Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، وقتی کشتی فرنگی استانی که خود را قطب بزرگ کشتی آزاد ایران می‌داند، فقط یک تایم تمرینی با 6 یا نهایت هفت کشتی‌گیر داشت، شاید کمتر فردی باور این را داشت که از این تعداد چهار نفر از آنها می‌توانند در کشور روی سکو بروند؛ گوش‌شکسته‌های فرنگی‌کار همدان اما این کار را عملی کردند تا ثابت شود فاصله میان آرزوها با رفتن روی سکوی قهرمانی کشور مثل چشم برهم زدن است و رویاپردازی نیست اگر فرنگی‌کاران همدانی را یک گام جلوتر از آزادکاران ببینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویایی که البته خیلی زود رنگ باخت و حالا از کشتی فرنگی همدان با قدمتی حداکثر هفت ساله، فقط خاطرات خوب کشتی‌گیرانی چون مهران محسنی، فرامرز بیات و سروش رنجبر باقی مانده که شاید کاخ آرزوهایشان به سبب بی‌مهری مسئولان به این رشته پرظرفیت خیلی سریع فرو ریخت.

وقتی دوبنده تیم ملی نوجوانان را بر تن فرامرز بیات دیدیم، وقتی مهران محسنی قهرمان جوانان کشور شد، وقتی امیرحسین گروسی دوبار پیاپی در کشور روی سکو رفت و وقتی سروش رنجبر در اسپانیا با سیمینوف اسطوره روسی دنیا سرشاخ شد تازه فهمیدیم که هیات قبلی شهرستان همدان روی چه قهرمانان آینده‌داری در فرنگی سرمایه‌‌گذاری کرده است.

راهی که ادامه نداشت و حالا در خانه کشتی همدان، پایگاه قهرمانی جای تشک فرنگی‌کاران را گرفته تا عملا رشته فرنگی نه تایم تمرینی داشته باشد نه کشتی‌گیری که بصورت جدی رویاهایش را روی دایره‌طلایی جست‌وجو کند.

*6 کشتی‌گیر داشتیم، 5 نفر قهرمان ایران شدند!

محمد فتحی یکی از مربیان باتجربه کشتی فرنگی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان بیان کرد: سال 88 یک تایم تمرینی در تویسرکان مختص رشته فرنگی بود و بعد از آن سال 91 به همدان آمدیم که آن موقع حمید شکوهی و مهدی خدابخشی در اردوهای تیم ملی نوجوانان و جوانان بودند.

وی ادامه داد: درخواست ما این بود که در همدان تایم تمرینی داشته باشیم که با پیگیری جواد نوروزی رئیس وقت هیات کشتی شهرستان همدان یک تشک برای فرنگی تعبیه شد و من به تمرین فرنگی‌کاران مشغول شدم و همزمان مسعود مصطفی‌جوکار هم آزادکاران همدانی را تمرین می‌داد.

این مربی باتجربه با بیان اینکه آن زمان مجید ایمانی، امیرحسین گروسی، سروش رنجبر، مهران محسنی و فرامرز بیات را داشتیم که از این تعداد پنج نفرشان قهرمان ایران در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان شدند، افزود: سال اول مهران محسنی در قهرمانی کشور اوت شد اما دو سال بعد قهرمان ایران شد و به مسابقات آذربایجان رفت، محمدرضا شاه‌محمدی به جام مشفق رفت و سروش رنجبر در اسپانیا از سیمینوف امتیاز گرفت تا خیلی زود به همه ثابت شود فرنگی همدان سرشار از استعداد ناب است.

*همدان قبل زنگ تفریح بود!

وی در ادامه با بیان اینکه چند سال پیش در لیگ برتر شرکت کردیم اما پول فرنگی‌کاران پرداخت نشده، با ذکر این جمله که انتظارات از هیات کشتی بالاتر از اینهاست، عنوان کرد: کشتی‌گیران از قشر ضعیف جامعه هستند و برخی از آنها کار می‌کنند تا پول تمرین و آماده‌کردن بدن خود را تامین کنند، به همین دلیل باید حمایت شوند، از سویی وقتی تایم تمرینی نباشد از کشتی دور می‌شوند و وقتی رو به این رشته می‌آورند که فرنگی تایم اختصاصی داشته باشد.

فتحی با بیان اینکه همدان در فرنگی زنگ تفریح سایر استان‌ها بود و تیم‌ها دوست داشتند که در قرعه به همدان بخورند، تصریح کرد: سال 93 به مسابقات اوپن جوانان اعزام شدیم و در صورتی که توقع برد نداشتیم تمامی کشتی‌گیران دور اول را با برتری پشت سر گذاشتند، آن موقع حسن رنگرز و حمید بنی‌تمیم تصورشان این بود که ما از شهرهای دیگر کشتی‌گیر آورده‌ایم و بر همین اساس است که همدان توانایی شکست استانی چون خوزستان را دارد!

وی یادآور شد: حتی در لیگ برتر 93 وقتی برای اولین بار تیم دادیم هادی عامل در گزارش خود به این موضوع اشاره کرد که همدان در فرنگی سرمایه‌گذاری خوبی کرده است، اما متاسفانه روند ادامه نداشت و اگر آن سرمایه‌گذاری ادامه داشت، امروز به مرحله برداشت رسیده بودیم.

*نگاه‌ها به فرنگی مثل آزاد باشد

فتحی در ادامه گفت: انتظار ما این است که نگاه هیات کشتی استان و شهرستان همدان به فرنگی، همان نگاهی باشد که به کشتی آزاد دارند.

این مربی زحمت‌کش با بیان اینکه شرایطی که برای آزاد فراهم است، باید برای فرنگی هم فراهم شود اضافه کرد: امیدواریم هیات کشتی استان همدان شورای فنی فرنگی را تشکیل دهد و اجازه ندهد مربیان آزاد در کار فرنگی دخالت کنند. ضمن اینکه هیات و مربیان نباید اجازه دهند کشتی‌گیری که در آزاد جواب نداده به فرنگی روی بیاورد.

وی با تقدیر از جلال صابریون و جواد نوروزی روسای سابق هیات کشتی استان و شهرستان همدان در حمایت از رشته فرنگی، گفت: اگر در همدان تایم فرنگی داشته باشیم این قول را می‌دهم که یک گام از آزاد جلوتر بیفتیم.

*حرف پایانی

آن چه پیداست اینکه کشتی فرنگی همدان سرشار از استعدادهای ناب کشتی است و اگر این نفرات مستعد را هیات کشتی زیر چتر حمایتی خود قرار دهد، بدون تردید می‌توان به آینده این رشته ورزشی امیدوار بود.

شاید در روزگاری که آزادکاران همدانی گره از کار ورزش اول همدان باز نمی‌کنند، فرنگی‌کاران بتوانند نام همدان را دوباره در ورزش اول مملکت ورد زبان‌ها کنند و این عملی نمی‌شود مگر با حمایت هیات کشتی استان.

این روزها در خانه کشتی، تشکی که پیش از این برای تمرین فرنگی‌کاران بود به فضایی برای استفاده از پایگاه قهرمانی تبدیل شده و شاید درست نبود که برای تشکیل پایگاه قهرمانی کشتی فرنگی قربانی شود.

=============

حامد صیفی

=============

انتهای پیام/ک

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۴۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله نهایی کشتی فرنگی جام تختی از شبکه ۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرحله نهایی کشتی فرنگی جام تختی، جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش می شود.
این مسابقات در برنامه «دایره طلایی» از شبکه سه روی آنتن می‌رود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته است
  • زمان اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان اعلام شد
  • ایران قهرمان کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل شد
  • گزارش تسنیم از مسابقات کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل + فیلم
  • طلایی شدن تنها سهمیه کشتی فرنگی همدان در جام تختی
  • ایران قهرمان کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل
  • کشتی اصفهان در مسیر موفقیت است
  • کلمه تاریخ‌ساز برازنده میرزازاده است
  • کشتی فرنگی جام تختی؛ فینالیست‌های پنج وزن دوم مشخص شدند
  • مرحله نهایی کشتی فرنگی جام تختی از شبکه ۳