Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارشات حاکی از این است که انفجارهای مختلفی در استان‌های نینوا، کرکوک و دیالی رخ داده که در اثر آنها چندین تن کشته و چند تن دیگر زخمی شدند. در میان کشته شدگان و زخمی‌ها نیروهای امنیتی و غیرنظامیان نیز دیده می‌شوند.
سایت شبکه سومریه نیوز نوشت: یک منبع مسؤول در پلیس استان نینوا گزارش داد، تعدادی از نیروهای پیشمرگ‌ در انفجار بمبی در شهرستان سنجار زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش نامه نیوز،این منبع در گفت‌وگو با سومریه نیوز اظهار داشت، بمب با هدف‌گیری خودرویی که نیروهای پیشمرگ را در شهرستان سنجار در نینوا جابجا می‌کرد، منفجر شد و به زخمی شدن تعدادی از آنها انجامید.
منبع مذکور که خواست نامش فاش نشود، افزود: نیروهای امنیتی زخمی‌ها را برای درمان به بیمارستان منتقل کردند.
همچنین وزارت کشور عراق از کشته شدن سه غیرنظامی و زخمی شدن ۱۲ تن دیگر در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در استان کرکوک خبر داد و گفت: این انفجار تروریسمی به واسطه خودروی بمب‌گذاری شده در محله عدن در استان کرکوک رخ داد و براساس اطلاعات اولیه منجر به کشته شدن سه غیر نظامی و زخمی شدن ۱۰ تن دیگر شد.
یک منبع امنیتی کرکوک همچنین روز شنبه از کشته شدن سه تن و زخمی شدن هشت تن دیگر در انفجاری دیگر در مرکز این استان گزارش داد.
این در حالی است که در شهرستان مقدادیه در استان دیالی نیز انفجار یک عامل انتحاری دو کشته و حداقل ۹ زخمی بر جای گذاشت.
عدنان التمیمی، رئیس شورای شهرستان مقدادیه اعلام کرد، در پی این حادثه تروریستی قانون منع آمد و شد به اجرا درآمده و اداره‌های دولتی در مقدادیه طی امروز (یکشنبه) تعطیل هستند.
التمیمی گفت:‌ استاندار دیالی این دستور را صادر کرده است. اوضاع امنیتی مقدادیه اکنون در کنترل است و نیروهای امنیتی اوضاع را در کنترل دارند.
گزارش‌ها حاکی از این است که عملیات انتحاری مذکور از سوی سه عامل انتحاری انجام شد که یکی از آنها خودش را منفجر و دو تن دیگر فرار کردند که نیروهای امنیتی در حال تعقیب آنهاست.
سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق گفت: نیروهای امنیتی دیالی یک تروریست انتحاری را که با خود نارنجک‌های دستی داشت و آنها را به سمت شهروندان بی‌دفاع پرتاب می‌کرد، محاصره کردند، پس از اینکه این عامل انتحاری محاصره را بر خود تنگ دید، خود را منفجر کرد.
وی افزود، در این حادثه یک افسر و یک غیرنظامی کشته و ۹ تن دیگر که سه تن از آنها از نیروهای امنیتی هستند، زخمی شدند، دستگاه‌های امنیتی دو انتحاری را در محله جهاد در شهر مقدادیه محاصره کردند.

منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار مین چسبنده به موتور سیکلت در بدخشان ۳ کشته برجای گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدای افغان، سخنگوی پلیس بدخشان می‌گوید که در اثر انفجار مین چسبنده در این ولایت، سه نیروی امنیتی جان باخته و پنچ تن دیگر زخمی شده‌اند.

احسان الله کامگار، سخنگوی پلیس ولایت بدخشان با تایید انفجار در شهر فیض آباد، مرکز این ولایت گفت: حوالی ساعت ۱۱ قبل ظهر امروز چهارشنبه یک حلقه مین چسبنده جاسازی شده در یک موتورسیکلت در منطقه جوزون شهر فیض آباد منفجر شد و کاروان نیروهای امنیتی را هدف قرار داد.

وی افزود:«نیروهای امنیتی به منظور تخریب مزارع خشخاش عازم بودند که متاسفانه در پی این انفجار سه سرباز جان خود را از دست دادند و پنچ تن دیگر زخمی شدند.

کامگار همچنین گفت که تحقیقات درباره چگونگی این انفجار آغاز شده است.

در همین حال عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله حکومت سرپرست افغانستان در صفحه ایکس، این انفجار را تایید کرد.

کد خبر 6100527

دیگر خبرها

  • انفجار مین چسبنده به موتور سیکلت در بدخشان ۳ کشته برجای گذاشت
  • نخستین تصاویر از انفجار انتحاری در بدخشان + جزئیات | ۳ نفر کشته شدند
  • پیام تصویری حماس درباره کشته شدن اسیر اسرائیلی
  • چاقوکشی در بیمارستانی در چین/ ۲۳ نفر کشته و زخمی شدند!
  • حزب الله: با پهپادهای انتحاری المطله را هدف قرار دادیم
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • تصادف در محور فارس به یاسوج با ۶ کشته و زخمی
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان