» مجموعه غزل‌های عاشقانه امید صباغ نو است که توسط انتشارات فصل پنجم منتشر شد. این کتاب در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که در سال 95 برگزار شد در ردیف پرفروش‌های این انتشاراتی قرار گرفت. این شاعر در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با مجموعه شعر دیگر خود به نام «تن‌ها» حاضر شد. این کتاب 48 غزل این شاعر را دربر‌می‌گیرد. اکثر آثار آن با مضامین عاشقانه سروده شده‌اند. در این اثر اشعاری با مضمون‌های اجتماعی و آیینی نیز وجود دارد. این کتاب در روز هفتم نمایشگاه به چاپ دوم رسید.

«طوفان» واژه مجموعه شعر سید حمیدرضا برقعی است که توسط انتشارات فصل پنجم در بیست و نهمین و سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شد. این کتاب در هر دو دوره نمایشگاه کتاب، جزو پرفروش‌های این انتشاراتی قرار گرفت. سید حمیدرضا برقعی از جمله شاعرانی است که اشعار زیادی در مدح و مرثیه ائمه اطهار (ع) دارد. اما شاعر دیگری که اثر او در هر دو دوره نمایشگاه کتاب پرفروش شد، علیرضا بدیع است. کتاب این شاعر به نام «چله تاک» توسط انتشارات فصل پنجم در بیست و نهمین و سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شد و در هر دو دوره برگزاری نمایشگاه کتاب، در لیست پرفروش‌های این انتشاراتی قرار گرفت.کتاب «چله تاک» مجموعه شعرهای عاشقانه علیرضا بدیع است. اثر دیگر او به نام «ماه و ماهی» در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توسط نشر چشمه منتشر شد. این کتاب پس از نمایشگاه کتاب به چاپ دوم رسید و هم اکنون در لیست پرفروش‌های نشر چشمه قرار دارد. ماه و ماهی هم مجموعه شعرهای عاشقانه علیرضا بدیع است.

کتاب «حفره‌ها» و «هیچ چیز مثل مرگ تازه نیست» اثر گروس عبدالملکیان پرفروش شد. کتاب حفره‌ها به چاپ پانزدهم و هیچ چیز مثل مرگ تازه نیست به چاپ دهم رسید. این کتاب‌ها را نشر چشمه منتشر کرده است. گروس عبدالملکیان شاعری نوگراست که علاقه‌مندان به شعر او را با آثاری که در قالب سپید منتشر کرده است می‌شناسند. تفاوت کتاب حفره‌ها نسبت به آثار قبلی گروس عبدالملکیان توجه بیشتر او به فرم و تکنیک است. گویی شاعر عمد دارد که حضور خودآگاهش در شعرها نمود بیشتری داشته باشد.

کتاب‌های فاضل نظری به نام‌های «آنها»، «ضد»، «گریه‌های امپراتور» و «کتاب» توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. این کتاب‌ها جزو مجموعه‌های شعر پرفروش از یک سال گذشته تاکنون بوده است. «کتاب» عنوان مجموعه شعری از فاضل نظری است که در سال 1395 منتشر شد. آخرین مجموعه شعر این شاعر قبل از «کتاب»، اثری با نام «سه‌گانه» بود. در سه گانه فاضل نظری مجموعه‌های شعر اقلیت، آنها و ضد را می‌بینیم. اولین مجموعه شعر این شاعر «گریه ‌های امپراتور» نام دارد. از این رو که وی شاعری غزلسرا است، در تمام مجموعه‌های شعرش می‌توان اشعاری در قالب غزل مشاهده کرد. کار انتشار این کتاب را نیز مانند سایر مجموعه‌های شعر فاضل نظری، انتشارات سوره مهر بر عهده داشت. اشعار «کتاب» هم مانند دیگر مجموعه‌های شعرش یک مضمون واحد ندارد. در جایی درباره حضرت علی (ع) شعر می‌سراید و در جایی دیگر عاشقانه سخن می‌گوید.

در این میان آثاری بودند که تنها در یک سال پرفروش شدند و نام آنها را در لیست پرفروش‌های سال‌های قبل نمی‌بینیم. از جمله آن‌ها کتاب «مدارا» اثر محمد شیخی است که در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توسط انتشارات فصل پنجم عرضه شد و در لیست پرفروش‌های این انتشاراتی در این دوره از نمایشگاه کتاب قرار گرفت. از دیگر مجموعه‌های شعری که مانند این مجموعه شعر است می‌توان به «نت‌های گریه‌دار» اثر محمدحسین ملکیان اشاره کرد.

«غزل زندگی کنیم» اثر محمدعلی بهمنی توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شد. از این شاعر تاکنون 12 مجموعه شعر مانند «باغ لال»، «نیستان»، «عشق است»، «شاعر شنیدنی است»، «من زنده‌ام هنوز و غزل فکر می‌کنم» و «عامیانه‌ها» به چاپ رسیده است. مجموعه شعر دیگر وی با عنوان «غزل زندگی کنیم» در 152 صفحه با شمارگان ۲ هزار و 200 جلد از سوی نشر شهرستان ادب به قیمت 6 هزار تومان منتشر شد. انتخاب غزل‌های آن نیز به عهده محمدحسین نعمتی و مبین اردستانی بوده است. این مجموعه شعر نمایی کلی از غزل بهمنی را نشان می‌دهد. غزل زندگی کنیم در بردارنده 72 سروده از مجموعه غزل‌های این شاعر است که کار انتخاب آن را محمدحسین نعمتی و مبین اردستانی به صورت مشترک انجام داده‌اند. این کتاب جزء مجموعه شعرهایی است که در یک سال گذشته پرفروش شد.

کتاب «از آخر مجلس» اثر میلاد عرفان‌پور هم جزو کتاب‌های پرفروش در یک سال گذشته بود. این شاعر، کتاب «از آخر مجلس» را در چهار فصل و یا به قول نوشته کتاب در چهار دفتر تنظیم کرده است. عرفان‌پور کتاب را این گونه آغاز می‌کند: «پیشکش به همه شهیدان، 14 شهید رهپویان وصال و حجت‌الاسلام سید محمد انجوی‌نژاد،که مرا با آسمان آشنا کرد.» «باغی در حوالی من» نام فصل اول کتاب است. فصل اول کتاب مشتمل بر 7 غزل عرفان‌پور است. عرفان‌پور در فصل اول سعی کرده است شعرهایش بیشتر رنگ و بوی زمانه حال را بدهد و گوشه چشمی هم به مسئله شهادت دارد.

کتاب علی داودی به نام «گاهی حواست نیست» هم در لیست مجموعه شعرهای پرفروش در یک سال اخیر قرار دارد. این کتاب مجموعه‌ 53 شعر نیمایی علی داودی است که برای مخاطب بی‌حوصله‌ امروز، نیمایی‌های این کتاب موهبت بزرگی‌ است. علی داودی با رعایت ایجاز و در عین کوتاه‌نویسی، حرف‌های ماندگاری در شعرش گفته است. شاعر، انسانی معمولی است که روی زمین، میان مردم، در مترو، در ترافیک و در همین خیابان‌ها و کوچه‌ها قدم می‌زند و زندگی می‌کند با این تفاوت که او، نگاه حکیمانه و خاص خودش را دارد؛ اندیشه‌ و خیال خاص خودش را دارد و همین روزمره نبودن نگاه شاعر به پدیده‌های اطرافش، موجب شده این نیمایی‌ها هر کدام، حرف مهمی برای گفتن داشته باشند.

کتاب‌های علیرضا آذر به نام‌های «اسمش همین است»، «آتایا»، «آریان» و «اثر انگشت» توسط نشر نیماژ منتشر شده‌اند. هم‌اکنون کتاب‌های این شاعر در لیست پرفروش‌های این انتشاراتی قرار دارد. چند سالی است ادبیاتی در شعر شروع به جولان کرده که ریشه و زمینه بروز آن را می‌توان شعر و جریان موسوم به «پست مدرن» دانست که میدان را برای بسیاری در جهت نازل کردن ارزش شعر، به خصوص قالب کلاسیک و بالاخص قالب غزل باز کرد به طوری که شاعران زیادی که علیرضا آذر یکی از آنهاست، به جز ساختار ثابت غزل که شامل ملزومات عروضی آن است و حتی آن هم در مواردی لنگ می‌زند، نشانه دیگری از «غزلی» بودن کلام و واژه‌ها را در شعر خود ندارد.

کتاب «آواز کرگدن» لیلا کردبچه هم در لیست کتاب‌های پرفروش انتشارات نیماژ در این روزها قرار دارد. بیشتر شعرهای این مجموعه، شعرهای بلند و نسبتاً بلند لیلا کردبچه است و فضای فکری شعرهای قبلی این شاعر را دارد. آواز کرگدن، مخاطب سخت‎گیر و حرفه‌ای شعر را راضی می‎کند. شعرهای این مجموعه هم از نظر مضمونی و هم از نظر ساختاری، اتفاقی تازه در کارنامه‌ ادبی این شاعر است. شعرهای این مجموعه شعر در مضامین فلسفی، هستی شناسانه و عاشقانه سروده شده‌اند.

کتاب «عطارد» اثر کاظم بهمنی هم در انتشارات نیماژ پرفروش شد. این کتاب منتخبی از سروده‌های این شاعر در سال‌های 89 تا 92 است. کاظم بهمنی از غزلسرایان جوان امروز است. این شاعر پیش از کتاب عطارد اثری به نام «پیشامد» را توسط نشر شانی منتشر کرده بود. مجموعه شعر «من کم تحملم» مجموعه ترانه‌های حسین صفا است که در لیست پرفروش‌های نشر نیماژ قرار دارد و توسط همین انتشاراتی منتشر شده است. اولین دفتر شعرش با عنوان «کنار پلّهٔ تاریک و چند غزل برای زنم» شامل بیست و چهار غزل و یک مثنوی از سروده‌های سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۷ شاعر، در سال ۱۳۸۸ و توسط نشر «دارینوش» چاپ شد. «وصیت و صبحانه» دومین مجموعه غزل «حسین صفا» و «من کم‌تحملّم» نخستین مجموعهٔ ترانه و شعر محاوره‌ای او در سال ۱۳۹۲ و توسط انتشارات «شانی» به چاپ رسید. چاپ سوم این دو مجموعه در سال ۱۳۹۳ به انتشارات «نیماژ» سپرده شد. «صدای راه‌پلّه می‌آید» عنوان نخستین مجموعهٔ شعر سپید «حسین صفا»ست که در سال ۱۳۹۳ توسط نشر «نیماژ» چاپ شده‌ است.

کتاب «ای کاش آفتاب از چهارسو بتابد» از آثار بهزاد زرین‌پور، بعد از گذشت 20 سال توسط نشر نیماژ زیر چاپ رفت و در روزهای ابتدایی توزیع مجدداً با استقبال جامعه ادبی مواجه شد. شاعری که در دهه هفتاد، شعر‌هایش نُقل هر محفلی بود و وقتی کتابش در سال 75 منتشر شد، با استقبال جامعه ادبی مواجه شد و مجله‌ای نبود که به آن نپردازد و نقدی درباره این مجموعه ننویسد. این توجه باعث شد که چاپ اول به سرعت تمام شود و همه منتظر چاپ دوم کتابش و انتشار کتابی جدید از او بودند که یک‌باره زرین‌پور از شعر دور شد. از دیگر کتاب‌های پرفروش نشر نیماژ می‌توان به دندانه‌های سین احساسم اثر احسان افشاری و افراد مهدی اشرفی اشاره کرد.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۱۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد

به گزارش خبرنگار مهر، میکائیل توحیدی قویدل صبح سه شنبه با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری شبستر برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان اقدام به خرید چندین دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک نموده است اظهار داشت: شبستر به عنوان مرکز شهرستان شبستر و جمعیت بالای آن نیازمند امکانات ویژه از لحاظ تجهیزات مدیریت شهری می‌باشد و در سنوات گذشته به این مهم توجه کمتری شده است.

وی گفت: پس از اقدامات انجام گرفته در سنوات گذشته در خصوص خرید ماشین آلات جدید، خرید و تجهیز مجموعه مدیریت شهری شبستر در دستور کار قرار گرفت که یک دستگاه بیل مکانیکی، دو ماشین حمل زباله مدرن، کامیون حمل گوشت مجهز به یخچال، تیغه برف روبی، پمپ تخلیه آب دیزلی ۶ اینچ، خودرو نیسان و خودرو سواری اداری به مجموعه اضافه شد.

شهردار شبستر با اشاره به تجهیز و ساماندهی چند دستگاه نیسان در سال گذشته بیان کرد: از ابتدای انتصاب تاکنون یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما تجهیز واحدهای مختلف مجموعه شهرداری بوده تا بتوانیم بهترین خدمت رسانی را به شهروندان داشته باشیم.

توحیدی اضافه کرد: در همین راستا چندین دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خریداری و تحویل واحدهای خدمات شهری شد.

شهردار شبستر در ادامه با اشاره به کارهای مهم عمرانی سال گذشته از قبیل ٱسفالت ریزی، سنگ فرش، جدول گذاری و تملک خاطر نشان کرد: ساماندهی کوی شتربان، کوی معلم، کوی جانبازان، خیابان شهدا، خیابان امام با اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیارد ریال از مهمترین اقدامات حوزه عمرانی شهرداری شبستر می‌باشد.

کد خبر 6085919

دیگر خبرها

  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد
  • مجموعه شعر «گورکن» منتشر شد
  • رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی+ دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز(۳ اردیبهشت)
  • کتاب های پرفروش سال ۱۴۰۳
  • کتاب نو بخریم یا کتاب دست دوم؟
  • انتشار رباعی‌های حمید رضا شکارسری پس از ۷ سال
  • «دیوان میرزا صالح تبریزی» در سوره‌مهر منتشر شد