Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@19:09:35 GMT

عامل اصلی تولید انواع سرطان‌ها

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۷۱۱۴۹

متخصص ژنتیک و سرطان گفت: ۷ درصد سرطان‌ها وراثتی و ژنتیکی هستند و در 93 درصد عوامل محیطی باعث تولید سرطان‌ها می‌شود.
به گزارش فارس، ناصر پارسا در آستانه برگزاری کنگره سرطان غرب آسیا گفت: برای به‌وجود آمدن یک سلول سرطانی 100 درصد تغییرات ژنتیکی، پایه تولیدات توده های سرطانی می‌شود.
وی افزود: بهترین راه پیشگیری از سرطان‌های توارثی پیشگیری اولیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرطان‌های توارثی در سطح دنیا شیوع بیشتری دارد. هدف اصل ما شناسایی افراد مستعد ابتلا به سرطان و پیشگیری از ابتلا به بیماری در مراحل اولیه است. گرچه در سرطان‌های توارثی ژنتیک حرف اول را می‌زند، اما سبک زندگی چندان بی‌تاثیر نیست. بنابراین می‌توان از تغییر در سبک زندگی به عنوان یک ابزار پیشگیرانه استفاده کرد.
پارسا تصریح کرد: سرطان‌های ارثی نه‌تنها در کشور ما، بلکه در همه دنیا موضوع مهمی است. وقتی در خانواده‌ای شیوع سرطان زیاد می‌شود، این اتفاق اطرافیان و پزشک را دچار شک و تردید می‌کند که ممکن است این سرطان منشأ ارثی داشته باشد.
عضو هیأت مدیره انجمن سرطان ایران تاکید کرد: در گذشته وقتی می‌دیدند در خانواده‌ای چند نفر به یک بیماری مبتلا شده‌اند، نخستین چیزی که به ذهن می‌رسید این بود که ممکن است این بیماری ارثی باشد. آنچه در دنیای امروز مطرح شده و مورد توجه قرار گرفته، این است که پیش از این که سرطان‌های ارثی به نسل‌های بعدی منتقل شود، باید بتوانیم آن را تشخیص دهیم و از ایجاد آن جلوگیری کنیم.
این متخصص سرطان و ژنتیک در ادامه گفت: افراد خانواده برای بررسی و شناسایی افرادی که حامل این جهش‌های ژنی باشند، به مراکز مشاوره ژنتیک و مراکزی که در کنترل بروز سرطان‌ها همکاری می‌کنند، ارجاع داده می‌شوند.
پارسا گفت: این افراد در نخستین قدم باید به مشاوره ژنتیک مراجعه کنند تا بررسی‌ لازم روی آنها انجام گیرد و در صورت نیاز آزمایش‌های ژنتیک نیز انجام شود. در آخرین مرحله مجموعه دستور‌العمل‌هایی در نظر گرفته می‌شود تا بروز سرطان در این فرد کنترل شود.
وی افزود: در حقیقت در این افراد جهش ژنتیک ایجاد شده و این راهکارها با هدف جلوگیری از بروز سرطان مورد توجه قرار می‌گیرد. به این ترتیب احتمال بروز سرطان در افراد بررسی و تصمیم گرفته می‌شود از چه روش‌های پیشگیرانه‌ای استفاده شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۱۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 

اسدالله ربانی‌مهر گفت: گوشت مرغ بیش از نیاز شهروندان در همدان تولید و حتی مرغ منجمد تنظیم بازاری در بیشتر فروشگاه‌های سطح شهر توزیع می‌شود.

او گفت: تقویت تعاونی‌ها یکی از برنامه‌های با اولویت در سال جاری است و همه عوامل باید به توسعه و تقویت تعاونی‌ها در تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی کمک کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان گفت: تعاونی مرغداران شهرستان همدان از بزرگترین تعاونی‌های غرب کشور است و در حوزه تولید و توریع مرغ باید ورود جدی‌تری داشته و در جلسات تنظیم بازار شهرستان حضور فعالی داشته باشد.

در این جلسه مهم‌ترین مسائل و مشکلات این تعاونی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مدیر عامل تعاونی گزارشی از اقدامات این تعاونی بیان کرد.

جلسه هیات مدیره تعاونی مرغداران شهرستان همدان با حضور شفیعی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان و میرزایی مدیر اتحادیه تعاونی‌های روستایی شهرستان همدان، ورمزیار مدیر عامل شرکت تعاونی مرغداران و اعضای هیئت مدیره برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • تست سلامت از روی خطوط صورت و چروک پیشانی
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران
  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان