Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با عبور نیروهای ارتش سوریه از رود «فرات»، دمشق به شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا اعلان جنگ کرد.

ارتش سوریه با نادیده گرفتن خط قرمز شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا، موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه»، از رود فرات گذشت، تا بخش‌های باقی مانده خاک سوریه را هم تحت سلطه خود درآورد. به گزارش ایسنا، این رود از طرف کرد‌ها به عنوان «خط قرمز» اعلام شده بود!
همزمان با این پیشروی، «بثینه شعبان» مشاور ارشد رئیس‌جمهور سوریه اعلام کرد، دولت سوریه برای آزادسازی کامل سرزمین این کشور، علیه تمامی نیروها، از جمله شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا خواهد جنگید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با شبکه المنار، گفت: دولت سوریه هم با «نیروهای دموکراتیک سوریه»، که مورد حمایت آمریکا هستند، هم با داعش و هم با هر نیروی خارجی که به طور غیرقانونی در سوریه حضور دارند، خواهد جنگید.
مشاور بشار اسد تصریح کرد: «نیروهای دموکراتیک سوریه» کنترل مناطق تحت اشغال داعش را بدون هیچ‌گونه درگیری در دست گرفته‌اند.
«بشار جعفری»، نماینده سوریه در سازمان ملل هم گفت: «هرگونه حضور نیروهای بیگانه در خاک سوریه بدون موافقت دولت سوریه، غیرقانونی است.»
عصبانیت کاخ سفید از ایران
آمریکا که به همراه رژیم صهیونیستی و چند کشور مرتجع عربی، غائله سوریه را در سال 2011 راه انداخته، تا تحولات موردنظرش را بر ملت این کشور تحمیل کند، اکنون در قبال تحولات این کشور، بسیار عصبانی است؛ به گزارش ایسنا، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل، طی اظهاراتی، این عصبانیت را آشکار کرد و گفت: «آمریکا در حل و فصل بحران سوریه، مشارکت خواهد کرد و اجازه نخواهد داد، ایران نقش اصلی را در این‌باره داشته باشد.»
منظور هیلی، علاوه بر دست برتر جبهه مقاومت در سوریه، کنفرانس «آستانه» نیز هست؛ کنفرانسی که آمریکا در آن عملاً کنار گذاشته شده است.
نماینده آمریکا در سازمان ملل همچنین گفت که کشورش «شریکی قوی» در حل بحران سوریه خواهد بود. ظاهراً خانم هیلی فراموش کرده که کشورش متهم اصلی ایجاد بحران در سوریه است. به هرحال، همانطور که اشاره شد، این‌گونه حرف زدن، نوعی واکنش هیستریک به نتایج اجلاس اخیر آستانه است.
اجلاس آستانه
مهم‌ترین دستاورد دور ششم اجلاس آستانه که اخیراً در ارتباط با بحران سوریه، برگزار شد، اعزام 500 ناظر آتش‌بس از کشورهای ایران، روسیه و ترکیه به حومه «ادلب» عنوان شده است. ورود ایران به سوریه در شکل دیپلماتیک، آمریکا و رژیم صهیونیستی را به شدت نگران کرده است. احتمالاً لیست ناظران اعزامی به سوریه، شامل کشورهای چین، امارات، مصر، عراق و لبنان هم می‌شود.
در نشست آستانه همچنین توافق شد که در منطقه غوطه شرقی دمشق، و استان‌های ادلب، حمص، لاذقیه، حلب و حماه به مدت شش ماه، تبدیل به مناطق کاهش تنش شوند و مدت مذکور نیز قابل تمدید باشد.
در مجموع، حضور ایران در سوریه، پررنگ‌تر می‌شود و این، برای اسرائیل و آمریکا، غیرقابل تحمل است، اما از دست آنها کاری هم برنمی‌آید.در همین ارتباط، خبرگزاری فارس اعلام کرده مقامات رژیم صهیونیستی از روسیه خواستند نیروهای ایرانی را 60 تا 70 کیلومتر از مرزهای اسرائیل دور کند، اما با واکنش منفی مسکو مواجه شدند.ناظران با اشاره به این اتفاقات، بحران سوریه را «بزرگترین» و «ذلت‌بارترین شکست مشترک آمریکا و اسرائیل در غرب آسیا» می‌دانند.
پیشروی در سه استان
در کنار این تحولات، اوضاع در میدان جنگ نیز به سود مقاومت پیش می‌رود. ارتش سوریه به همراه نیروهای مقاومت به طور همزمان در سه استان دیرالزور، حمص و حماه در حال پیشروی هستند، در استان دیرالزور، دو منطقه «حویجه المریعیه» و «عیاش» واقع در اطراف شهر دیرالزور، از عناصر تکفیری داعش پاکسازی شد. در این عملیات شمار زیادی از عناصر داعش کشته و یا زخمی شدند.در حمص هم روستاهای «ضهور الحنزیر»، «ابوطراحه» و «الشنداخیه جنوبی» به دست ارتش و مقاومت، آزاد شدند. در استان حماه هم نیروهای دولتی شهر «قلیب الثور» را آزاد کردند.
انهدام سه کارخانه داعش
در پیشروی‌های ارتش سوریه و مقاومت در استان‌های حماه و دیرالزور و همچنین، در شهر «السخنه»، سه کارخانه تولید تانک‌های انتحاری، هم منهدم شد.
عناصر داعش تانک‌های «تی-55» و «تی-62» را در این کارخانه‌ها به مین، تی‌ان‌تی و نیترات آمونیوم مجهز کرده و در مکان‌های موردنظر خود، منفجر می‌کردند. انفجار این تانک‌ها، هر چیزی را تا شعاع 300 متری، تخریب می‌کرد.کارخانه‌های مذکور توسط جنگنده‌های روسیه بمباران شدند.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۱۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیما‌های اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند، اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه استفاده می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز می‌شود؛ تدارک یک میلیون رزمنده
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس