Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، علیرضا یزدانی مجری طرح چغندرقند و شکر وزارت جهاد کشاورزی با تشریح سیاست های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی از تولید چغندرقند پائیزه در سال زراعی 97–96 اظهار داشت: به منظور افزایش بهره وری آب (توسعه آبیاری میکرو و تغییر آرایش کشت) به ازاء هر هکتار 10 میلیون ریال، تسهیلات مورد نیاز در قالب کمک های فنی و اعتباری تامین و پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تامین تسهیلات بانکی سرمایه درگردش چغندرقند پائیزه به ازاء هر هکتار 50 میلیون ریال و همچنین تامین و پرداخت حدود 50 درصد یارانه بذر را از دیگر سیاست های حمایت از چغندرقند پائیزه عنوان کرد و افزود:تامین کارنده های دقیق کار و ست کامل برداشت با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت و یارانه دار در دستور کار قرار دارد.

یزدانی با اشاره به برنامه ریزی برای تأمین و تدارک به موقع نهاده ها بویژه بذور مورد نیاز کشاورزان گفت: با مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی برای تخصیص تسهیلات با کارمزد 4 درصدی به منظور تامین ادوات و ماشین آلات تخصصی چغندرقند هماهنگی شده است.

مجری طرح چغندرقند و شکر وزارت جهاد کشاورزی از تامین اعتبارات لازم برای خدمات پشتیبانی از طرح، بویژه تامین خودرو اجاره ای در استان ها خبر داد و خاطرنشان کرد: هماهنگی با انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر برای اختصاص جایزه تحویل چغندرقند انجام شده است.

وی اعلام به موقع قیمت تضمینی چغندرقند پائیزه متناسب با قیمت تمام شده آن را برای توسعه و پایداری تولید این محصول ضروری برشمرد و عنوان کرد: سایت های الگویی با بکارگیری روش های نوین در زراعت چغندرقند زیر نظر موسسه تحقیقات چغندرقند ایجاد و همچنین دوره های آموزش تئوری و عملی ویژه کارشناسان ذیربط و بهره برداران برگزار می شود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۴۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  بابک مومنی در حاشیه بازدید از مزارع توت فرنگی شهرستان سیمرغ با بیان اینکه استان مازندران یکی از قطب‌های اصلی تولید انواع محصولات کشاورزی است، گفت: مازندران دارای یک هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیرکشت و ۱۷ هزار تن تولید انواع ارقام توت فرنگی است.

وی با اشاره به اینکه مازندران رتبه دوم کشور را در سطح زیر کشت و تولید توت فرنگی دارد، افزود: کشاورزان و باغداران در سال‌های اخیر علاوه بر عرضه این محصول در فصل بهار، کشت خارج فصل آن را در دستور کار دارند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سیاست‌های حمایتی بخش کشاورزی مازندران در رویکرد دولت مردمی سیزدهم، نگاه حمایتی به محصولاتی است که ارزش اقتصادی بالایی دارند و کشاورزی را در سبد اقتصاد دانش بنیان حفظ می‌کنند و ارتقاء می‌دهند.

مومنی اظهار کرد: برنامه ریزی داریم بتوانیم توسعه کشت گلخانه‌ای توت فرنگی را در استان داشته باشیم و در این راستا سیاست‌های حمایتی و اعطای تسهیلات سرمایه در گردش از سوی استانداری مازندران و سازمان جهاد کشاورزی استان در دستورکار قرار گرفت.

او گفت: توسعه مکانیزاسیون و سیستم‌های نوین آبیاری و اصلاح سیستم‌های سنتی کشت در ارتقاء عملکرد محصول توت فرنگی موثر خواهد بود و حمایت جدی خواهد شد.

مومنی اضافه کرد: در بازار عرضه محصول توت فرنگی درصدد تدوین راهبرد‌هایی هستیم که بتوانیم صادرات این محصول را دنبال کنیم و به بازار کشور‌های منطقه اوراسیا و cis محصولات کشاورزی استان را عرضه کنیم.

دیگر خبرها

  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه